R.E.H Skrevet Juli 13, 2007 Skrevet Juli 13, 2007 mye tid på jeg beregne å bruke på å skifte traversforinger bak på min e30? må jeg bruke presse på disse foringene for å skifte(ut og inn)?er bak forresten... di er jo ganske massiv di foringene, så lurte på om man evt kunne slå dem forsiktig på eller? vil ha råd av noen som har skiftet og ikke av di som tror.. Roy Erik
Haug530D Skrevet Juli 13, 2007 Skrevet Juli 13, 2007 mye tid på jeg beregne å bruke på å skifte traversforinger bak på min e30? må jeg bruke presse på disse foringene for å skifte(ut og inn)?er bak forresten... di er jo ganske massiv di foringene, så lurte på om man evt kunne slå dem forsiktig på eller? vil ha råd av noen som har skiftet og ikke av di som tror..Roy Erik Litt avhengig av utstyr du har, men jeg har selv skiftet disse på E30, da brukte jeg løftebukk og skrudde ned hele bakakslingen, foringene brant jeg uttav med skjærebrenner og brukte presse på de nye, brukte vel en 3-4 timer totalt.
turn-in Skrevet Juli 13, 2007 Skrevet Juli 13, 2007 Jeg har skiftet foringer uten å ta ned bakstillingen. Jeg gjorde det i løpet av en helg, men telte ikke timer. Jeg synes det verste var å løsne platene som sitter under foringene, de var skrudd med umbrako til kanalen og selvfølgelig rustet fast. Umulig å løsne med håndverktøy, måtte skjære dem i filler. Så nye plater og skruer er en fordel å kjøpe på forhånd. Ettersom en cm av senterhylsa går opp i karrosseriet, og denne gjerne er irret fast, må du bende og banke på foringen en del for å løsne den. Det kan lønne seg å be pent om å få låne en orginal tvinge hos BMW en helg. Du må varme godset til det lukter svidd gummi for at foringen skal løsne. Ved montering må du smøre med et eller annet (vet ikke hva), presse den inn med orginaltvingen og la den sitte i spenn en times tid. Ellers kommer den ut igjen. Uretane er litt enklere å få inn.
Haug530D Skrevet Juli 13, 2007 Skrevet Juli 13, 2007 Jeg har skiftet foringer uten å ta ned bakstillingen. Jeg gjorde det i løpet av en helg, men telte ikke timer.Jeg synes det verste var å løsne platene som sitter under foringene, de var skrudd med umbrako til kanalen og selvfølgelig rustet fast. Umulig å løsne med håndverktøy, måtte skjære dem i filler. Så nye plater og skruer er en fordel å kjøpe på forhånd. Ettersom en cm av senterhylsa går opp i karrosseriet, og denne gjerne er irret fast, må du bende og banke på foringen en del for å løsne den. Det kan lønne seg å be pent om å få låne en orginal tvinge hos BMW en helg. Du må varme godset til det lukter svidd gummi for at foringen skal løsne. Ved montering må du smøre med et eller annet (vet ikke hva), presse den inn med orginaltvingen og la den sitte i spenn en times tid. Ellers kommer den ut igjen. Uretane er litt enklere å få inn. Jeg brukte dekkfett når je presset i foringene, kan også være en fordel å ha noen hylser som passer til foringene for å presse de i.
Bimmerlars Skrevet Juli 14, 2007 Skrevet Juli 14, 2007 Skru ned bakstillingen, ta av traversen og lever den hos BMW eller et annet verksted som har hydraulikkpresseverktøy. Så slipper du all den brenninga og køddinga. Tar ikke lang tid med ordentlig presseverktøy det her
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå