Gå til innhold

Mitt student prosjekt. E36 316I-318is. *skrota*

Anbefalte innlegg

Skrevet
Hadde jeg vært deg hadde jeg prøvd å legge på litt ekstra. få tak i en knust mobil, data osv. så får du litt ekstra penger. hehe

Bra han ikke er deg, da, så er det i hvert fall én dust mindre som er med på å presse opp forsikringspremiene for alle andre.

Jeg ville gjort det 100%, betaller allerede nok til forsikringa og bryr meg veldig lite om den andre personen. Han har jo allerede ødelagt bilen du har laga til osv. Bra at du er så rettferdig da, og tør å kalle andre dust har på forumet. Gutten har slete med å lage til bilen sin, mange timer med arbeid, hvorfor ikke få igjen 5-10k ekstra da? når han en gang kan.

• Svar 441
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Forsikringsselskapet til motparten vil sannsynligvis betale regningen for skadene eller kondemneringen. Jo høyere denne regningen blir, jo mer vil forsikringsselskapet legge på framtidige forsikringspremier, og dette går i sin tur ut over meg og deg.

Det er trist å få ødelagt bilen sin på grunn av en tulling som ikke klarer å se seg for, men det er likevel ingen grunn til å stjele fra sine medsjåfører, som forsikringssvindel tross alt er.

Derfor kaller jeg deg en dust på forumet, og jeg kaller deg gjerne en dust ansikt til ansikt hvis du gjentar "argumentet" ditt.

Sorry at vi roter til tråden din, Mexos. Synd med bilen.

LJ

Skrevet

Vanilla_ninja : Ble du fornærmet, kansje du har bra erfaring med det å kjøre på folk? :lol: Jeg selv kjørte på en gammel kjerring en gang og bulka inn fangeren på en gammel polo fra 1983 eller noe sånt husker ikke helt. Skaden på den bilen ble beregna på 4000kr eksakt. Jeg sjekka på nettet, sånn bil kosta jo 3500kr. Siste gang jeg ble påkjørt ble bilen min helt ødelagt, ble påkjørt bakfra. Jeg har fått bra erstatning det har jeg, men en ting jeg angra på at jeg ikke gjorde er svindle forsikringa for litt ekstra cash. Han som kjørte på meg såg ikke meg i det hele tatt, jeg skulle svinge inni garasja og venta sikkert over 15sec. pga. at det var mange biler i motsatt kjørefelt.

Jeg var veldig gla i den bilen selv om det var en audi, det minste han kuken der fortjente var å få redusert bonusen sin til 0 og bli fratatt lappen. Når det gjelder bilen til trådstarteren her så vil jeg si at han har gjort VELDIG mye med bilen sin og er sikkert VELDIG gla i den. Og når noe sånt sjer er jo det tristeste som kan skje, og hvis han svindler forsikringa for 10k kroner ekstra er jo bare for å få igjen litt ekstra for bilen og evt. ta det igjen med å evt. fikse den opp eller kjøpe noe lignende.

At du kaller meg dust for at jeg skrev at han skulle gjøre noe sånt er idioti da du ikke kjenner meg. for at jeg hadde gitt deg en over trynne før du rakk å si de i ansikt til meg, det er for at jeg hater folk som skriver direkte personlig på forum.

Det ble en del rot men måtte bare skrive det her, jeg beklager til deg mexos, bare si ifra hvis jeg skal slette innlegg fra meg.

Skrevet

veldig leit med bilen din! kondolerer så mye. men du kommer nok godt ut av det skal du se. :)

hva gjelder deg sladjan (og evt andre som tenker på samme måte)

Dette må være noe av det dummeste jeg har lest på lenge! hvor gammel er du egentlig? Om du har brukt mye tid og penger på bilen din, så får du kompensert dette dersom du legger frem kvitteringer! takstmann tar også hensyn til åssen bilen ser ut ellers! men selv om du er veldig glad i bilen din, så kan du ikke drive å svindle selskapet for penger. personen som har kjørt på deg merker ingen forskjell om skaden på bilen din er 5000,- 50.000,- eller 500.000,- han/hun har akkurat samme bonustap og egenandel fordet. de eneste du straffer er alle de andre som får høyere forsikringspremier. og jeg er rimelig sikker på at du er en av de som sitter å syter for at "det er så dyrt å forsikre bil" ja, det er det.. pga sånne som deg!!!!!! du sier jo selv at du fikk et bra oppgjør, hva i hel... er da problemet?? :evil:

Skrevet

hehe jeg har aldri gjort det selv da, kansje jeg angra litt derfor jeg anbefaller han å gjør det :P

Altså, han får jo igjen penger det gjør han, men når en gjør ting selv har ikke man kvitteringer å vise fram. Og det er som oftest mange timer med arbeid.

Ble litt dumt sagt det der da egentli, blir bare store diskusjoner ut av det. Kjenner litt folk som har svindla forsikring, og ser negativt på det selv når de går inn for det bare for å tjene penger. Men som i tilfelle her, der han ble påkjørt har ikke det så mye å si om han legger til et par ting til for å få igjen litt ekstra liksom.

Det jeg syns mest synd er i han som har drevet med bilen så lenge som student og nå må han begynne på nytt pga. en idiot som ikke kunne være mer forsiktig.

Kansje jeg ser på ting fra en side akkurat nå men sånn er det bare.

Jeg har opplevd det selv, var uten bil i noen måneder og det er KJIPT. Litt kjip når det er pga. noen som ikke kunne åpne øyene sine litt mer.

Skrevet

jeg har ihvertfall ingen planer om å svindle no forsikring for smålapper. Har desverre erfart at ærlighet ikke bestandig varer lengst, men man har ihvertfall god samvittighet da. Var innom Bmw på fredan og fikk et takstoverslag på ca 60-70 000. De har ikke tatt fullstendig takst enda pga. de må få bekreftet skyld i saken for å vite hvilket forsikringsselskap de skal sende taksten til. Men han i disken regnet med den havnet rundt der. Så jeg tar ting bit for bit som det kommer, så får vi se hva som skjer videre.

Tidligere samme dag som jeg ble påkjørt hadde jeg vært hos salmakeren og hentet dørtrekkene mine nyopptrekt. Dette viste seg vel å være penger kastet ut ruta nå :(

33t3xrr2s3pg3x3c2sul.jpg

Skrevet
Blei bilen kondemnert av det lille der?:o

Synd, bilen begynte å blir bra!!

Ingenting er bekreftet enda. Får vente og se. Men er klart at blir taksten så høy som 60-70 lapper kan jeg ikke forstå annet enn at den blir kondemnert.

Skrevet

Skal inn og takste 325en pga kona dro den ut av veien...

Blir vel kondemn på den også, men det blir ikke aktuelt da det den eneste 325en jeg vet om som har mulighet for godkjenning med ladetrykk.

Nå har vi foresten fått eget opprettingsverksted så kjører den inn der etter takst, da vi ligger langt under i pris.

Skrevet

trist å se de bildene :( så mye jobb du har lagt ned i denna bilen. får håpe du får den på veien igjen.

blir litt oppgitt over folk som sier at en skal legge på litt ekstra og svindle på forsikringa! litt dumt og skive sånt på et offentlig forum. beklager for litt ot mexos :)

Skrevet
Skal inn og takste 325en pga kona dro den ut av veien...

Blir vel kondemn på den også, men det blir ikke aktuelt da det den eneste 325en jeg vet om som har mulighet for godkjenning med ladetrykk.

Nå har vi foresten fått eget opprettingsverksted så kjører den inn der etter takst, da vi ligger langt under i pris.

Okey. Det skal jeg ha i bakhodet. Hvis det er noe som må rettes så kan jeg jo demontere alt, kjøre inn der og få retta, så tatt den opp på Falkenborg til lakkering og montering etterpå. Folk skjønner sikkert at jeg kommer til å fikse opp denne bilen så dersom jeg får mulighet til å kjøpe den ut. Så Ikke se bilen som død enda :)

Skrevet

da jeg ble påkjørt bakfra i e36'en ( 91'mod 325ia ) jeg hadde, ble også taksten 57'000, fikk valget mellom å ta 44'000 å kondemenere den eller 40'000 å reparere for på egen hånd, tok de 40.000 av forsikrings selskapet og beholdt bilen, brukte ca 30'000 på gjennoppbyggingen.

10'000 i oppretting av bakskjærm og bakluke, 10'000 i hel-lakkering av bil og nye deler samt de siste 10'000 i nye/brukte deler, bilen endte opp mye finere enn før skaden :)

De siste 10'000 ble lagt i kjøp av 520'en jeg har nå.

Så ikke gi opp, det ordner seg nok skal du se :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...