Gå til innhold

Mitt student prosjekt. E36 316I-318is. *skrota*

Anbefalte innlegg

• Svar 441
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet
Ser ut som en fin pakke du har bestilt deg der :) Ikke glem at du får faktura på momsen par uker etterpå fra TNT ;)

Jøss, respons i tråden min og greier :o:D Tusen takk. Gleder meg til å få den :) Faktura'n er regnet med så den er ikke glemt :) Brukte kalkulatoren til Chrizz så får se hvor rett den er ;) Skulle hatt kat til 318is og nå så begynner jeg å ha alt jeg trenger :) Mulig jeg må sveise litt hvis det går. Noen som har bilde av hvordan koed lyktene ser ut med lys i ringene? Er dette gode lykter? Er det forresten høydejustering på disse lyktene? Har ingen forhåpninger om det men. Har vel bestilt samme blinklys som du har Dr_S? Var usikker på om jeg skulle gå for disse eller klarklass, men siden jeg ikke har funnet klarglass baklykter i rød/sotet utgave ville jeg ha blinklys som skulle matche "ruffe" baklys.

Skrevet

Da er delene on road tydeligvis :) Fikk mail fra TNT nettopp.

TNT services is pleased to advise you that Koed A/S has made arrangements for a shipment (of 10 kg) to be collected from them on Wednesday 10 October 2007 for delivery to Julian Svarliaunet using Economy Express

Så da har jeg delene i god tid før jeg er hjemme om 15 dager :)

Skrevet
Blir nok deilig når du for starta motoren å tatt første tur tenker jeg:)

Ja gleder meg veldig. Har kontakt med en som har komplett 318is eksosanlegg også nå som jeg prøver å få tak i før neste helg. Håper kanskje på oppstart neste helg hvis alt går på skinner. Sporet av skinnene såpass forrige helgen jeg var hjemme så bør ha litt mer flaks nå :lol: Pakken fra Koed er vel fremme snart også håper jeg.

Skrevet

Pappa hentet pakken min for meg idag. Var større enn morsjan :lol: Gleder meg til å dra hjem nå :)

bilde039pi3.jpg

Skal på huggeren på fredag å prøve og finne et eksosanlegg til bilen. Han som jeg hadde kontakt med som hadde et til salgs tar hverken telefonen eller svarer på meldingene mine :(

Skrevet

Ikveld var det julaften når jeg kom hjem :D

Her er noe av det som var bestilt ;)

DSC01287.jpg

Ny overføring da jeg ga den gamle litt juling når jeg tok ut motoren.

DSC01289.jpg

DSC01292.jpg

DSC01293.jpg

DSC01294.jpg

DSC01295.jpg

Ombyggingssett til elektrisk takluke :)

DSC01298.jpg

Nå blir det letter å bytte sikringer ;)

DSC01299.jpg

Blir litt tøffere front dette :)

DSC01300.jpg

Skal begynne å sette sammen bilen imorgen :D

Skrevet

Igår fikk jeg byttet festet til dynamoen slik at oljepumpa kunne monteres. Monterte så denne på. Byttet også ene staget på giroverføringa, men den ble ikke helt bra så må nok bytte hele giroverføringen med den jeg har liggende. Satte også inn el motoren til takluka, men må få lagt opp strøm til denne. Girkule ble montert og er også igang med å montere fronten :) Har ikke skrudd fast alt da bl. annet grillramma skal til lakkering først ;)

Dette ble penere enn den stygge sveiva :)

DSC01302.jpg

Ble mye bedre enn den furuknotten som sto her før ;)

DSC01303.jpg

Tilslutt en titt på hvordan fronten blir :) Er skikkelig glad jeg valgte de blinklysa der fremfor klarglass! Må bare få i silverpærer til de ;)

DSC01305.jpg

Skrevet

Biltilsynet ringte meg imorges for å svare på søknaden om motorbyttet og de sa at det virket som et veldig greit motorbytte så jeg får godkjent det i vognkortet :) Tenkte å få skrevet inn angeleyes'ne og felgene også da. fulgte med tuv på lyktene. men bilen er import 98 så må vel vente til høsten for å slippe avgift.

Siste bildene jeg tok før jeg fløy til Oslo igår.

Synes ringene ser bra ut til å være av pæretypen :) bildet er tatt fra litt skrå vinker.

DSC01313.jpg

Radiator på plass samt kappa.

DSC01314.jpg

DSC01315.jpg

Kappa ble bare satt på løst da jeg må ut med den igjen for å feste vifta samt stramme reima til oljepumpa. Må muligens bytte over reimhjulet på veiva fra 316 motoren da reima ble litt skeiv.

No blir det skrustopp frem til 12. Desember. Da drar jeg hjem på 1 mnd. juleferie og skal gjøre ferdig bilen :) Må bare få i eksosanlegg og nye baklykter nå så har jeg alt jeg trenger :) Fylte også på 4 liter 10W 40 mineralolje fra biltema for at motoren ikke skulle stå tørt. Iogmed at den ligger i bunnpanna gjøre det vel ikke store forskjellen, men tenkte å starte bilen med denne oljen og ta oljerens før jeg tappet den av, byttet oljefiler og helte på skikkelig olje så den kunne liksågodt fylles på nå ;)

Skrevet

Da er ny førerdør og låser skaffet :) Skal bli godt å ha 1 nøkkel som går til alt 8):lol:

BMW-318_001.jpg

BMW-318_003.jpg

BMW-318_002.jpg

Tenningslåsen mangler på bildet.

• 2 weeks later...
Skrevet

tenningslås er nå også i hus. Fikk visst med rattstammen også da selger ikke orket å demontere den :P Noe som passer meg bra siden min rattstamme nå har slakke i seg. Så hvis det er mer som må gjøres med min enn å kun stramme den kan jeg bare bytte ;) Er fortsatt på leting etter eksosanlegg. Ellers skal jeg vel nå ha alt jeg trenger til bilen. Mulig det blir påspandert nytt batteri. Hvis noen har forslag til hvor jeg kan feste coilene, rop ut :)

• 2 weeks later...
Skrevet

Kult å se folk som kjører på med sånne "mindre" prosjekter også. :D

Håper jeg med tid og stunder har utstyr og "guts" til å gjøre noe lignende...

Lykke til, Mexos!

Skrevet
Kult å se folk som kjører på med sånne "mindre" prosjekter også. :D

Håper jeg med tid og stunder har utstyr og "guts" til å gjøre noe lignende...

Lykke til, Mexos!

Takk for det :)

Skrevet

Da er nye baklykter bestilt og på vei fra USA :) 650kr inkl. frakt og fraktforsikring. Utrolig hvor mye billigere slike ting er i utlandet kontra Norge. Så no blir det røkte blinklys all the way around :)

Baklys.jpg

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...