Gå til innhold

BMW shop!

S.Hafsmo
 Share

Anbefalte innlegg

først til noe sikkert mange har nevnt før:

dette forumet skulle absolutt vært delt opp i 1000 deler!

teknisk? hva er liksom det?

det skulle jo vært delt opp i f.eks 3serie/5serie/6serie osv. og deretter delt inn i motor/interiør/eksteriør osv.

alle andre forum er delt opp slik, tilogmed granada forumet er skikkelig oppdelt! er jo helt umulig å finne nyttig stoff her!

sånn.. der var det sagt. :wink:

men til saken, hvor kan jeg få kjøpt ting som dørlister (de som står BMW på), motorpynt (deksler, slanger osv) og diverse andre småting til min E-34?

og da tenker jeg spesiellt på motordekslet til V8'ern. har enda ikke funnet noen som selger.

lurer vel egentlig bare på hvor folk flest handler sine bmw deler?

tenker da på f.eks GSbildeler.no e.l.

blei det mye på en gang? :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

først til noe sikkert mange har nevnt før:

dette forumet skulle absolutt vært delt opp i 1000 deler!

teknisk? hva er liksom det?

det skulle jo vært delt opp i f.eks 3serie/5serie/6serie osv. og deretter delt inn i motor/interiør/eksteriør osv.

alle andre forum er delt opp slik, tilogmed granada forumet er skikkelig oppdelt! er jo helt umulig å finne nyttig stoff her!

sånn.. der var det sagt. :wink:

men til saken, hvor kan jeg få kjøpt ting som dørlister (de som står BMW på), motorpynt (deksler, slanger osv) og diverse andre småting til min E-34?

og da tenker jeg spesiellt på motordekslet til V8'ern. har enda ikke funnet noen som selger.

lurer vel egentlig bare på hvor folk flest handler sine bmw deler?

tenker da på f.eks GSbildeler.no e.l.

blei det mye på en gang? :roll:

Nå er det vel begrenset hva de ansvarlige har og gjøre på granada forumet i forhold til bmw forumet vil jeg tro.

Går vel 1 granada pr 100 bmw, så sammenligne granada forum med bmw forum blir omtrent som å kjøre bil med ski på beina. 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

koed.dk, schmiedmann.no er gode sider der mange handler.

Dette forumet kan rett å slett ikke deles opp sånn du skisserer, fordi det er masse likheter, f.eks motorer mellom både 5 og 3 serier. En M20 motor f.eks, den finner du i både, E21, E30, E28 og E34 chassiene. Hhv 3 serie og 5 serie.

Interiør er også helt forskjellig fra et E karosseri til et annet.

Det mange ikke skjønner er ting handler ikke om 3/5/7 serie, det handler om hvilket chassi du har (chassikode).

Teknisk betyr alle BMW relaterte spørsmål om alt fra motor, understell, elektronikk, henglser, seter - alt. Hva er problem med å forstå det..?

Mange delforum fører til at et delforum fort blir "stasjonert" med masse brukere (Les: et evt E30/E36 forum) mens minoritetgrupper, f.eks E24/E60 eiere vil drive på sitt "eget" forum. Det er jo bare å titte på visse andre store bilforum i Norge så ser du hva jeg mener. Er mer enn en gang et spørsmål blir stilt på et mer folksomt delforum enda spørsmålet egentlig hører hjemme i et annet delforum.

På motorsiden vil jo dette bli et stort problem som jeg var inne på tidligere.

Jeg vet ikke hvor lenge du har lest og vært på dette forumet, men jeg skal lure på om du mener det samme 1 år fram i tid, etter å ha frekventert en stund på denne siden.

Søkefunksjon har vi, du må bare vite hva du skal lete etter.

Ombygging har nesten blitt en sport i visse BMW miljøer og derfor har vi et vidt spekter av folk som blander sammen og modifiserer deler fra alle karosseriene om hverandre, som ikke akkuart gjør det noe mer "delforum" -vennlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

joda, skjønner vel forsåvidt problemet, men slik som det er bygget opp nå er det jo nesten umulig å finne igjen tråder med samme spørsmålet som jeg stiller.

og selvfølgelig er det mere å styre med her enn på et granadaforum, derfor enda viktigere å dele det opp!

f.eks når jeg skal lete etter forskjellige modifikasjoner gjort på e-34 er det ikke barebare å finne! søker man på e-34 får man jo alle tråder hvor "E-34" er nevnt.

og bare på Teknisk er det 149182 inlegg! ;)

slike heftige modifikasjoner du nevner kan jo lages en egen del til?

og jeg kan vel innrømme at jeg ikke har vært aktiv her så veldig lenge, og om man er ofte inne får man jo med seg ihvertfall en del av det som kunne vært interessant for min del.

men det må da kunne deles inn i f.eks motor/eksteriør/interiør osv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mente også at det burde deles opp mer den første tiden jeg var her. (Hadde da brukt bmwpower.se, nå autopower.se tidligere)

Nå 2 år og 1900 innlegg senere er jeg veldig fornøyd med slik det er, og har vært det en god stund. Har til og med begynt å lese og poste i "tulletråden", som jeg den gang burde være et "tullekategori" :)

Problemet med å dele opp er administrasjon, og det blir minst like vanskelig å finne fram i ting som i dag. Må i tillegg bla og søke gjennom flere kategorier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner ikke hva som gjør det så vanskelig jeg da.. Syns forumet rett og slett er genialt! F.eks.. om du sitter og søker etter en feil du har på bilen din som F. eks er en 325 men finner ikke noe om det! du starter og rive deg i håret og tror alt håp er ute? Siden da 525 har samme motor. så er det noe av de samme probleme. og da blir det altså mye mer samlet!

skjønner? tror det var noe over her som også forklarte det?:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

f.eks når jeg skal lete etter forskjellige modifikasjoner gjort på e-34 er det ikke barebare å finne! søker man på e-34 får man jo alle tråder hvor "E-34" er nevnt.

Det sier seg selv at et søk på E34 vil gi alfor mange treff til at du finner det du leter etter. Når man skal søke på et forum gjelder det å være så oppfinnsom som mulig for å finne det man søker. Ved siden av søkefeltet står det hvordan du bl.a kan søke etter flere ord eller utelate ord. Et søk på E34 and 540 gir f.eks 118 treff som er noe enklere å skumme igjennom for å kanskje finne den infoen du leter etter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bmw er Bmw uansett om du kjører en sliten 3-serie(undertegnede) til en strøken 7-serie.

Ved å samle det slik som det er gjort på denne siden bringer det alle sammen, mens hvis man skulle dele det opp slik som det blir foreslått her vil alle sammen dele seg opp slik at man kun finner spørsmål/svar om sin egen bil.

Samtidig vil folk også kun gidde svare på spørsmål om sin egen bil og dermed vil det store spekteret man finner her på siden bli borte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er av samme oppfatning at forumet blir bedre å "lese" dess lengre tid man har vært her.

Jeg mener den store fordelen med 1 teknisk tråd for forumet er at iallefall jeg har lært mer om de modellene jeg ikke har noe særlig kunnskap til.

Er innom teknisk hver dag og finner bestandig noe interessant å lese selv om det ikke gjelder de modellene jeg holder på med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dette har nok blitt tatt opp noen ganger nå ja.. :P

men er enig i litt mer oppdeling, men det får vel være opp til Gunnar vel...

Det blir mer oversiktlig, og om det er noen likheter, så skaper ikke det mindre forvirring, for på dette forumet lages det ny tråd om et emne så snart det andre har kommet midt ned på side 1!

Av den grunn er det også litt vrient å søke, for man får så sinnsykt mange relaterte svar :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

selvfølgelig er det kjekt å ha alt på en tråd i den forstand at alle bilene er der, men keg for min del bruker "nye innlegg" for å se etter nye interessante ting.

mangelen på oppdeling var spesiellt irriterende da jeg holdte på å kjøpe bil. hadde det vært oppdelt kunne jeg gått inn på den typen (tilnærmet) og sjekket hva slags problemer som er vanligst, og om det er dyre/kompliserte problemer folk har.

og forresten, Ske1eton; hva slags deler er det du har liggende? :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dette er en diskusjon som aldri kommer til å ta slutt.

tror det er ihvertfall et år siden hvor den siste store "oppvaskrunda" var.

Altså, det er jo himla lett dette her:

enten så bruker du forumet slik det er, og slik mange andre tusener av brukere liker det. eller så finner du deg et annet forum. som f.eks www.bilforumet.no

Jeg tror jeg skal leite fram et inlegg jeg hadde her en gang på forrige tråd om dette emnet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mangelen på oppdeling var spesiellt irriterende da jeg holdte på å kjøpe bil. hadde det vært oppdelt kunne jeg gått inn på den typen (tilnærmet) og sjekket hva slags problemer som er vanligst, og om det er dyre/kompliserte problemer folk har.

Da bruker du søkefungsjonen, skriver hvilken bil du vil ha, f.eks E34 525, velger "BMW-biler selges" delen av forumet og trykker søk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...