Gå til innhold

Min BMW E30 M3


Anbefalte innlegg

Hei!

I går handlet jeg meg en BMW E30 M3, har vært en topp-10 drømmebil lenge.

Bilen er ombygd til 3.0 E36 M3 VANOS motor (s50b30), noe som gjør at den går ganske brukbart :)

Litt småplukk sånn kosmetisk sett, samt montere opp et deksel i kupèen under dashbordet, men det er ikke noe big deal.

Teknisk sett er den 100%, motor og drivverk har gått 142.000 km, og mye nytt i understell.

Motor:

- 3.0 E36 M3 maskin

- K&N filter

- 3" eksosanlegg

Understell / bremser:

- FK Justerbare fjærvein forran (Høyde / hardhet)

- Gule koni bak, justerbare (Høyde / hardhet)

- Powerflex foringer

- Black Diamond skiver forran

- M3 bremser bak

Dekk og felg:

- 8,5 x 17" forran m/ 215/40-17

- 10x17" bak m/ 225/45-17

- Felgene er helt nye

Diverse:

- M3 sportsratt

- M3 skinninteriør

- Monovisker

- Originalsota lykter rundt hele

Litt bilder tatt i går... fler bilder kommer av motor og motorrom når jeg får den hjem. Desverre er den litt skitten på bildene men... :)

DSC01976.jpg

DSC01977.jpg

DSC01978.jpg

DSC01979.jpg

Som sagt er det litt småplukk her og der, og jeg skal vel påkoste den noe også. Derfor legger jeg den ut i prosjektforumet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis med flott skyss.. :)

10x17" bak m/ 225/45-17 ??

Det må da bli vanvittig tyskerstyk? Jeg har jo 245 på mine 10" felger, og det blir jo mye tyskerstuk på de...

Takk! :D

Kanskje litt smalt det ja, stod det i annonsen men ikke sjekka det opp enda.

Fin bil ja :)

Er den godkjent med motor?

Takk for det :D

Ikke godkjent med motor, desverre.

Badass! :D Nydelig bil, men felgene passer best på e34..

Er det noe merkelig med grillen (nyrene)?

Takker :D

Er satt netting i nyrene. Disse skal byttes ut med nye originale nyrer.

Var rust og kollisjonsskadene på denne utbedret da du kjøpte den?

Var ingen rust eller kollisjonsskader på den, så sansynligvis.

Eneste var litt smått i ene hjulbuen bak og en flekk på taket. (Rust)

Jeg også var og såg på denne bilen sist den var til salgs da skulle han ha 80 lapper for den men det var en del arbeid som sikkert er utbedret, ur tøff bil det der:-)

Den var bortimot strøken nå, utenom lakken, så sansynligvis. Lenge siden du så på den?

Pen bil :)

Takk :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sist jeg så på den bilen så hadde den enkel 3" eksos med en lamda tilkoblet. Det er helt feil. Den motoren skal ha 2 lamdasonder tilkoblet så nytt eksosanlegg må til på den.

Grenerørene lå nedpå traversen og bensinpumpa måtte startes på en knapp inni bilen!!!

Er dette fikset på den nå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, da har de forhåpentligvis fikset det. Av det jeg husker var bakskjermen på passasjersiden i alle fall flekklakkert ganske dårlig etter retting av skade. Ellers var det rust i hjulbuer og rundt frontruta. Traversen bak var sveiset etter at den hadde knekt. Den var da i stort behov av rustsveising og hellakkering

Vurderte denne våren 2006 men det var en litt brokete historie bak den. Såvidt jeg forstod er den skjøtet sammen av hele 3 biler etter diverse krasjer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Historien på bilen kjenner jeg ikke til, men med tanke på prisen så er det jo en selvfølge at det er litt lurvete historie, evt. lurvete bil ;)

Det med lambda sondene er jeg usikker på. Dette skal jeg undersøke og komme tilbake til. Kjenner ikke så godt til disse bilene men. Skal det sitte to lambdasonder i eksosen altså?

Bensinpumpa startes fortsatt med en knapp i kupèen, men dette er jo ikke akkurat noe problem å fikse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...