Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
Spennende prosjekt dette ja.

jeg hadde selv en slik som min første BMW når jeg var 18 år med fersk "lapp".

745 manifold og turbo passer forresten ikke direkte på toppen din....

En ekstra NB til dere som skriver her:

Vennligst hold dere til bokmål, slik at andre også kan ha glede av denne tråd...

Ja tror det er en grei første bil jeg:P....å? passer ikke manifolden på? hmm det må jeg sjekke nermere, takk for opplysningen:)

• Svar 373
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Skrevet
Turbo på den Gamle e12 pappa hadde før 8) Husker når vi kjøpte den så snakket vi mye om bilen med eigeren før :wink: Han hadde kjørt over ett fjell i 120 på spedo.. han synst det var raskt i følge spedometeret , han hadde vist holdt 220 over stryne fjellet og kjørt fra en audi a4 1,8 tq i akkurat den e12`en der :P

Hehe...kjekt å høre historier om bilen:)...ja tenkte eg skulle hive på turbo på den, er gammel vettu, so trenger litt ekstra hjelpt motoren :) ..lenge siden dere hadde den?

Det er flott og høre :D Når vi kjøpte bilen på en øy som heter " sansøya " i m&r fortalte eigaren att når han kjøpte bilen var det sports kasse med første gir bak. Han fortalte att bilen var så sprek att han byttet kasse ijen ( en eldre kar ). Jeg kan bekrefte att bilen var veldig sprek når vi hadde den! motoren er en nyere type en karoseriet.. 85 elr 86 mener jeg det var :) Naboen hadde kjøpt seg ny bil , riskoker sigma 3,0.. Han trodde han kunne flise alle her i bygda men jeg og pappa syns det var easy pick.. det endte med att bakakslingen tok kvelden.. og ble skiftet. Er pappa som har lakkert bilen og laget den til .. , den var kræsjet når vi kjøpte den , så den har vert gjennom ett prosjekt før. Bilen ble da helt strøken ! Pappa selte bilen til en kompis i geiranger som driver med am - car og har masse fete amcar biler..Setter 426 hemi motorer i biucker osv.. Han skulle ta godt vare på bilen og ikke salt kjøre. Men bilen ble likevell ikke holt så veldig bra :roll: og mye saltkjørt :cry: Når han hadde hatt den noen mnd`er ringte han og sa han var jævli fornøyd med bilen og kameratene var helt overasket hvordan bilen jekk og sa den målte seg med de villeste amcar de hadde vert borti , Husker det så godt 5 til 3 gir med den bilen og bli sugd bak i settet.. Sorry vis de ble litt rotete :wink: men synest jeg kunne si litt om bilens gamle "krigstid" :D lykke til med prosjektet ! Og gjer en skikkelig jobb 8) Var forresten og såg bilen for noen uker siden på ett værksted i ulsteinvik :) såg bra ut det arbeidet som hadde blitt gjort ! Kikket litt på en 325 tic så sto der og :)

Skrevet
Turbo på den Gamle e12 pappa hadde før 8) Husker når vi kjøpte den så snakket vi mye om bilen med eigeren før :wink: Han hadde kjørt over ett fjell i 120 på spedo.. han synst det var raskt i følge spedometeret , han hadde vist holdt 220 over stryne fjellet og kjørt fra en audi a4 1,8 tq i akkurat den e12`en der :P

Hehe...kjekt å høre historier om bilen:)...ja tenkte eg skulle hive på turbo på den, er gammel vettu, so trenger litt ekstra hjelpt motoren :) ..lenge siden dere hadde den?

Det er flott og høre :D Når vi kjøpte bilen på en øy som heter " sansøya " i m&r fortalte eigaren att når han kjøpte bilen var det sports kasse med første gir bak. Han fortalte att bilen var så sprek att han byttet kasse ijen ( en eldre kar ). Jeg kan bekrefte att bilen var veldig sprek når vi hadde den! motoren er en nyere type en karoseriet.. 85 elr 86 mener jeg det var :) Naboen hadde kjøpt seg ny bil , riskoker sigma 3,0.. Han trodde han kunne flise alle her i bygda men jeg og pappa syns det var easy pick.. det endte med att bakakslingen tok kvelden.. og ble skiftet. Er pappa som har lakkert bilen og laget den til .. , den var kræsjet når vi kjøpte den , så den har vert gjennom ett prosjekt før. Bilen ble da helt strøken ! Pappa selte bilen til en kompis i geiranger som driver med am - car og har masse fete amcar biler..Setter 426 hemi motorer i biucker osv.. Han skulle ta godt vare på bilen og ikke salt kjøre. Men bilen ble likevell ikke holt så veldig bra :roll: og mye saltkjørt :cry: Når han hadde hatt den noen mnd`er ringte han og sa han var jævli fornøyd med bilen og kameratene var helt overasket hvordan bilen jekk og sa den målte seg med de villeste amcar de hadde vert borti , Husker det så godt 5 til 3 gir med den bilen og bli sugd bak i settet.. Sorry vis de ble litt rotete :wink: men synest jeg kunne si litt om bilens gamle "krigstid" :D lykke til med prosjektet ! Og gjer en skikkelig jobb 8) Var forresten og såg bilen for noen uker siden på ett værksted i ulsteinvik :) såg bra ut det arbeidet som hadde blitt gjort ! Kikket litt på en 325 tic så sto der og :)

ååjj!..det var litt av en oppdatering på fortiden til bilen:)..kjekt å høre gamle historier om den!..ser at bilen har vært fikset på tidligere ja, og ser at bilen har blitt brukt flitti på salta veier! var litt av en skrue han karen eg kjøpte bilen med i geiranger :lol: ..men bilen blir mer og mer rustfri for hver dag som går, ¨så håper bilen blir like fin som i 1981 :) ...ja den 325en du kikket på, er det en som kaller sei jonas her på bimmers som eiger, vist du vil snakke med han :lol:

• 2 weeks later...
  • 2 weeks later...
Skrevet

Mer bilder av noen timer sveisearbeid

photo0525lo5.th.jpg

photo0528hg8.th.jpg

Di nye setene jeg har kjøpt:)

photo0524hs9.th.jpg

har fått ut motoren om rattstamma nå, og skal til med litt sveising på torpedoveggen:)

Skrevet
har du baksetene også? Får jeg spørre hvor det er kjøpt?

ja har baksetene med...kjøpte dem av broren min, og de stod i en e28 som han kjøpte for noen år siden....

tenkte du på noe spesielt da?

• 1 month later...
Skrevet

tenkte det var påtide med en skikkelig oppdatering!....har vært lite skriving her inne i det siste. men nå kommer det endel!

har skjedd mye siden sist, om det ha blitt en del mindre rust:)

p1010548eq2.th.jpg

motoren er ute og har sveisa mye i torpedoveggen.

p1010540oh8.th.jpg

p1010541zr1.th.jpg

innerskjermene er så å si rustfrie:)..bare litt småtteri igjenn.

p1010546vo0.th.jpg

bagasjerommet har fått gjennomgå vinkelslipern..har fjernet hjulbrønnen, og all rust!

p1010554jw5.th.jpg

p1010552ks6.th.jpg

p1010561di5.th.jpg

bakplaten var litt rusten!

p1010553ye1.th.jpg

p1010565lk0.th.jpg

p1010564pe6.th.jpg

Skrevet

I dag har eg begynt på nedpussingen av felgkantene, tok meg 5 timer i dreiebenken, så va en av di 4 fardi:)..mye arbeid men det blir meget bra:D

Skrevet

her er noen bilder av felgene før og etter møte med dreiebenken..

her er utgangspunktet

felghuset002.jpg

etter 5 timer i dreiebenk

felghuset011.jpg

meget fornøgd med sluttresultatet:)

felghuset012.jpg

Skrevet

hva brukte du til å polere med? ble meget bra resultat må jeg si :shock: skal du legge klarlakk på kanten?

driver selv med noe lignendes så hadde hvert inntressangt å høre hvordan framgangsmåten din var for å få et så fint resultat :D

Skrevet
hva brukte du til å polere med? ble meget bra resultat må jeg si :shock: skal du legge klarlakk på kanten?

driver selv med noe lignendes så hadde hvert inntressangt å høre hvordan framgangsmåten din var for å få et så fint resultat :D

Pusser først ned kanten med eit grovt sandpapir i dreiebenk, for å få vekk små skader og eir. Deretter pusser du leeeenge med finere og finere papir.

Til slutt 2000 med vatten. Nå kan poleringen starte, har en poleringsrondell som vi fester på boremaskinen. Smører på poleringspasta på felgen.

Polerer med rondellen til du får en fin glans.

Det er pussingen som tar tid, resultatet kommer ann på kor grundig du er med pussinga.

skal ikkje legge på klarlakk, vanskeli å få det så bra med lakk på..

Utstyr til poleringen kan du kjøpe her www.gasolin.no

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...