Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har senket min 40mm og får (forhåpentligvis) det skrevet inn i vognkortet neste uke. Spørsmålet er da om æ vil få et problem neste EU-kontroll om æ senker den ytterlige 20mm (=60mm) etterpå?

Noen andre som har senket sin e34 med et pent resultat? Synes min ligger veldig fint bak, men er noget høy foran. Har Alko gassdempere og Jamex senkefjærer (hvis æ husker riktig). Ønsker at den skal ligge slik M5'en gjør... Takker!

Skrevet

Du vil egentlig få problem, men siden de på EU kontrollen antagligvis ikke sjekker nr på fjærene og er fornøyd med godkjent i vognkortet, så går det nok greit... Men på biltilsynet ville du få problemer, da bilen ikke er godkjent med de fjærene som står på... De på EU kontrollen er mest opptatt av at det ER godkjent senka hvis de ser det er senk, ikke så mye mer enn det. Forresten et mareritt og få godkjent det, i allefall i drammen.

hilsen morten

Skrevet

Takk for enkelt og greit svar :D Helt #"%#! å få det godkjent her nede i Kristiansand også, men æ pakker sekken og kjører litt lenger inn på vidda=) Håper de er greiere der...!

...hadde vært kjekt å vite hvordan andre har senka sin e34 også forresten.

-kje-

Skrevet

Det som var vanskeligst var egentlig å få time litt fort.... Men de skulle jo prøve alt mulig på biltilsynet og da, og da mener jeg alt! ikke bare bare og godkjenne. trodde de bare skulle ta sjekke nr. på fjærer og TUV papirer jeg men. Husk at du må ha tyske TUV papirer og 4 hjulskontroll.

Skrevet
Forresten et mareritt og få godkjent det, i allefall i drammen.

Øhhh?

Jeg bestilte time, kjørte inn, leverte papirene, snakket bmw med kontrolløren mens hans sjekket nummer og vindinger på fjærene, og vips så var senkesettet i vognkortet. Null problem, kjempehyggelig kar og greier.

Skrevet

Sikkert noen som er hyggeligere enn andre. Og kanskje han likte hagenisser?? Men det er jo ett bevis for at det kan gå greit og

Skrevet

Jeg tviler absolutt ikke på at det er mange skikkelig vanskelige hurragutter der, men så lenge man kommer med en bil som ser bra ut, har alle papirer i orden, samt oppfører seg høflig og normalt - så skulle det nok gå bra.

Skrevet

kan forresten BT sjekke opp andre ting når du er der inne? eller sjekker de bare det man har bestilt time for. Ønsker f.eks ikke at de begynner å sjekke ting som brekk, bremser etc

Skrevet

med meg sjekka de tuv papirer hjulstilingskontrollpapirer talte vindinger og målte avstand fra senter av felg til skjermkant kjørte seg en tur og ble ikke godkjent fordi varsellampa for utslitte br.klosser lyste. men etter å ha tatt ut lyspæra i instrumentet var det ingen problem.. men er det vanlig at de måler avstand fra skjermkant til senter av felg. det står også i vognkortet. lite vits med høydejusterbart om det kun er ven en viss høyde det er godkjent. også fik jeg beskjed om å endre på eksos.. men det skulle han ikke skrive på mangellapp.. det var i ålesund

Skrevet

Er vel veldig forskjellig fra sted til sted har jeg intrykk av.

Monterte et senkesett (fjær+demper) på min golf, men det var rett å slett ikke mulig å få godkjent på BT på jessheim (Ullensaker-Akershus). De nektet å ta imot bilen hvis ikke TüV papirene var på nordisk (les: norsk/svensk/dansk). Hadde kun på tysk, å ikke mulig å få tak i noe annet. Så måtte bestille time i Oslo istedenfor, for der tok de tysk også.

Merkelig at det skal være så stor forskjeld fra sted til sted.

Fikk dog beskjed at jeg måtte dra på et verksted for å få justert et eller annet som sitter på bak akselen e.l. i forbindelse med bremser og hengerfeste for å få det godkjent. Problemet var det at denne var allerede justert, og det hadde han nok klart å finne ut hvis han hadde giddet å sett litt nøye etter. Så kastet 1500,- rett i dass på det.

Skrevet

Æ har et problem akkurat når det gjelder fjærnummerene :? Har vært igjennom mye styr med biltilsynet og venta i over 4mnd på etterkontroll og time til godkjenning av senkesettet; og på den tida har selvfølgelig fjærnumrene forsvunnet...! (slitt bort) Tror dere de har forståelse for dette? Har kvitteringer på senkesettet, 4-hjulskontroll, TÜV-papirer osv... Typisk at de skal hakke på det også...!

...akkurat som om æ ikke har vært igjennom et diktaturhelvete til nå!!

Skrevet

Med litt flaks kan det gå, er de slitt vekk elelr finenr du de ikke? ikke alltid like lett å se, men de pleier å sitte øverst bak i alle fall, som regel lettest og se det der...

Skrevet

Har hørt at i arendal så er de litt snille på senkesett.. Og der kan de tysk også om du har tyske tuv papirer..

Skrevet

Jeg har 40/40 senk på min. men vurderer 50 eller 60 fremme.

i Bodø, hvor jeg godkjente settet mitt var de veldig greie. blei dog litt irritert da de ikke en gang spurte om 4-hjulskontroll, som jeg akkurat hadde betalt 1300,- for å få vite at alt var bra fra før..

Skrevet

Du skal bare være glad for at du tok 4-hjulskontroll. Bilen blir mye bedre å kjøre...

I Egersund er de også veldig greie. Ringte for å få en time, men fikk bare beskjed om å komme en onsdag (tror det var den dagen), så skulle de kikke på det. Bilen ble kjørt inn, overleverte papirer og mekanikeren så nr på fjærene foran. De bak var det litt vanskelig å se nr på, så han sa at det sikkert var greit. Så ble senkesett godkjent med tyske TÜV-papirer.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...