Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ser at dette er kommet opp flere ganger i forumet, så håper ikke dette blir alt for masete :oops:

Jeg har en E46 328i 98 mod. Fra hvilken motor kan jeg bytte innsug fra og må man bytte mere en bare innsug, justere noe eller lignende???

Skrevet

på m52b28 med enkel vanos skal man bruke innsug fra 325/525 m50 tidlig 90 tall. dette er det største innsuget, men har hørt at m52b28 med dobbel vanos må evt ha innsug fra 530/330 motoren, noe jeg er litt usikker på. motoren deres kom vel i 98 med dobbel vanos.

har selv en 528i e39 som jeg har skiftet innsug på. mistet en del bunndrag men fikk mer effekt på toppen. monterte etterhvert et stort kon filter som hjalp veldig med dette innsuget. skal chippe bilen min nå strax så får se om jeg får ennå litt mer piff på toppen da.

lykke til

Skrevet
på m52b28 med enkel vanos skal man bruke innsug fra 325/525 m50 tidlig 90 tall. dette er det største innsuget, men har hørt at m52b28 med dobbel vanos må evt ha innsug fra 530/330 motoren, noe jeg er litt usikker på. motoren deres kom vel i 98 med dobbel vanos.

har selv en 528i e39 som jeg har skiftet innsug på. mistet en del bunndrag men fikk mer effekt på toppen. monterte etterhvert et stort kon filter som hjalp veldig med dette innsuget. skal chippe bilen min nå strax så får se om jeg får ennå litt mer piff på toppen da.

lykke til

Skal du få tilbake bunndraget på bilen din må du ha større gasspjeld, nytter ikke å chippe bilen for å få mer luft inn i motoren.

Bunndrag er jo kjekt å ha.

Skrevet

Takk for flere gode svar :) Men jeg tror jeg dropper hele greia viss man merkbart mister bunndrag. Det er jo kjekt med bunndrag i normal norsk traffik. Får heller vurdere en kompressorsats fra ESS. Da merker man iallefall en betydelig effektøkning :D

Foreløpig blir vel bilen original, kan vel ikke helt klage på originalprestandan heller 8)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...