themuss Skrevet Juli 24, 2007 Share Skrevet Juli 24, 2007 Jeg har en 1998 importert 520 som nå er ganske rustet på bakluken, stortsett i alle skjøter og under. har hørt flere har fått ordnet dette hos BMW gratis siden det er ett kjent problem selv om garanti tiden har gått ut. hvem kontakter jeg isåfall da. En hvilken som helst BMW forhandler? ser for meg at mange bare sier nei med engang siden garanti tiden har gått ut. Sliter jeg ekstra pga den er importert? Finnes nesten ikke rust andre steder og den ser meget bra ut ellers så er ikke dårlig vedlikeholdt. Hva er sjansen for å få dette fikset hos BMW? kom gjerne med kontaktpersoner, e-mail eller telefoner jeg kan bruke for å få kontakt med BMW som vet hva de snakker om, og kan svare på spørsmålet mitt:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
efjeldse Skrevet Juli 24, 2007 Share Skrevet Juli 24, 2007 Har egentlig vanskelig for å tro på at de vil ordne det utenfor garantitiden, men der er vel bare å ta en telefon til ditt nermeste merkeverksted Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lillepål Skrevet Juli 24, 2007 Share Skrevet Juli 24, 2007 Jeg har en 1998 importert 520 som nå er ganske rustet på bakluken, stortsett i alle skjøter og under. har hørt flere har fått ordnet dette hos BMW gratis siden det er ett kjent problem selv om garanti tiden har gått ut. hvem kontakter jeg isåfall da. En hvilken som helst BMW forhandler? ser for meg at mange bare sier nei med engang siden garanti tiden har gått ut. Sliter jeg ekstra pga den er importert? Finnes nesten ikke rust andre steder og den ser meget bra ut ellers så er ikke dårlig vedlikeholdt. Hva er sjansen for å få dette fikset hos BMW?kom gjerne med kontaktpersoner, e-mail eller telefoner jeg kan bruke for å få kontakt med BMW som vet hva de snakker om, og kan svare på spørsmålet mitt:) detta er jeg også interesert i å vite... har samma problemet selv. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
themuss Skrevet Juli 24, 2007 Forfatter Share Skrevet Juli 24, 2007 jeg har lest at flere har fått ordnet dette utenom garanti tiden pga BMW innrømmer at det må ha skjedd noe feil. Det er jo slik på stortsett alle E39 stv?? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lillepål Skrevet Juli 24, 2007 Share Skrevet Juli 24, 2007 Prata akkurat med en på Autozentrum i Oslo, Han sa det er 6 års garanti, så rustskadene blir ikke dekket av BMW. Og han mente at det var ingen som hadde fått fikset detta utenom garantien. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
themuss Skrevet Juli 24, 2007 Forfatter Share Skrevet Juli 24, 2007 hmmm oki, får se om jeg klarer å grave opp igjen det jeg leste om det der.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lillepål Skrevet Juli 24, 2007 Share Skrevet Juli 24, 2007 hadde vært supert det... er sikkert fler som kunne tenke seg å vite om detta.. koster fort noen "lapper" å kjøpe ny luke og lakkere den... Fikk lakkereren på jobben til å se på luka mi, og hanmente det ikke kom til å holde å bare fjerne det som var der av rust nå. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
themuss Skrevet Juli 24, 2007 Forfatter Share Skrevet Juli 24, 2007 er det jeg ser på min og. Vet ikke hva det koster med ny bakluke jeg.. men sikkert ikke billig nei.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lillepål Skrevet Juli 24, 2007 Share Skrevet Juli 24, 2007 Gs skal ha 5.829,00 for bakluke, også er det lakk i tillegg da... Må nok ha bakrute ramme også jeg :3.230,60 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
themuss Skrevet Juli 24, 2007 Forfatter Share Skrevet Juli 24, 2007 ok, da var det ikke så gale som jeg trodde, så får jeg få en kamerat til å lakke den. men klarer å vente litt til. har noe annet jeg må fikse først:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Juli 24, 2007 Share Skrevet Juli 24, 2007 Ta en snakk med BMW først... de er nok ikke forpliktet til å ta rustskadene på garantien, men generelt har BMW vært særdeles imøtekommende når det gjelder rustproblemene på E39 og E46... så kanskje de viser deg tilsvarende goodwill. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lillepål Skrevet Juli 24, 2007 Share Skrevet Juli 24, 2007 Ta en snakk med BMW først... de er nok ikke forpliktet til å ta rustskadene på garantien, men generelt har BMW vært særdeles imøtekommende når det gjelder rustproblemene på E39 og E46... så kanskje de viser deg tilsvarende goodwill. Noen som veit om noen vi kan snakke med hos BMW?? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Juli 24, 2007 Share Skrevet Juli 24, 2007 Noen som veit om noen vi kan snakke med hos BMW?? Alle de autoriserte BMW forhandlerne bør kunne håndtere en slik sak fornuftig... den endelige regningen går allikevel til Bayerische Motoren Werke AG, München, Deutschland... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Chriso Skrevet Juli 24, 2007 Share Skrevet Juli 24, 2007 Vi fikk nytt panser og bakluke på rustgarantien, pga rustbobler. I tillegg nye dempere fremme, "hundeben" og bremseskiver bak, alt uten kostnad. Og det var BMW Norge som tok denne regningen. Bilen ble kjøpt hos Tronrund Bil, og utbedret av Brages i Ålesund. Veldig godt fornøyd med kundebehandlingen i denne saken! Sikkert litt vanskeligere på en nesten 10 år gammel bil, men det skader ikke å høre. Garantien skal gjelde selvom bilen er privat importert. Her er forresten solskinnshistorien. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lillepål Skrevet Juli 24, 2007 Share Skrevet Juli 24, 2007 Vi fikk nytt panser og bakluke på rustgarantien, pga rustbobler. I tillegg nye dempere fremme, "hundeben" og bremseskiver bak, alt uten kostnad. Og det var BMW Norge som tok denne regningen. Bilen ble kjøpt hos Tronrund Bil, og utbedret av Brages i Ålesund. Veldig godt fornøyd med kundebehandlingen i denne saken! Sikkert litt vanskeligere på en nesten 10 år gammel bil, men det skader ikke å høre. Garantien skal gjelde selvom bilen er privat importert. Da jeg prata med autozentrum i sta, så mente han jeg prata med at det var 6 års garanti på bilen min (97mod.), så jeg må koste reparasjon sjøl... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå