Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har fått en litt rar lyd i drivlinjen på bilen min. Lyden kommer ved pådrag fra motorbrems og motsatt. F.eks når jeg triller ned en bakke med med motorbrems for så å gi litt på og ved pådrag for så å gå brått av gassen.

Har ikke klart å lokalisere lyden enda. Det er ikke innfestningen til til traversen bak,de er sveiset.

Lyden kan beskrives som to flate steiner som klasker i hverandre.

Motoren er en 2.8i M50 og driverket er fra 320i,så det er vel kankje en mulighet for at både gear og kardang begynner å slarke. Synes bare lyden var litt snodig. Ingen romling/ulyd ellers... :roll:

Skrevet

som sagt viste det seg at kardangen min (3,45) har begynt å takke for laget. Egentlig kunne jeg tenkt meg Komplett "M" eller 328i drivlinje,men tror muligens jeg drøyer litt med det.

Så da er spørsmålet,hva kan jeg bruke av differ? Har jeg forstått det rett at 316-320 bruker samme diff? Kan jeg bruke fra 325? I dag har bilen komplett 320i driverk. Kom over en diff med 3,38 utveksling,hva bil stammer denne fra?

Leste i en annen tråd at Total Bmw annbefalte 320i diff på 328i.

Det er jo igrunn det oppsettet jeg kjører med i dag. Jeg synes gearingen blr en tanke lav. Mulig 328 har litt annen utveksling på gearkassa.

Tror egentlig ikke 320i diffen tåler momentet fra 328i i lengden

Skrevet

Jeg ville oppgradert til et 325 drivverk, det blir rimeligst og holder til kreftene i motoren. Jeg har selv tatt knekken på et 320 drivverk, det tok ikke lange tida heller. :) Ulempen med 320 drivverk er mangelen på sperr, og at det er svakere. Men fet utveksling med 320 diffen! ;)

Du finner lett brukt drivverk på bildelsbasen i sverige.

-LR

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...