Gå til innhold

Anlegg i E46 Ci?

Anbefalte innlegg

Jeg har installert denne spilleren i bilen

http://www.bilradiospes.no/prod_detaljer.php?id=1810

Og vurderer nå å bygge på med forsterker og sub.

Vurderer denne forsterkeren

http://www.bilradiospes.no/prod_detaljer.php?id=1061

Og en 12" i kasse, har en liggende, men vurderer å kjøpe ny, med litt mindre kasse..

Hvor vanskelig er det å få lyden ut i kupeen? det er vel rimelig tett der, har nedfellbare seter, men skiposen er tett..

Vil originalhøyttalere i dørene og bak fungere greit med forsterker?

Og for å koble høyttalerene på forsterkeren, blir det enklest å trekke ledninger fra forsterkeren og koble sammen med original høyttalerledninger fremme ved spilleren?

Og det går greit å koble pluss til forsterker rett på batteriet i bagasjerommet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må nok lage åpning til skiluka. (eg reknar med at det er muligt)

Ein 12" i luka kassa ifjennom skiluka vil nok fungera bra. (må væra tett mellom kassen og bagasjerom)

Du kan sjå korleis Nautiluz gjere det her på forumet.

Originalhøgtalerne vil nok fungere bra med forsterkeren.

Viss du er fornøyd med lyden, trenger du ikkje bytte ut originalhøgtalerne, men det fins nok bedre høgtalere å få tak i. (sikkert mange som kan gi deg tips)

+ kabelen kan du koble direkte på batteriet. (med sikring of course)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde en 12" PIONEER 3004SPL sub i bagasjerommet på min e46 ci. Spilte som bare juling UTEN åpning i skiluka.

Kjører du JBL'en som du linker til på originalhøyttalerne blir du nok overrasket over løftet du vil få lydmessig. Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Då var forsterker handla og arbeidet med å installere påbegynt..

Et evig slit å demontere halve bilen for å legge ledninger ja.. jobbe meg bakfra og har brukt endel timer i kveld på å nå helt frem til pedalene..

wohoo..

Litt på grunn av at det drives lydinstallasjon i en saab i samme garasjen, og må hjelpe til der og..

knekkt en klips og et feste til nå.. håper det ikkje blir fleire..

Det skal nok bli bra med litt lyd igjen :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Då va anlegg i bilen, og det blei kjempebra.. originalhøyttalerane funke som nøkken med forsterker på seg..

Eg klarte jo sjølvsagt å få litt støy, så eg må prøva å flytte litt på strøm/signalkabler..

Og så vil ikkje spilleren skikkelig på plass.. grusomt trangt bak der.. Prøvde å ta ut ac kontrollen for å få ut rammen og fjerne litt plast.. men etter å ha demontert halve senterkonsollen, ville ikkje AC'en løsne litt eingong..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 month later...

Ja de funker helt greit fremdeles.. dvs. lurer på om jeg har sprengt den ene fronthøytaleren.. kommer en rar lyd ved lavt/medium volum, men høres mest ut som om det ligger noe og skurrer mellom gitter og høyttaler..

Det hjalp absolutt med forsterker på høyttalerene. Begynte med å bare kjøpe ny spiller og det hjalp også, men fikk lyst på mer lyd og sub, så da måtte det til og :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 month later...

Det ble plutselig stillt fra originalhøyttalerne, er de sprengte/brent fast? eller er det muligens noen ledninger med dårlig kontakt?

Nye fronthøyttalere er forøvrig kjøpt inn, Alpine SPR-13S. Gjenstår å montere de nå..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var det jeg og syns var litt merkelig..

det høres ut som om bare den ene diskanten i høyredøra gir lyd.. ellers så er det tynt med lyd.. kan være noen ledninger som har løsna og.. men men.. nye høyttalere er nå uansett kjøpt inn..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 month later...

Det er litt lyd i eine diskanten fremdeles, og lyd på høgre sida.. så det er nok den nede på venstreside som er gått..

Nå har jeg endelig fått ut A/C panelet, men får fremdeles ikke ut ramma som sitter der. Stopper i luftkanalene over.. er disse også bare til å nappe ut? eller er de festet med noe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 weeks later...

hørest bra ut da her. Men eg har ein 320cd. kjøpte meg samme forsterker og ein 12" pioneer. Men e ikkje noke særlig fornøgd med den bassen. Men med ein gong eg tar ned setene bak, spele da brukbart. Har heller ikkje lyst og begynna og saga større hål i hatthylla:P

Men veit noken korleis ein tar ut den skiboksen i midtarmlenen. Prøvde på dette, men viste seg i og ikkje vera så lett.?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...