///MoePower Skrevet Februar 16, 2009 Share Skrevet Februar 16, 2009 Det er faktisk entusiastene som holder liv i deleproduksjonen ved å kjøpe deler til disse gamle bilene. Sålenge entusiastene fortsetter å kjøpe deler vil deleprodusentene fortsette å produsere dem. Desverre så hender det med jevne mellomrom at spesifikke deler blir solgt så lite av, at delene faller ut av produksjon litt etter litt. Men BMW er veldig flinke til å holde vedlike delesalget sitt syns jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pitstop Skrevet Februar 17, 2009 Forfatter Share Skrevet Februar 17, 2009 Får kjøpt det meste nytt til disse bilene enda ja Det meste var faktisk på lager Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rune B. Skrevet Februar 17, 2009 Share Skrevet Februar 17, 2009 Ser ut til å bli en perle dette. Morsomt at kulturskatter som dette blir tatt vare på etter alle kunstens regler. Heftig at BMW har deler til så gamle biler. Prøv å kjøp Sierre deler hos Ford i dag. Det går heller dårlig Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Der Barockengel Skrevet Februar 17, 2009 Share Skrevet Februar 17, 2009 Det er faktisk entusiastene som holder liv i deleproduksjonen ved å kjøpe deler til disse gamle bilene. Sålenge entusiastene fortsetter å kjøpe deler vil deleprodusentene fortsette å produsere dem. Dette er riktig for bl.a. slitedeler for biler som fortsatt finnes i adekvat antall på veiene. Det hindrer imidlertid ikke endel bilprodusenter i å avvikle deletilbudet sitt så snart de ikke lengre er forpliktet til å tilby deler for utgåtte, eldre modeller - Ford Sierra er nevnt som et eksempel. Heller ikke Audi kan tilby sine merkeentusiaster samme deletilbud som det BMW-fansen nyter godt av. Mange klassiske modeller tvinges derfor av vegen fordi det ikke kan skaffes deler til dem, og flere merkeklubber organiserer egen deleproduksjon for å holde klubbmedlemmenes biler på veien. Sammen med Mercedes-Benz og Porsche står BMW på mange måter i en særstilling blant europeiske produsenter. Det å kunne få kjøpt originale skjermriller til en 40 år gammel konstruksjon, er ingen selvfølge men noe det absolutt står respekt av. Kudos til BMW. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
knut_olestad Skrevet Februar 17, 2009 Share Skrevet Februar 17, 2009 I USA er det jo blitt big business å lage reprodeler, firmaer som year one har kjøpt opp blant annet de originale pressene fra GM og presser "nye" karrosserideler som GM selv gjorde det for 50 år siden. Dette er noe vi burde ha lært av i Europa, men dessverre er det nok mer å tjene på deler til classic Chevy og 30 talls Ford enn det er å tjene på deler til Euromodeller. Så ja, store kudos til BMW Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Eksos Skrevet August 10, 2009 Share Skrevet August 10, 2009 Noe framgang her eller? Spennende å følge med på denne Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pitstop Skrevet August 14, 2009 Forfatter Share Skrevet August 14, 2009 Desverre lite fremgang på denne akkurat nå, da jeg venter på et customsydd svart gulvteppe før jeg kan begynne å montere sammen noe særlig mere Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DRIFTER Skrevet August 14, 2009 Share Skrevet August 14, 2009 Disse bilene er bare jævlig fine har lyst på en BMW veteran selv, gjerne en sånn fint å høre at det går fint å få tak i deler ennå Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JTS77 Skrevet August 14, 2009 Share Skrevet August 14, 2009 E9 CSL er drømmebilen min. Nydelige linjer. Men hadde eg hatt en vet eg ikkje om eg hadde turt å bruke den slik den var ment. Altfor få igjen dessverre.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pitstop Skrevet Juni 5, 2012 Forfatter Share Skrevet Juni 5, 2012 Her har det ikkje skjedd så alt for mye siste årene, men har så smått begynnt å montere dører og div Skal lakkere hengsler til panser og bagasjelokket i helgen som kommer så jeg får montert på det også Har nå fått ryddet og organisert i garasjen endelig, så håper på å få gjort litt mere med denne fremover Begynnte også å pusse opp noen 16" BBS RS felger med 34 skru senter som jeg har hatt liggende lenge Begynnte med sentermuttrene Utgangspunkt Lakkfjerner 1stk ferdig etter litt sliping, gnikking og polering Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
NBCustom Skrevet Juni 30, 2012 Share Skrevet Juni 30, 2012 Husker denne tråden, hvordan går det med gromvogna? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pitstop Skrevet Mai 26, 2014 Forfatter Share Skrevet Mai 26, 2014 Fikk ånden over meg en dag igjen og begynte vidre på denne også Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
aalgaard Skrevet Mai 26, 2014 Share Skrevet Mai 26, 2014 Ser bra ut! Felgene ble riktig pene Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pitstop Skrevet Mai 27, 2014 Forfatter Share Skrevet Mai 27, 2014 Takker Ble fornøyd med hjula ja Venter på litt deler nå så jeg får montert sammen mere bil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jan-arej Skrevet Mars 24, 2015 Share Skrevet Mars 24, 2015 Nærmer seg slutten på min flotte e9....det gledes Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå