Gå til innhold

Mitt student prosjekt. E36 316I-318is. *skrota*

Anbefalte innlegg

Skrevet
elendig vinterbil? :P pøh. tull og tøys^^ finnes ikke bedre bil og ligge sidelengs med:)

Sidelengs er den genial, men har du prøvd å kjøre rett fram? ;)

Bilen bruker foresten ikke bensin :D Kjørte Trondheim-Oslo på 0,6 liter mila! Mindre enn 316'n motoren brukte. Og denne er chippa samt har et luftfilter som trenger en rens. Fant ut at ABS bremsene mine fungerer ikke så de må jeg fikse. Var så sykt glatt over fjellet idag. Kunne ikke bremse for da sklei jeg bare. Måtte bare slippe gassen i god tid før svingen. Så i svingene kjente jeg at fronten ikke hørte helt etter rattet og at rumpa kom sigende. Var en lang tur med "10 på 2" Hele veien over fjellet :shock:

Dette bildet viser føret litt:

DSC01473.jpg

Igår før jeg kjørte skiltet jeg olje og byttet et knekt tåkelysfeste:

DSC01468.jpg

Så skitten var bilen FØR jeg kjørte til Oslo. blir en vask imorgen:

DSC01469.jpg

• Svar 441
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

hehe:P slakke av i svingene? er jo der du liksom skal ligge sidelengs^^

jeg fikk faktisk 2.5 motoren uten turbo til og gå billigere enn 318 motoren , da jeg knapt trenge røre på gasspedalen for og kjøre opp bakker strekninger osv.

Skrevet

Ja moment hjelper ofte ;) Er gøy å ligge sidelengs, men har blitt for flaut å knerte de nye framskjermene mine og mere til ;) Er av og til det bare er for glatt til å leke seg. E36 er en morsom lekebil, men synes den er dårlig på fremkommelighet på vinteren. Ihvertfall Sedan. Synes Cabben min var bedre på vinterføre. Var ute å lekte meg på snøen i Trondheim igår kveld ;)

Skrevet
Min E36 coupe er en helt fin vinterbil! Tar seg godt frem. Tipper du hadde bedre dekk på caben

Hadde faktisk akkurat samme hjulsettet på cabben ;) Men den var nok litt tyngre. Tror Coupe'n og Cabriolet'n har bedre vektfordeling enn Sedan. Den virker for lett bak. Men er sjelden på fjellet da så holder fint til mitt bruk ;) Hadde nok fungert bedre med piggdekk på fjellet også.

Skrevet

Vasket bilen idag, men fikk ikke kommet meg hjem før den var småskitten igjen :P Tok et par dårlige bilder med mobilen. Får låne damen sitt digitalkamera en dag det er skikkelig vær :)

DSC01474.jpg

DSC01475.jpg

Skrevet
strøkent er det enste jeg kan si :)

OT er det mye stress å skifte framskjermene? satt å funderte om jeg skulle bytte mine :wink:

Er ikke så mye stress nei :) Er 2 skruer som sitter under på kanalen, Så er det 5 skruer oppe på skjermkanten og en ved blinklyset foran :) Alt er skrudd og ingenting sveiset så går veldig fint :)

Føler bilen har blitt en bra bruksbil nå :) Er enda litt småplukk igjen som å justere panser, førerdør, ordne låsene osv, men det betyr at jeg bare har litt å kose meg med i helgene her nede :)

Skrevet
du glemmer de 2 skruene som sitter i bakkant ved døra ;)

Stemmer ;)

Noen som har no formening om hva denne bilen vil være verdt når ombyggingen er godkjent?

Skrevet
en plass mellom 40-45 kanskje:)

Var ca det jeg hadde sett meg ut selv og :)

Sitter og kikker på senkesett. Siden jeg uansett må bytte 1 fjær kan jeg liksågodt kjøpe senkesett :) Har funnet et på koed med både fjærer og dempere til ca 3000kr inkl. norsk moms. Noen som har erfaringer med det? Lurer på om jeg skal velge 45/40 da jeg synes det er penest når man senker litt mer foran enn bak. Noen som har bilde av sedan med slik senk? jeg har 17" felger og tenkte å velge 225 dekk så håper jeg skal slippe rubbing :) Hadde 60 senk foran på cabben og den var akkurat litt for lav slik at jeg rubbet foran ved rattutslag når jeg var mer enn 1 i bilen.

www12301

51wd4stl1jpn3prwvlib.jpg

Skrevet
kjøp justerbart senkesett, en kompis som kjøpte fra eyecandyracing for 5k han ble fornøyd med det : )

Har ikke lyst å bruke så mye penger. Holder til mitt bruk dette. Skulle jeg brukt en 5-7000kr på understell har jeg kjøpt originalt M-tech understell fra Koed tror jeg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...