Gå til innhold

Oppkjøring Nærmer seg

Bmw 3serie
 Share

Anbefalte innlegg

Kanskje ikke helt den mest vanlige topicen. Men jeg skal snart ha oppkjøring og jeg er veldig interresert i å klare den. Jeg lurer på om dere har og kunne gitt meg noen gode tips som er smart og bruke i sammenheng med en oppkjøring. Håper på gode tips og at den ikke blir stengt. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du husker på å være flink til å bruke speilene riktig og holde blikket der du skal pleier sensor å bli imponert.

Ellers er det bare å kjøre forsiktig og tydelig (plassering, blinking osv.) regner jeg med. Og sef. følge reglene!

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde oppkjøring 27. desember 2006, men mista desverre lappen i 4 mnd så skal ta den og teorien på nytt i begynnelsen av oktober. Det jeg husker fra forrige oppkjøring som jeg skal gjøre igjen var:

#Ta det veldig rolig, jeg lå f. eks i 40 mellom by'n

#Se i speilet ofte, overdrivende ofte egentlig.

#Vis tydlig at du slipper gassen og ser til høyre, hvis høyreregelen gjelder

#Vise hensyn og observere fotgjengere tidlig.

#Kjøre pent, samarbeide og ta det fornuftig så er lappen bankers.

Han hadde ingenting å klage på når jeg kjørete som detta, men det kan jo selvfølgelig variere fra sensor til sensor. Men jeg fikk inntrykk av at du skal være bra dårlig før du stryker på den praktiske prøva.

Så ikke vær nervøs :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta det med ro. Ikke stress. Gjør det du har lært. I tillegg til de andre tipsene... er du i tvil om å stoppe så stopp, f,eks du kommer mot en rundkjøring og tenker "rekker jeg denne?" Du får satse på at du får en "lett" rute :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk spørsmål om hvordan jeg kunne sjekke at bremsekraftforsterkeren funket.. Andre spørsmål kan være å sjekke at servoen funker, og sjekke dødgang på rattet, men alt det gikk jeg gjennom med kjørelæreren før oppkjøring.. Et veldig godt tips som også såvidt er nevnt over her er å overdrive til en viss grad at du f.eks. slipper gassen, ser godt i speil osv så du er sikker på at sensor får med seg at du gjør det!

Vet du med deg selv at du er flink nok til å kjøre opp og kjørelæreren er enig med det, er det bare til å slappe av og kjøre som normalt så skal nok det gå fint!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt 3 oppkjøringer, derav 2 bestått.

Det viktigste er at du viser at du har full kontroll når du kjører. Er du "alene" på veien er det ikke krise om du ikke sjekker blindsona og alle speil hvert 3. sekund. Når du kjører er det viktig å ikke nøle for mye slik at sensor tror at du kan komme til å fucke opp hvis han gir deg lappen.

Tidlig observasjon av andre biler og fotgjengere er alfa omega, og hvis du kjører i boligstrøk med parkerte biler i gata legger du deg litt ut i veien i tilfelle det kommer kids sprettende ut framfor deg. Kokrolig i slike støk.

Husk belte og trykkprøven (trykk hardt på bremsa for å se om den holder 100kg) før du kjører fra biltilsynet.

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjørte rett og slett som vanlig jeg... Stressa ikke så mye med det jeg da... Var ikke avhengig av bil, eller biltullete enda :wink:

Hadde en grei sensor, pratet med han heile veien om mobiltelefoner av alle ting ;)

Min kjørelærer hadde noen kort med de spørsmålene som man kunne bli spurt i.. Fikk lov å se på de...

Fikk spørsmål om bremselysene mener jeg det var...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man blir alltid litt nervøs rett før prøver og eksamener, og lærere opplever att elevene stiller mange, ofte detaljerte, "dumme" spørsmål. Man tenker "har jeg fått med meg alt, husker jeg alle reglene" osv.

Jeg småpratet med sensoren hele veien, og hun bemerket dette, og sa at det tydet på at jeg var rolig og hadde kontroll (selv om jeg var litt svett i hendene :wink: )

Men det går ofte bedre enn man tror.

Så dette går nok veldig bra :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å ha ''overdreven'' lav fart er ikke alltid så lurt. Jeg fikk iallfall kjæft for at jeg kjørte 5-6km under grensen igjennom ei sentrumsgate midt i rushet med mange gangfelt og mye folk på begge sider.

Ellers så liker sensor at en hilser om en bil f.eks stopper for deg på en trang vei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...