Gå til innhold

Mitt student prosjekt. E36 316I-318is. *skrota*

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisann

Ser det har skjedd en del med bilen siden du var hos meg i vinter. Har blitt fin nå! :D

Åssen var bremser og foringer på bakstillinga? Måtte du bytte mye?

Hilsen Trond

• Svar 441
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet
Heisann

Ser det har skjedd en del med bilen siden du var hos meg i vinter. Har blitt fin nå! :D

Åssen var bremser og foringer på bakstillinga? Måtte du bytte mye?

Hilsen Trond

Heisann :)

Har skjedd litt ja :) Så godt som alt på fredag :lol: Foringene virket veldig bra :) Kaliperne var fine også. Trengte faktisk ikke smøre opp noe! Var igjen en del belegg på klossene også så jeg har foreløpig ikke byttet noe :) Bremsebandene til Håndbrekket var dårlige så de må byttes. Skivene må nok også byttes etterhvert, men de begynner å bli slipt fri for rusta nå så det kommer seg :) Så kjøper nok både nye skiver, klosser og band etterhvert når jeg har penger å avse til det. Måtte bruke drivakslene fra den andre bakstillinga da 325 akslingene ikke passet med 316 diffen(logisk nok) Foringene i 316 bakstillinga har morkne og oppsmuldra i tillegg til at det ikke sto no stabstag bake, pluss at dempere og fjærer bak var så gåene at kjøreegenskapene var som en helt annen verden etter byttet! Er godt å stå og se på bilen sin og endelig begynne å synes den ser skikkelig fin ut :) Hele tiden før har jeg bare gått og savnet M-front :lol: Blir polering og lakkforsegling imorgen samt bytte av frambremser og stabstag foran. Så skal jeg ringe Koed angående demperne mine og høre om de har noen løsning på det.

Skrevet

Ikveld har det blitt montert 325 m-tech stabstag foran, samt oppgradert til ventilerte skiver foran, med større calipere og nye klosser :) Bilen var også på hjulstillingskontroll idag og ble også eu-godkjent. Super service på norservice bil! Den plassen anbefales. Fikk også ekstra god service av J.Hofstad som fikset noe småplukk han fant :)

4xo7e1khbw21cqz3iou6.jpg

Skrevet

Kommer på Valle Hovin søndag ja :) Skal ut og gni inn bilen i litt meguiars nå :) Tenkte å få liv i takluka også :) Så sier jeg meg ferdig med mekkingen til etter eksamensperioden er over.

Skrevet

Igår ble bilen polert og den ble utrolig blank! meguiars anbefales! idag ble komfortrele montert og takluka fungerer nå som den skal :) Fikk montert el. vinduene via releet og så nå er alt som det skal være :) Kjører nå Til Oslo. Bilder kommer sikkert imorgen av meguiars resultatet :)

Skrevet

Tok noen bilder med mobilen idag. Har desverre ikke bedre kamera tilgjengelig, men man ser no hvordan det ble med nye sidelister og en polering :) Er egentlig ganske fornøyd med 40/30 høyden. Er veldig kjørbar, samtidig som det ser ganske greit ut :)

8irqfe8c0zfujxpbri2a.jpg

d1xs8y5au3zyv26zhikc.jpg

8s5sibdrcp7k9mbb1sxp.jpg

Fikk kjørt seg litt på vei til Oslo og(på bane selvsagt ;)).

q8cltw00tosf6w4n57ur.jpg

Tilslutt et før og etter bilde av hvordan den var når jeg kjøpte den, og hvordan den er nå:

z50tsyf2zyaky28y01i1.jpg

Skrevet

Fant idag ut at jeg må resette motoren til takluka da den ikke går helt riktig i forhold til luka's posisjon. Noen som vet hvordan jeg får fram?

Ellers blir nok bilen lagt ut for salg i Juni/Juli, da E46 323 eller 325 Cab står på innkjøpslisten ;)

Skrevet

Er problemet at motoren vil gå kortere eller lengre enn det den skal, kan du ta den ned og se på tannhjulet.

Er 3 tenner i tillegg som må stemme med posisjon.

Skjønner hva jeg mener når du har tatt den ned.

Skrevet

Får ta den ned og se imorgen. Er mulig den står riktig likevel, men synes det er rart taktrekket innvendig ikke går helt fram når den er lukket.

Skrevet

Luka synes jeg ser ut som den står riktig når den er lukket. Kunne kanskje vært bittelitt lengre ned i bakkant. Så står taktrekket ca 1 cm lenger bak fra å være i fremstre posisjon. Men luka må sikkert gå litt lenger fram for å kunne vippe seg ned i bakkant så den kan gå inn i taket bakover? Så hører jeg ikke klikk i releet når jeg åpner den i skråposisjon slik som jeg får når motoren stopper når jeg kjører luka bakover. Tenkte kanskje at motoren vil gå litt lenger her, og at det er luka og ikke releet som stopper den.

• 4 weeks later...
Skrevet

Igår sluttet kupevifta å fungere på hakk 1,2 og 3. Så skjønte at motstanden til denne var gåen. Etter litt leting fant jeg denne idag og plukket den ut. Får kjøpe ny imorgen. Kjente den ikke igjen først da tegningene jeg hadde sett av de var av avlange, mens min var mye breiere.

Slik så den ut:

p72mjkm5bu2pbutk6mvi.jpg

Den sto på høyresiden av boksen til klimafilteret. Ser kontakten når man fjerner hanskerommet og kikker inn på siden av varmeapparatet.

Så tror jeg ikke jeg har lagt ut bilde av interiøret her før. trenger nye gulvmatter. Burde hatt nytt armlene også egentlig.

wdr6bc3gzlxi1wty5jhw.jpg

Så et bilde av min og Anders sin tilslutt. har bestemt meg for å montere gt-splitters hvis jeg beholder bilen i sommer.

qkipmy9fsgazdrsok5z3.jpg

Skrevet
Norges fineste IS,mener jeg.

De verdiene som var utenfor på kontroll tror jeg at jeg nå kan ordne hvis du vil :D

Takk for det :) Har forresten etter en nøyere titt

konkludert med at det er innertrekket på takluka som ikke er helt i riktig posisjon når luka er igjen. Skulle vært kanskje 1 cm lenger frem. Er også litt slakke i det frem og tilbake. Vet du hvordan dette justeres?

Verdier utenfor? Er det noe du ikke har fortalt meg nå? :lol:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...