Bjørner Skrevet Juli 14, 2007 Skrevet Juli 14, 2007 Oppdeling av forument som nevnt, synes jeg er unødvendig. Da kunne man heller ha f.eks utbedret søkefunksjonen. Faren med å dele opp forumene er at man splitter forumet i ulike 'klaner'. De er mest opptatt av 3 serie, vil naturligvis bruke mest tid er. Men samtidig ville sikkert ha bidratt både men kompetanse og komme kvalifisert synsing under evt '5-serie' delen av forumet. Et godt er eksemplet er 'Mister Bimmler' og meg som begge har 2,5 tds. Ha har 325tds og jeg har 525tds. Hvor han har posted et problem med motoren, et problem som jeg har hatt liknede symtomer....
S.Hafsmo Skrevet Juli 14, 2007 Forfatter Skrevet Juli 14, 2007 jo, det har jeg skjønt, men hvorfor kan det ikke deles inn i motor/styling/interiør/elektrisk eller no sånt? da har man jo enda alle bilene på samme tråd. og til du som mente jeg kunne søke på "biler til salgs" så tror jeg du missforsto meg litt, jeg så ikke etter biler til salgs, men hva folk med de forskjellige bilene plages med! og ved å søke på en modell får man jo flere hundre sider hvor bilen er nevnt. jeg for min del var på jakt etter en E34, måtte bare finne ut h a slags motor jeg skulle ha. og da så jeg etter folks meninger om de aktuelle motoralternativer, samt problemer med de osv.
^B^M^W^ Skrevet Juli 14, 2007 Skrevet Juli 14, 2007 Man vil uansett ikke få den oversiktligheten du tror man kan oppnå uansett hvor mye man deler opp et forum. Pga. motor og elektrisk, styling og interiør, elektrisk og interiør osv henger ofte veldig sammen og da blir det tullete å dele det opp. Da vil frekvensen av "feilposting" øke veldig og det vil bare bli værre enn det er. Selv om jeg ikke er så aktiv her, har jeg likevel innsett hvor praktisk det er slik forumet er idag. Søking er noe man må lære seg, enten det er google eller her på forumet. Vanlige feil med en bil er ofte mange, og da nytter det ikke om det er en egen del på et forum for slikt. Det du søker finnes allerede iform av guider på andre forum. For å få noe lignende her krever det at noen tar initiativ og ansvar og starter en egen tråd og samler det som kommer inn etterhvert slik at man til slutt har en "komplett" oversikt over f.eks. vanlige feil på et av bmw's karrosserier.
S.Hafsmo Skrevet Juli 14, 2007 Forfatter Skrevet Juli 14, 2007 ja, det er og et problem her. folk gidder ikke å bla i de 200 sidene, så om du ikke får noe respons på tråden første dagen er det lite vits å tro at det kommer noe senere. da må man nesten ta tråden på nytt og håpe på at rette mannen ser tråden den gangen. noen som skjønner hva jeg mener?
Sir Hofstad Skrevet Juli 14, 2007 Skrevet Juli 14, 2007 selvfølgelig er det kjekt å ha alt på en tråd i den forstand at alle bilene er der, men keg for min del bruker "nye innlegg" for å se etter nye interessante ting.mangelen på oppdeling var spesiellt irriterende da jeg holdte på å kjøpe bil. hadde det vært oppdelt kunne jeg gått inn på den typen (tilnærmet) og sjekket hva slags problemer som er vanligst, og om det er dyre/kompliserte problemer folk har. og forresten, Ske1eton; hva slags deler er det du har liggende? Shadowlinelister til touring og noe til sedan. Motorer til dobbeltakluker,mye av "elektronikkboksene" fra en 96 540IAT. Mye av delene til klima inkl 2 typer vifter,belg til innsug,delene inni bakluke,sentallåsmotorer osv,osv. Har mye annet som m-tech skjørter,540 fanger osv som jeg sannynligvis monterer selv neste uke. Har solgt unna mye men har kjelleren full av småtterier og husker vel egentlig ikke alt, men bare å spørre...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå