Gå til innhold

Mitt student prosjekt. E36 316I-318is. *skrota*

Anbefalte innlegg

• Svar 441
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Idag har det skjedd mye med bilen! M-tech frontfanger ble montert, senkesett og nye dempere ble montert bak, kun senkefjærer foran pga. problemer med demperne jeg hadde kjøpt. Sommerhjul ble lagt på, bilen ble vasket skikkelig, bakstilling med skivebremser fra 325 ble montert, M-tech stabstag fra 325 ble montert bak, bremseveske ble skiftet, olje på diff ble skiftet samt en simmering. Bilder kommer imorgen da jeg ikke orker å laste opp nå.

Skrevet

Ny avatar kommer :) Har utsatt å skifte den pga. måtte nesten få bilen såpass at den var noe å se på før jeg kunne bruke den som avatar :lol: Er helt på trynet i formen nå. 6,5 timers søvn på 48 timer sliter på i kombinasjon av 17,5 timers skruing i strekk og lite mat! mangler nå å skifte kaliperne og skivene foran så jeg får større ventilerte bremser der, montere 325 stagstag foran, og få på de nye demperne foran. Samt polering av bilen slik at jeg kan montere m-tech sidelistene som ligger og venter. Har vært på Lånke med bilen idag på biltreff. Må si bilen er no helt annet å kjøre. Det var ikke stabstag bak fra før :shock: Og selv om de nye fjærene senket 30mm ble bilen faktisk høyere etter de kom på :lol: Begge de gamle bakfjærene var knekt og en demper lakk olje. i tillegg var foringene i den gamle bakstillinga helt utslitte og morkne.

Her kommer litt bilder fra gårsdagen(beklager dårlig kvalitet, men er tatt med mobil. Skal få tatt noen skikkelig bilder når jeg er ferdig):

Før bilde:

DSC01578.jpg

Fanger monteres:

DSC01581.jpg

Nye fjærbein foran:

DSC01582.jpg

Senket foran og med nye fronten:

DSC01585.jpg

Opp på bukk for å skifte bakstilling:

DSC01589.jpg

Bakstilling nede:

DSC01591.jpg

Litt av mekanikerhjelpen :) Måtte sette over en del.

DSC01590.jpg

18 timer etter jeg begynte å skru så bileieren slik ut: :lol:

DSC01592.jpg

Skrevet

Takk for det. Ja den begynner å komme seg nå :) Gleder meg til å få listene på plass og diffuseren i bakfangeren. Den ser litt sånn halvveis ut nå :lol

IMG_0008.jpg

IMG_0009.jpg

IMG_0010.jpg

Skrevet

He-he, var betegnende det siste bildet :D

Personlig synes jeg det er veldig ålreight å være flere å skru, selv står jeg alene hele uka med motorbytter osv.

Var vel første bildet av meg på bimmers, selv om jeg står med hue inni navet 8)

Kankje en av de fineste 318IS snart vil jeg tro.

Og trivelig å bli bedre kjent og jobbe sammen.

Skrevet
Ser lovende ut det her... Liker den fargen :)

Men du har satt sideblinkerne feil vei! N00B!!1 Neida, hehe :)

Har jeg vel ikke! De går bare på 1 vei. Skjermen var forhåndsdrillet når jeg fikk den så måtte bli sånn ;)

Skrevet

Har jeg vel ikke! De går bare på 1 vei. Skjermen var forhåndsdrillet når jeg fikk den så måtte bli sånn ;)

Det er vel bare et hull i stålet. Er ikke tilpasset blinklyset, så er bare å snu det :)

Skrevet

Det er vel bare et hull i stålet. Er ikke tilpasset blinklyset, så er bare å snu det :)

Edit: Ja ser nå at det er jo bare å snu det på hodet og sette det over på andre skjermen så blir det jo riktig :P Takk for tipset :) Ser no når du sier at det ser jo jævli dumt ut :lol:

Skrevet

Begynner å bli fet 3'ern nå! tar på å skruve i 18 timer ja! er lenge siden jeg har stått på så fælt, får skylde på alderen...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...