Gå til innhold

BMW treff Trondheim. Bilder fra Lånke side 303-304.

ESveen
 Share

Anbefalte innlegg

Spørs om jeg kommer med bil på neste treff :? Fant en tynn, grå hinne på innsiden av oljelokket forleden dag. Begynner å frykte at toppakningen er på vei dit peppern gror :evil:

Tror ikke du skal svartmale sånn med engang. Det er jo ikke helt uvanlig at disse toppakningen ryker på disse bila. Men det er ikke uvanlig at det blir en tynn grå hinne på lokket i disse dager.. Har noen dager det er veldig kalt. Noen dager er varme. Kanskje du har mye småkjøring? Kalt vær og mye småkjøring er en stor årsak til kondens. Hus det blir ikke bare kondens i bensin tank, men også inne i motoren. Så kontroller dette skikkelig før du skifter pakning...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 4.6k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Dette var jo hyggelig lesning :) Vil det være en idè å tørke det reint og kjøre en god tur for så å sjekke på nytt? Eller vil det danne seg "kaker" med guffe på innsiden lokket hvis pakningen er gåen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spørs om jeg kommer med bil på neste treff :? Fant en tynn, grå hinne på innsiden av oljelokket forleden dag. Begynner å frykte at toppakningen er på vei dit peppern gror :evil:

320'en vår har dette en gang i blant når den er lite kjørt, så lenge den ikke bruker dramatisk med kjøleveske/olje, så er det ikke noe å bekymre seg over. Kjør den varm en time eller to så er det sikkert borte ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

320'en vår har dette en gang i blant når den er lite kjørt, så lenge den ikke bruker dramatisk med kjøleveske/olje, så er det ikke noe å bekymre seg over. Kjør den varm en time eller to så er det sikkert borte ;)

Enig med ESveen der. Gjerne skifte olje og filter, så en skikkelig tur. Skifter du olje og filter selv, er det en stor fordel om du kjører den varm først også.... Blir med mere "skit" ut av motoren da.

Så du trenger nok ikke å bekymre deg enda.. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjerne skifte olje og filter, så en skikkelig tur. Skifter du olje og filter selv, er det en stor fordel om du kjører den varm først også.... Blir med mere "skit" ut av motoren da.

Oljen ble skiftet for halvannen måned siden, så den burde vel være brukbar enda (castrol)? Skal fylle tanken og ta en lengre tur slik at den får strekke litt på beina. Noen som vil være med? :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fått pris på 5500 for jobben, inkl bytte av planing av topp, ny registerreim og strekkbolter. Ikke så ille egentlig, hadde fryktet verre. Men skal følge med på kjølevæskenivået de nærmeste dagene og se hva som skjer...

Dritbillig.. det er like mye som ETT kasterstag til meg eller etpar sensorer :P Kostet 25 000,- for topp-pakning jobb til meg på e39.. SJUKT

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:lecture:

På denne årstiden er det slik på omtrent alle bilene jeg holder på med :D

Er kondens.

Men kan sjekke over toppen for deg.

Og jeg bytter TP på parkeringsplassen for deg kamerat...

GRATIS :shock:

Ikke ofte jeg får kose med M20 lenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg kjørt en lang tur og innsiden av oljelokket er helt uten misfarge :D Kjente jeg ble lettere til sinns og feirer det med en Lapin Kulta :D Blir nok litt for mye småkjøring på meg for tiden...

Torek: Vi kan jo bytte likt mot likt (hahahahahahahahahahahahahaha)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:lecture:

På denne årstiden er det slik på omtrent alle bilene jeg holder på med :D

Er kondens.

Men kan sjekke over toppen for deg.

Og jeg bytter TP på parkeringsplassen for deg kamerat...

GRATIS :shock:

Ikke ofte jeg får kose med M20 lenger.

Er det plutselig blitt vanskelig å høre med meg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei... mange som kommer på treff på søndag?

Lurer på om noen har en sånn som jeg kan prøve???

tpdyr7jgkvf7cdyknxiz.jpg

Trenger bare å prøve om business spilleren passer på min Professional stereo....

Å ett spørsmål til... hva er forskjell på business å professional???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...