Gå til innhold

Tatt av fotoboks i tyskland.. noen som vet hva det går i?

Gjest
 Share

Anbefalte innlegg

Nesten rett etter avkjørsel fra autobahn ble jeg slengt inni en 50sone.. bremsa å gira ned som vanlig, men ble litt for sent.. suste forbi boksen i ca 70 kmt.. noen som vet hvor MYE jeg får i bot?

prøvde å google samt leite på forumet her men fant ikke noe..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du vil ikke få bot i og med at Norge og Tyskland ikke har noen fotoboksavtale. Blir du derimot tatt i Sverige og Danmark får du bot..

Når ble denne fotoboksavtalen inngått?

For jeg var i Sverige sommeren 2006 og blåste gjennom 2 flashende fotobokser. Har ikke fått noe brev :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veit om flere Dansker som har fått regningen levert personligt på døren hjemme i DK av :police: når de er blitt knipset i fotobokse i Norge.

Så den vei er de hissige, kansje Svenskene ikke gidder å gjøre noe med det hvis det er utlandske biler, eller bildet var for dårligt 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du vil ikke få bot i og med at Norge og Tyskland ikke har noen fotoboksavtale. Blir du derimot tatt i Sverige og Danmark får du bot..

Når ble denne fotoboksavtalen inngått?

For jeg var i Sverige sommeren 2006 og blåste gjennom 2 flashende fotobokser. Har ikke fått noe brev :roll:

Jeg vet ikke når denne avtalen er inngått - jeg forteller utifra relativt sikre kilder. Kan ikke annet være enn at det har gått en glipp eller av andre årsaker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble knipsa i 95 km/t i 70`n for en uke siden i nordvest-Tyskland en plass, regner ærlig talt ikke med at jeg hører noe, og om jeg gjør det regner jeg med at bota er overkommelig.

Egentlig litt dumt hele greia, hadde gps som varslet om boksen, men jeg var midt oppi en samtale om krig og fred og politikk og sånn med sidemannen, så jeg glemte å bremse ned.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

om du skulle få bot fra tyskland er den helt klart overkommelig! har en kammerat som mista lappen i tyskland for 3 mnd! 200 i 80 sona! var vel 5-6000 kr for det!

men som sagt, så har ikke norge og tyskland noe avtale angående fotobokser!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men pass dere for å bli tatt i fartskontroll i Tyskalnd. Du må betale kontant på stedet. Den gode nyheten er at det som regel er fillebeløp, da Tyskland ikke kalkulerer trafikkbøter inn i statsbudsjettet sitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men pass dere for å bli tatt i fartskontroll i Tyskalnd. Du må betale kontant på stedet. Den gode nyheten er at det som regel er fillebeløp, da Tyskland ikke kalkulerer trafikkbøter inn i statsbudsjettet sitt.

kontant paa stedet? forste gang jeg horte den ja.. alle tyskere kjorer helt sikkert rundt med masse kontanter i lomma.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det med kontant gjelder nok utlendinger, Kevin ;)

Og det er vanlig i de flest land!

Ble selv tatt i nesten 80 i 50 i Tyskland. 40euro i bot.

Fikk bot pga skiltene. Som fortsatt var tyske prøveskilt, registrert på selgeren hos BMW ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...