Gå til innhold

Prosjekt e30 - Teknisk kontroll?!?:(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja, glemte å nevne en ting i siste innlegg, hehe.. Var på tur ned på spar i matpausa i dag, og putrer avgårde..

Møter en politi bil på veien, men tenker ikke over det før den plutselig har snudd og ligger helt i rævva på meg og blinker på meg.. Svinger inn på den første parkeringsplassen jeg finner og går ut av bilen..

Fikk en haug med spørsmål om alt mulig rart før politi mannen til slutt ville ha vognkort og førerkort( hadde ikke med meg vognkort) og lurte også på hvorfor jeg ikke hadde blåe oblater..

"Ææøøhh, hmm, vognkortet har jeg ikke fått enda, og oblatene får jeg ikke henta ut på BT før 20. august." klarer jeg å presse ut av meg..

Ja, ok svarer politi mannen og sier att han synes det bråker i bilen min, jeg er da selvfølgelig rask til å svare att nytt eksos anlegg skal lages førstkommende lørdag, men dette hjalp nok ikke..

Dette koselige møtet med Onkel politi endte med en mangellapp med beskjeden "FULL teknisk" arg.. Kun pga. en manglende blinklyspære, matte baklys og litt fri eksos.. Litt ærgelig, menmen..

• Svar 79
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

ja. man må jo laus med motoren, er jo bare 1-2cm klaring mellom grenrøre og dempertårnet, også kunne ikke jeg ha på oljefilter adapteren:( så har ikke oljekjøler:(. må filme litt så vi får høre lyden av bilen din!

Skrevet

Jeg har heller ikke oljekjøler, men synes da ikke tempen er så altfor høy..

Skal sveise nytt eksos anlegg i morgen, kanskje det blir noe filming etter det;)

Skrevet

Kortvarig glede ser det ut til, i går kveld kom det en merkelig lyd fra motoren og den stoppa momentant.. kjente på regreima og den er delevis deformert..

mere info kommer når jeg får henta hjem bilen og demontert for å se hvor omfattende skadene er:/

Skrevet

Jaja, da var det jo som jeg først trodde..

Driver å demonterer, for å undersøke hva slags skader stoppen har fått:

n609186291_220638_3147.jpg

Hehe, lagde meg en 32mm for å skru av å på vifta enklere, trått å komme til med en fast nøkkel:

n609186291_220637_2883.jpg

Å ja, ikke vet jeg hvorfor men bilen min spiser løpehjul, det er jo andre hjulet på under 40mil som har blitt slik. Noen som har noen forslag til hvorfor det blir slik?

n609186291_220636_2616.jpgn609186291_220635_2360.jpg

Ja, og den fantastiske reima da, tipper den hadde ryki om den hadde dratt rundt motoren en gang til;)

n609186291_220634_2049.jpg

Beklager dårlige mobilbilder:)

Skrevet

Haha, hadde gått 8 vippe armer og toppen er sprekt på 2 fester til kammen;) hehe.. så må få tak i en annen topp..

Aroid: turtallsperra du tenker på? har ikke hatt den på det i det hele tatt..

• 4 weeks later...
Skrevet

Hmm.. Ser ut til å være lenge siden noen oppdatering her nå. Har som sagt tidligere nå hatt 2 register-ras og diverse andre problemer de 20 første milene bilen har rulla.. Men sååå, fikk tilslutt tak i en topp, og fikk ordna diverse på den, montert sammen igjen motoren og diverse annet.

Starter opp bilen og den går som en klokke, så lar den gå i ca 20min til den er varm, før jeg stopper den og tapper av igjen olja og fyller på igjen ny. Får bilen opp på bukk og får brent sammen ett nytt eksos anlegg, 2,5" eksos fra grenrøret og helt bak, med 2 lydempere. (HEEEELT pervers lyd når bilen passerer 4000rpm.)

SÅÅ, bruker bilen litt fram og tilbake fra jobb og tar noen runder i helga, så kommer mandagen og noe er skjedd med bilen, det smeller og slår når jeg kjører på humper og jeg forstår fort at demperen min har løsna i fra karosseriet. Etter litt sveise jobb ser det ut som om alt er i orden.

Møter en kompiss med kadett c 16v og raser litt i går, også plutselig smeller det noe heeelt forjævelig i diffen min, og tror dere faen jeg ikke den er rasa også??

Begynner å bli temmelig lei av denna bilen nå, har blitt en del mer jobb enn først forventet både motor og karosseri messigt.

Bilder kommer så fort kabelen i fra kamerat og til pc'en dukker opp.;)

• 1 month later...
Skrevet

Jaja, da har jeg vært på teknisk med et ok utkom, men først litt om min mer eller mindre hektiske uke før tekniske kontrollen.

Mandag 8/10 på vei hjem fra jobb kjenner jeg att det er noe rart med bilen og ser att vantempen min stiger og stiger, og stopper fort, springer ut for å se hva faen som har skjedd, joda, vannpumpa mi har svikta og pakningen til pumpa er ødelagt, javel, greitnok tenker jeg som om jeg ikke hadde nok å gjøre før teknisken(torsdag 11/10).

Kommer hjem og da ser jeg jo fort att jeg har blåst toppakningen min og begynner å lure på hva jeg skal gjøre, ikke har jeg toppakning, og ikke har jeg vannpumpe. men jeg har en m20b25 stående i garasjen.

Mandag klokka 17:30 stod bilen slik uten for garasjen:

n609186291_357857_9073.jpg

3 timer senere rundt klokka 20:30 ser det slik ut:

n609186291_357858_9254.jpg

Nå begynner jeg å kjenne att dagen begynner å bli lang og att kroppen trenger litt pause og noen forfriskninger.. etter en times tid altså rundt klokken 21:30 står bilen slik:

n609186291_357856_8873.jpg

Så etter å ha prøvd og feila i nesten 3,5 time til på mandag kveld, gir jeg opp å få entra motoren i bilen, Har prøvd alt, men motoren nekter og komme på plass..

Tirsdag 9/10 rundt klokken 16:00 fortsetter jeg og en kompiss med å få entra motoren på kassa, kan ærlig inrømme at jeg nå begynte å blir urolig for om jeg i det hele tatt skulle få den kjørbar før teknisken.

meeeeen, det gikk greit nok til slutt etter å ha fått sentrert clutchen på nytt ett par ganger og statusrapporten når vi ga oss den kvelden så slik ut:

n609186291_357860_9622.jpg

Bilen var vanskelig å starte og manglet eksos, samt at jeg måtte fikse jording av baklykter, få montert oljekjøleren, fikse noen rusthull og diverse annet før torsdagen.

Onsdagen kommer og etter diverse knoting forstår jeg tilslutt etter en telefon til en kompiss att jeg har byttet om på kontaktene til kaldstarten og får fikset dette, bilen starter som en lek;);) Av diverse årsaker ble det rimelig sent før jeg fikk begynt på onsdag og kvelden var så altfor kort.

Torsdag klokken 07:30 står jeg klar ved siden av bilen, og nå må det virkelig gå unda skal jeg komme meg på noe tekninsk, og hva er det som møter meg når jeg kommer ut?? jo SNØ!!

Klokka blir 10:00 på torsdag og eksosen samt jordinga til baklykter og diverse annet er fikset. monterer på panser og diverse og starter opp bilen.. Fungerer alt som det skal nå slår tanken meg, er det noe jeg har glemt? satser på det beste og drar i veien bortover nedenfor huset, bilen fungerer knall!!

Torsdag klokken 12:30:

n609186291_357861_9802.jpg

Status etter kontrollen er:

2 bærekuler, et endeledd og begge foringene til bakstillings opphenget på byttes, papirer på senkesett må skaffes, og dokumentasjon fra BMW på lovelig slark i "tannstang" samt sporvidde og org impress må skffes..

Skrevet

voldsomt til uflask du har hatt med denne bilen..

bra du ikke gir opp.. surt å få full teknisk på småting.. hadde blitt passe irritert for å si det sånn!

keep it up!

Skrevet

Ja, har i grunn og bunn bare vært dritt med denna bilen, og jaggu har noen av de tideligere eieren drevet med mye Jalla arbeid..

Irreterer meg at folk ikke kan gjøre ting ordentlig når de først skal gjøre det.. menmen..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...