Tordd Skrevet Juli 13, 2007 Share Skrevet Juli 13, 2007 Hei ... har akkorat kjøpt meg ein e12 528i som eg har tenkt å fikse opp. Bilen er frå 1981 men motoren er frå 86. Det er opprinelig en 518, men i 86 blei den sendt til bmw verksted i danmark for ombygging til 528i. planen er å fjerne all rusten på bilen. lakke den opp igjenn(koksgrå) kjøpe sperre diff (535) nye dempere nye bremseskiver overhale motoren har skaffa meg turbo og grenrør frå 745 som eg ha tenkt å sette på, og håper på å ha ca 250 hk girkassa som står på er en getrag 262. har kjøpt nye frammskjermer og nye heile bakskjermer. men er litt usikker på kor mykje arbeid det er å skifte bakskjermene? å om det er veldig vanskelig? nåken som har gjort det før? har også kjøpt meg bbs rs 16"felger 10" breide bak og 9" framme men dei trenger å bli lakka opp og polert kanten..so er dei go som ny ellers er det en del rust sveisig som må til, fant en del i dørken , under frammskjermene og i bagasjerommet. men det er ikkje så gale, bilen er tråss alt 26 år! har starta med rustsveisinga i dørken, regner med å vere ferdi i dørken om ei vekes tid Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kvalaracing Skrevet Juli 13, 2007 Share Skrevet Juli 13, 2007 Gratulerer med kongebil. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tordd Skrevet Juli 13, 2007 Forfatter Share Skrevet Juli 13, 2007 Gratulerer med kongebil. Takk ..lankt opp å fram til den e ferdi, men det skal bli bra trur eg Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GSS Skrevet Juli 14, 2007 Share Skrevet Juli 14, 2007 Dette blir nok bra, dersom du ikke gir opp (som så mange). Om det vanskelig å bytte bakskjermene, det kommer vel helt an på den enkeltes ferdigheter. Men det lar seg gjøre, se her for bilder: http://www.e28.se/forum/viewtopic.php?id=76&p=5 Disse felgene synes jeg passer kjempegodt på e12, håper du fortsetter å legge ut bilder! Lykke til! (og et tips, www.storsveen.org/e12 ) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GSS Skrevet Juli 14, 2007 Share Skrevet Juli 14, 2007 Du finner forresten sansynligvis mer rust når du tar av framskjermene, øverst i hjulbuen. Kjenn og klem også 2-6 cm foran begge fjørtårnene foran. Og under frontruta, nederst på begge sider under lista. Disse stedene bør sjekkes selv om ingenting synes, før du sier deg ferdig med rustjobben. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rolfi Skrevet Juli 14, 2007 Share Skrevet Juli 14, 2007 Er det denne UE-registrerte som sto på autodb lenge der diffen hadde falt ned? Fin bil Hvordan blir det å få plass til 10" innenfor skjermbuen? Må du valse mye? Hvaslags ET er det på felgene? Lurer på 10" til min og. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tordd Skrevet Juli 14, 2007 Forfatter Share Skrevet Juli 14, 2007 Dette blir nok bra, dersom du ikke gir opp (som så mange).Om det vanskelig å bytte bakskjermene, det kommer vel helt an på den enkeltes ferdigheter. Men det lar seg gjøre, se her for bilder: http://www.e28.se/forum/viewtopic.php?id=76&p=5 Disse felgene synes jeg passer kjempegodt på e12, håper du fortsetter å legge ut bilder! Lykke til! (og et tips, www.storsveen.org/e12 ) hei...takk for sida ..er litt usikker på om eg skal jere det, eller ikkje. er ikkje så mykje rust der bake egentlig, skulle berre ha hjulbuer, men så fekk eg heile baksjermene istaden. Og eg skal ikkje gi opp! å bilder kjeme meir av! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tordd Skrevet Juli 14, 2007 Forfatter Share Skrevet Juli 14, 2007 Du finner forresten sansynligvis mer rust når du tar av framskjermene, øverst i hjulbuen. Kjenn og klem også 2-6 cm foran begge fjørtårnene foran. Og under frontruta, nederst på begge sider under lista.Disse stedene bør sjekkes selv om ingenting synes, før du sier deg ferdig med rustjobben. Hei..eg he tatt av begge frammskjermene, og der va en del øverst rundt festa til skjermen, men rundt tårna framme er det ingen rust det har eg sjekket! ..og skal ut me frammruten så då ser eg vel om der er rust..takker for opplysningen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tordd Skrevet Juli 14, 2007 Forfatter Share Skrevet Juli 14, 2007 Er det denne UE-registrerte som sto på autodb lenge der diffen hadde falt ned?Fin bil Hvordan blir det å få plass til 10" innenfor skjermbuen? Må du valse mye? Hvaslags ET er det på felgene? Lurer på 10" til min og. Hei...jess det stemmer. det er samme bilen ..har fiksa det me diffen, de var gjort på en dag, feste til diffen i karoseriet haddet rivnet, pga heit utslitte foringer. har prøvd felgene på bilen, det går fint, må valse litt. felgen stikker ca. 1 cm utom hjulbuen, men lurer på å dreie litt av senteret/ innpresset i tilegg til valsing, men det er eg litt usikker på Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tordd Skrevet Juli 14, 2007 Forfatter Share Skrevet Juli 14, 2007 I dag har eg begynt på jekkfesta forran, komt gått i gang Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
knooot Skrevet Juli 15, 2007 Share Skrevet Juli 15, 2007 sjå der ja angra litt på at i solgte sa felgan no ja, men men å du treng no ikkje bytte heile bakskjermen, sjøl om du he fått heile bakskjerma! går no ann å skjere ut, så du slepp å bytte heile greia!! faen i trur denna biln bli tøff, spesiellt mæ sa felgan der fått tak i diff no da?? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tordd Skrevet Juli 15, 2007 Forfatter Share Skrevet Juli 15, 2007 sjå der ja angra litt på at i solgte sa felgan no ja, men men å du treng no ikkje bytte heile bakskjermen, sjøl om du he fått heile bakskjerma! går no ann å skjere ut, så du slepp å bytte heile greia!!faen i trur denna biln bli tøff, spesiellt mæ sa felgan der fått tak i diff no da?? hei...ja ej he tenkt på å skjere ut litt å bytte..for sjå ka ej finne ut:)..ja trur bilen blir bra . å tøff me dissa felgane .. nei hekje skaffa diff enda...skal du selle en ta dine no da? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Njål Skrevet Juli 18, 2007 Share Skrevet Juli 18, 2007 steikje de Tordd! blir bra ditte:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tordd Skrevet Juli 19, 2007 Forfatter Share Skrevet Juli 19, 2007 steikje de Tordd!blir bra ditte:) hei...de trur ej me Njål! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tordd Skrevet Juli 24, 2007 Forfatter Share Skrevet Juli 24, 2007 har sveisa mer rust.. .. Fått gjort litt, men det er mye igjenn! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå