Gå til innhold

Mitt student prosjekt. E36 316I-318is. *skrota*

Anbefalte innlegg

Skrevet
Ja nå skal jeg i mål :D Endelig blir det gjort litt :D Husker den ja :) Var ganske tøff den :) Kan godt hende den var gjort noe med da vettu :) Har fått lyst til å kjøpe meg trimkammer og. Men får se etterhvert. Denne bilen blir ihvertfall ikke til å kjenne igjen. Du husker jo hvordan den så ut når du møtte meg i den på Bømlo for et par år siden?

Hehe, ja, de bilene der er ikke særligt pene orginale, med orange blink og ikke hellakkert :P Men kommer til å bli bra detta her da!

Ang. trimkammer så hadde brodern en svart 318i, ganske pen den også..sett den? Ble knust i fronten av en postbil :evil: Uansett, den hadde trimkam..skikkeligt gjort arbeid hos..hmm..heter det autotrim i trondheim? Den syns eg var laber på lave turtall så kom den bra på slutten..nå kan det jo hende at det er bedre på is, men tror ikke eg hadde brukt penger på en vanlig en vertfall..

• Svar 441
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Husker ikke den bilen nei. Tror man kan kjøpe ulike typer kammer. Sånne racingkammer gir kun effekt på toppregisteret og det er slitsomt under vanlig kjøring. Tror ikke jeg kommer til å bruke no penger på å trimme denne. Er en bil jeg skal ha som student og selge videre etterpå, så føler jeg har brukt pengekvoten min og det dobbelte på denne egentlig ;)

Skrevet

Da står motoren i bilen :D Brukte 50 minutt fra den sto å gulvet til den sto på festene sine. Hengte den i taket og justerte under med jekkene. Så trillet vi bilen under motoren ;)

Skrevet

Fikk festet mellomaksling, girkasse, stagstag under og koblet opp kjøleslanger bak, samt mesteparten av ledningsnettet ikveld :) Hjerne er på plass osv. Blir å fortsette imorgen :) Trenger ny giroverføring da girspaken min bekker så langt fremover. Den ser ikke skadet ut heller så forstår det ikke helt. Kan det være at girkassen min står 1-2 cm lenger fram med ny motor? kanskje jeg må forlenge giroverføringen litt. :?

Litt bilder:

IMG_0273.jpg

IMG_0274.jpg

IMG_0275.jpg

IMG_0276.jpg

IMG_0277.jpg

IMG_0278.jpg

Skrevet

det med giroverføringa er ett kjent problem når man bytter motor,ihvertfall for meg.. jeg har 3 eller 4 komplette giroverføringer liggende:P og ingen er i samme lengde! varierer tydeligvis fra hvor motorfester står i karosseri, er vel flere punkter den kan settes på!

Skrevet

Det som er rart er jo at jeg bruker de samme motorfestene som før, men kan jo hende de står ulikt på motorene da så is motoren kommer litt lenger bak. Bør jeg kjøpe ny overføring fra 318is da?

Skrevet

hvorfor gidder du egentlig å demontere halve bilen får å sette inn motoren ?

trenge ikke bytte giroverføringen.

Skrevet
hvorfor gidder du egentlig å demontere halve bilen får å sette inn motoren ?

trenge ikke bytte giroverføringen.

For jeg har ikke elefant, traktor, talje, gaffeltruck eller lignende. Må jo bytte overføringstanga når den jeg har nå ikke passer :roll:

Skrevet

endelig :D

http://s7.photobucket.com/albums/y277/M ... V00087.flv

th_MOV00087.jpg

Ble fint med facelift front :)

DSC01437.jpg

DSC01439.jpg

Har også fått kortet gearoverføringa ca 1cm ikveld. Skal prøve den imorgen. Håper det ble bra :) Så er det en ting som er skikkelig rart. Jeg har montert Coil feste på høyre støtdempertårn akkurat der det sto i den andre bilen, men ledningene er for korte til å nå fram til festet :S Kan dette være pga. jeg har sedan og motoren kommer fra en coupe?

Skrevet

Idag er skjermer montert og har funnet en provisorisk jalla løsning på å feste coilene. har også byttet dør, men den mangler enda litt justering før den blir topp.

DSC01440.jpg

DSC01441.jpg

DSC01442.jpg

DSC01443.jpg

DSC01444.jpg

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...