John H Skrevet Januar 6, 2008 Skrevet Januar 6, 2008 Ja nå skal jeg i mål Endelig blir det gjort litt Husker den ja Var ganske tøff den Kan godt hende den var gjort noe med da vettu Har fått lyst til å kjøpe meg trimkammer og. Men får se etterhvert. Denne bilen blir ihvertfall ikke til å kjenne igjen. Du husker jo hvordan den så ut når du møtte meg i den på Bømlo for et par år siden? Hehe, ja, de bilene der er ikke særligt pene orginale, med orange blink og ikke hellakkert Men kommer til å bli bra detta her da! Ang. trimkammer så hadde brodern en svart 318i, ganske pen den også..sett den? Ble knust i fronten av en postbil Uansett, den hadde trimkam..skikkeligt gjort arbeid hos..hmm..heter det autotrim i trondheim? Den syns eg var laber på lave turtall så kom den bra på slutten..nå kan det jo hende at det er bedre på is, men tror ikke eg hadde brukt penger på en vanlig en vertfall..
Mexos Skrevet Januar 6, 2008 Forfatter Skrevet Januar 6, 2008 Husker ikke den bilen nei. Tror man kan kjøpe ulike typer kammer. Sånne racingkammer gir kun effekt på toppregisteret og det er slitsomt under vanlig kjøring. Tror ikke jeg kommer til å bruke no penger på å trimme denne. Er en bil jeg skal ha som student og selge videre etterpå, så føler jeg har brukt pengekvoten min og det dobbelte på denne egentlig
Mexos Skrevet Januar 6, 2008 Forfatter Skrevet Januar 6, 2008 Da står motoren i bilen Brukte 50 minutt fra den sto å gulvet til den sto på festene sine. Hengte den i taket og justerte under med jekkene. Så trillet vi bilen under motoren
Mexos Skrevet Januar 6, 2008 Forfatter Skrevet Januar 6, 2008 Fikk festet mellomaksling, girkasse, stagstag under og koblet opp kjøleslanger bak, samt mesteparten av ledningsnettet ikveld Hjerne er på plass osv. Blir å fortsette imorgen Trenger ny giroverføring da girspaken min bekker så langt fremover. Den ser ikke skadet ut heller så forstår det ikke helt. Kan det være at girkassen min står 1-2 cm lenger fram med ny motor? kanskje jeg må forlenge giroverføringen litt. Litt bilder:
Galskap Skrevet Januar 7, 2008 Skrevet Januar 7, 2008 det med giroverføringa er ett kjent problem når man bytter motor,ihvertfall for meg.. jeg har 3 eller 4 komplette giroverføringer liggende:P og ingen er i samme lengde! varierer tydeligvis fra hvor motorfester står i karosseri, er vel flere punkter den kan settes på!
Mexos Skrevet Januar 7, 2008 Forfatter Skrevet Januar 7, 2008 Det som er rart er jo at jeg bruker de samme motorfestene som før, men kan jo hende de står ulikt på motorene da så is motoren kommer litt lenger bak. Bør jeg kjøpe ny overføring fra 318is da?
Dirty Skrevet Januar 7, 2008 Skrevet Januar 7, 2008 hvorfor gidder du egentlig å demontere halve bilen får å sette inn motoren ? trenge ikke bytte giroverføringen.
Mexos Skrevet Januar 7, 2008 Forfatter Skrevet Januar 7, 2008 hvorfor gidder du egentlig å demontere halve bilen får å sette inn motoren ?trenge ikke bytte giroverføringen. For jeg har ikke elefant, traktor, talje, gaffeltruck eller lignende. Må jo bytte overføringstanga når den jeg har nå ikke passer
Mexos Skrevet Januar 7, 2008 Forfatter Skrevet Januar 7, 2008 endelig http://s7.photobucket.com/albums/y277/M ... V00087.flv Ble fint med facelift front Har også fått kortet gearoverføringa ca 1cm ikveld. Skal prøve den imorgen. Håper det ble bra Så er det en ting som er skikkelig rart. Jeg har montert Coil feste på høyre støtdempertårn akkurat der det sto i den andre bilen, men ledningene er for korte til å nå fram til festet :S Kan dette være pga. jeg har sedan og motoren kommer fra en coupe?
Mexos Skrevet Januar 8, 2008 Forfatter Skrevet Januar 8, 2008 Idag er skjermer montert og har funnet en provisorisk jalla løsning på å feste coilene. har også byttet dør, men den mangler enda litt justering før den blir topp.
Rovderacing Skrevet Januar 8, 2008 Skrevet Januar 8, 2008 Ja det sier eg og,, skal ikkje coilene stå over kvar sylinder?
Galskap Skrevet Januar 8, 2008 Skrevet Januar 8, 2008 har du noen skjulte cylindre mellom motor og karosseri kanskje?
aLan Skrevet Januar 8, 2008 Skrevet Januar 8, 2008 Coilene skal stå slik. Står på samme sted på bilen min også. Bare ikke montert med patentbånd
Bimmerlars Skrevet Januar 8, 2008 Skrevet Januar 8, 2008 Grattis med gjennomført motorskifte da men hva skjedde siden det tok 50 min å sette inn motoren på festene?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå