M3cabriolet Skrevet Februar 23, 2009 Skrevet Februar 23, 2009 da jeg ble påkjørt bakfra i e36'en ( 91'mod 325ia ) jeg hadde, ble også taksten 57'000, fikk valget mellom å ta 44'000 å kondemenere den eller 40'000 å reparere for på egen hånd, tok de 40.000 av forsikrings selskapet og beholdt bilen, brukte ca 30'000 på gjennoppbyggingen.10'000 i oppretting av bakskjærm og bakluke, 10'000 i hel-lakkering av bil og nye deler samt de siste 10'000 i nye/brukte deler, bilen endte opp mye finere enn før skaden De siste 10'000 ble lagt i kjøp av 520'en jeg har nå. Så ikke gi opp, det ordner seg nok skal du se 10.000,- for hellakkering og nye deler??
Olelink Skrevet Februar 23, 2009 Skrevet Februar 23, 2009 da jeg ble påkjørt bakfra i e36'en ( 91'mod 325ia ) jeg hadde, ble også taksten 57'000, fikk valget mellom å ta 44'000 å kondemenere den eller 40'000 å reparere for på egen hånd, tok de 40.000 av forsikrings selskapet og beholdt bilen, brukte ca 30'000 på gjennoppbyggingen.10'000 i oppretting av bakskjærm og bakluke, 10'000 i hel-lakkering av bil og nye deler samt de siste 10'000 i nye/brukte deler, bilen endte opp mye finere enn før skaden De siste 10'000 ble lagt i kjøp av 520'en jeg har nå. Så ikke gi opp, det ordner seg nok skal du se 10.000,- for hellakkering og nye deler?? jepp, privat uten kvittering da selvfølgelig, han driver litt med bmw selv så han hadde noe diverse jeg fikk med på kjøpet. også skal det sies at jeg plukka ned bilen å matta den ned selv.
Vanilla_ninja Skrevet Februar 23, 2009 Skrevet Februar 23, 2009 Ble litt dumt sagt det der da egentli, blir bare store diskusjoner ut av det. Kjenner litt folk som har svindla forsikring, og ser negativt på det selv når de går inn for det bare for å tjene penger. Men som i tilfelle her, der han ble påkjørt har ikke det så mye å si om han legger til et par ting til for å få igjen litt ekstra liksom. Prøver du å si at det er bra å svindle, eller dårlig å svindle? Den siste setningen viser jo hvor mye du har forstått. En av årsakene til at forsikring er så dyrt for oss alle er at mange "legger til et par ting til for å få igjen litt ekstra liksom". Noen sin selvrettferdighet og hevngjerrighet ødelegger dermed for alle andre. Trusselen din om å gi meg en på trynet fordi jeg kaller deg en dust forteller nok om hvor reflektert du er, så særlig overraskende er det ikke at du ikke ser sammenhengene. Jeg synes det er bra at trådstarter hever seg over disse smålighetene og ønsker alt vel med forsikringsoppgjør og gjenoppbygging.
///Mysild Skrevet Februar 23, 2009 Skrevet Februar 23, 2009 Blei bilen kondemnert av det lille der?Synd, bilen begynte å blir bra!! Ingenting er bekreftet enda. Får vente og se. Men er klart at blir taksten så høy som 60-70 lapper kan jeg ikke forstå annet enn at den blir kondemnert. du kan jo kjøpe bilen tilbake for en liten sum, så lenge du ikke hadde ansvar for skaden! det samme skjedde jo med min sedan... så lenge bilen ikke har blitt radikalt deformert (bøyd, vrid og krøllet over store deler av bilen) kan du kreve å få kjøpt den ut!
M3cabriolet Skrevet Februar 23, 2009 Skrevet Februar 23, 2009 Blei bilen kondemnert av det lille der?Synd, bilen begynte å blir bra!! Ingenting er bekreftet enda. Får vente og se. Men er klart at blir taksten så høy som 60-70 lapper kan jeg ikke forstå annet enn at den blir kondemnert. du kan jo kjøpe bilen tilbake for en liten sum, så lenge du ikke hadde ansvar for skaden! det samme skjedde jo med min sedan... så lenge bilen ikke har blitt radikalt deformert (bøyd, vrid og krøllet over store deler av bilen) kan du kreve å få kjøpt den ut! er ikke så enkelt lenger. alle biler som blir "vrak" skal selges internt i selskapenes systemer til verksteder. var mye enklere før. nå får ikke takstmenn solgt bilene direkte til verksteder engang.
Mexos Skrevet Februar 23, 2009 Forfatter Skrevet Februar 23, 2009 Vi får ta det som det kommer. Først må jeg få svar fra motpartens forsikringsselskap på at de godtar at det er motpartens feil. Bare det kan jo fort bli noen runder frem og tilbake. Så får jeg ta ting som det kommer etterpå. Jeg tror ikke bilen er spesielt skadd bak front og lykt, men er trolig at innerskjermen har fått en liten skade bak høyre lykt. Jeg fikk ikke opp panseret på bilen pga. skjermen var brettet over så vet ikke hvordan det ser ut der nå. En får se hva som skjer. Angående det som M3cabriolet sier så stemmer nok det at det ikke er like lett å kjøpe ut biler lenger som det var før. I 2004 fikk jeg kjøpt ut vraket etter min bror's bil ble påkjørt, men har forstått det slik at det ikke er "bare bare" lenger.
///Mysild Skrevet Februar 23, 2009 Skrevet Februar 23, 2009 Blei bilen kondemnert av det lille der?Synd, bilen begynte å blir bra!! Ingenting er bekreftet enda. Får vente og se. Men er klart at blir taksten så høy som 60-70 lapper kan jeg ikke forstå annet enn at den blir kondemnert. du kan jo kjøpe bilen tilbake for en liten sum, så lenge du ikke hadde ansvar for skaden! det samme skjedde jo med min sedan... så lenge bilen ikke har blitt radikalt deformert (bøyd, vrid og krøllet over store deler av bilen) kan du kreve å få kjøpt den ut! er ikke så enkelt lenger. alle biler som blir "vrak" skal selges internt i selskapenes systemer til verksteder. var mye enklere før. nå får ikke takstmenn solgt bilene direkte til verksteder engang. skjer visst mye på 2 år ^^ hehe
M3cabriolet Skrevet Februar 23, 2009 Skrevet Februar 23, 2009 Blei bilen kondemnert av det lille der?Synd, bilen begynte å blir bra!! Ingenting er bekreftet enda. Får vente og se. Men er klart at blir taksten så høy som 60-70 lapper kan jeg ikke forstå annet enn at den blir kondemnert. du kan jo kjøpe bilen tilbake for en liten sum, så lenge du ikke hadde ansvar for skaden! det samme skjedde jo med min sedan... så lenge bilen ikke har blitt radikalt deformert (bøyd, vrid og krøllet over store deler av bilen) kan du kreve å få kjøpt den ut! er ikke så enkelt lenger. alle biler som blir "vrak" skal selges internt i selskapenes systemer til verksteder. var mye enklere før. nå får ikke takstmenn solgt bilene direkte til verksteder engang. skjer visst mye på 2 år ^^ hehe ja, er riktig det, for to år siden så ringte vi etter takstmann eller fyllte ut en takstanmodning til selskapene, så kom takstmann og så på bilen, og etter han hadde regnet ut summen kom taksten gjerne på faks. nå går det meste igjennom DBS systemet, og takstmann reiser skjeldent ut bortsett fra ved stikkprøver og mulig kondemnasjon. ble bilen "vrak" for 2 år siden, kunne verkstedet gjerne kjøpe bilen av takstmann. nå er det ikke så enkelt, som sagt, så skal alle biler inn på en intern database kun verkstedene har tilgang til, og der kan man legge inn bud på de. men ingen regler uten unntak selvfølgelig, men det kommer nok an på hvor grei takstmann er. men slapp helt av, forhold deg til det takstmannen sier, han er din kontaktperson under skadeoppgjøret. bare spør og grav når de kommer å ser på bilen din, og forklar at du har lagt mye tid og penger i den. de tar hensyn til det. ikke prøv å vær "besservisser" eller begynn å kreve ting, da tror jeg ikke du kommer særlig langt. håper du får en løsning som passer deg bra, og som du blir fornøyd med ihvertfall. personlig ser jeg ikke for meg at den blir kondemnert, ihvertfall ikke dersom det ikke er betydelige skader "under ytan" du har en risiko for at høyre vange er slått over, og blir det oppspenning på den går kronene fort, men fangerdemperene på e36 bruker å være ganske snille mot bilen. om bilen ligger å vipper på grensen til kondemnasjon men du gir uttrykk for at du vil ha bilen, så pleier takstmannen å finne et verksted som kan ta bilen på fastpris, altså en forhåndsavtalt sum som redder den fra kondemnasjon. dette er jo også en løsning. som sagt, bare rådfør deg med personen som ser på bilen så ordner dette seg skal du se.
Torbjørn H Skrevet Februar 23, 2009 Skrevet Februar 23, 2009 Huff, dette var ikke bra! Begynte jo å bli bra denne bilen. Nå skal jeg ikke begrave liket før det er kaldt, men om bilen ikke blir bygget opp igjen, kjøper jeg gjerne noen deler av deg + interiør. Har samme bil i samme farge
EirikL Skrevet Februar 26, 2009 Skrevet Februar 26, 2009 Har du hørt noe mer fra forsikringselskapet? Trasig hvis de begynner å dumme seg...
Mexos Skrevet Februar 27, 2009 Forfatter Skrevet Februar 27, 2009 Nei har ikke hørt noe enda. Ja er alltid trasig med slikt. Vi får se hva som skjer. Hvor lenge er det vanlig å vente før man purrer opp? De burde jo ha mottatt skademelding fra begge parter nå. Hvis ikke burde det gå ut over han andre og ikke meg pga han er sen i sekken.
EirikL Skrevet Februar 28, 2009 Skrevet Februar 28, 2009 Du må for all del sjekke med det andre selskapet at de har mottat skademeldingen. Hvis ikke, er det bare å true med å anmelde saken til politiet. Hvis han har brutt vikeplikten, er jo saken grei.
M3cabriolet Skrevet Februar 28, 2009 Skrevet Februar 28, 2009 Du må for all del sjekke med det andre selskapet at de har mottat skademeldingen. Hvis ikke, er det bare å true med å anmelde saken til politiet. Hvis han har brutt vikeplikten, er jo saken grei. er ikke noe problem dette. dersom motpart ikke sender inn skademelding (for å f.eks. prøve å vri seg unna skyldspørsmålet) så behandler de saken i forhold til den du har sendt inn.
aLan Skrevet Mars 9, 2009 Skrevet Mars 9, 2009 Kommer med litt bilder som vi kan mimre litt over fra før denne tragiske hendelsen, da vi hadde tvilingene ut på photoshot.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå