Dr_S Skrevet Oktober 6, 2007 Skrevet Oktober 6, 2007 Ser ut som en fin pakke du har bestilt deg der Ikke glem at du får faktura på momsen par uker etterpå fra TNT
Mexos Skrevet Oktober 6, 2007 Forfatter Skrevet Oktober 6, 2007 Ser ut som en fin pakke du har bestilt deg der Ikke glem at du får faktura på momsen par uker etterpå fra TNT Jøss, respons i tråden min og greier Tusen takk. Gleder meg til å få den Faktura'n er regnet med så den er ikke glemt Brukte kalkulatoren til Chrizz så får se hvor rett den er Skulle hatt kat til 318is og nå så begynner jeg å ha alt jeg trenger Mulig jeg må sveise litt hvis det går. Noen som har bilde av hvordan koed lyktene ser ut med lys i ringene? Er dette gode lykter? Er det forresten høydejustering på disse lyktene? Har ingen forhåpninger om det men. Har vel bestilt samme blinklys som du har Dr_S? Var usikker på om jeg skulle gå for disse eller klarklass, men siden jeg ikke har funnet klarglass baklykter i rød/sotet utgave ville jeg ha blinklys som skulle matche "ruffe" baklys.
Mexos Skrevet Oktober 10, 2007 Forfatter Skrevet Oktober 10, 2007 Da er delene on road tydeligvis Fikk mail fra TNT nettopp. TNT services is pleased to advise you that Koed A/S has made arrangements for a shipment (of 10 kg) to be collected from them on Wednesday 10 October 2007 for delivery to Julian Svarliaunet using Economy Express Så da har jeg delene i god tid før jeg er hjemme om 15 dager
Mikke1981 Skrevet Oktober 12, 2007 Skrevet Oktober 12, 2007 Blir nok deilig når du for starta motoren å tatt første tur tenker jeg:)
Mexos Skrevet Oktober 17, 2007 Forfatter Skrevet Oktober 17, 2007 Blir nok deilig når du for starta motoren å tatt første tur tenker jeg:) Ja gleder meg veldig. Har kontakt med en som har komplett 318is eksosanlegg også nå som jeg prøver å få tak i før neste helg. Håper kanskje på oppstart neste helg hvis alt går på skinner. Sporet av skinnene såpass forrige helgen jeg var hjemme så bør ha litt mer flaks nå Pakken fra Koed er vel fremme snart også håper jeg.
Mexos Skrevet Oktober 22, 2007 Forfatter Skrevet Oktober 22, 2007 Pappa hentet pakken min for meg idag. Var større enn morsjan Gleder meg til å dra hjem nå Skal på huggeren på fredag å prøve og finne et eksosanlegg til bilen. Han som jeg hadde kontakt med som hadde et til salgs tar hverken telefonen eller svarer på meldingene mine
Mexos Skrevet Oktober 25, 2007 Forfatter Skrevet Oktober 25, 2007 Ikveld var det julaften når jeg kom hjem Her er noe av det som var bestilt Ny overføring da jeg ga den gamle litt juling når jeg tok ut motoren. Ombyggingssett til elektrisk takluke Nå blir det letter å bytte sikringer Blir litt tøffere front dette Skal begynne å sette sammen bilen imorgen
Mexos Skrevet Oktober 27, 2007 Forfatter Skrevet Oktober 27, 2007 Igår fikk jeg byttet festet til dynamoen slik at oljepumpa kunne monteres. Monterte så denne på. Byttet også ene staget på giroverføringa, men den ble ikke helt bra så må nok bytte hele giroverføringen med den jeg har liggende. Satte også inn el motoren til takluka, men må få lagt opp strøm til denne. Girkule ble montert og er også igang med å montere fronten Har ikke skrudd fast alt da bl. annet grillramma skal til lakkering først Dette ble penere enn den stygge sveiva Ble mye bedre enn den furuknotten som sto her før Tilslutt en titt på hvordan fronten blir Er skikkelig glad jeg valgte de blinklysa der fremfor klarglass! Må bare få i silverpærer til de
Mexos Skrevet Oktober 29, 2007 Forfatter Skrevet Oktober 29, 2007 Biltilsynet ringte meg imorges for å svare på søknaden om motorbyttet og de sa at det virket som et veldig greit motorbytte så jeg får godkjent det i vognkortet Tenkte å få skrevet inn angeleyes'ne og felgene også da. fulgte med tuv på lyktene. men bilen er import 98 så må vel vente til høsten for å slippe avgift. Siste bildene jeg tok før jeg fløy til Oslo igår. Synes ringene ser bra ut til å være av pæretypen bildet er tatt fra litt skrå vinker. Radiator på plass samt kappa. Kappa ble bare satt på løst da jeg må ut med den igjen for å feste vifta samt stramme reima til oljepumpa. Må muligens bytte over reimhjulet på veiva fra 316 motoren da reima ble litt skeiv. No blir det skrustopp frem til 12. Desember. Da drar jeg hjem på 1 mnd. juleferie og skal gjøre ferdig bilen Må bare få i eksosanlegg og nye baklykter nå så har jeg alt jeg trenger Fylte også på 4 liter 10W 40 mineralolje fra biltema for at motoren ikke skulle stå tørt. Iogmed at den ligger i bunnpanna gjøre det vel ikke store forskjellen, men tenkte å starte bilen med denne oljen og ta oljerens før jeg tappet den av, byttet oljefiler og helte på skikkelig olje så den kunne liksågodt fylles på nå
Mexos Skrevet November 3, 2007 Forfatter Skrevet November 3, 2007 Da er ny førerdør og låser skaffet Skal bli godt å ha 1 nøkkel som går til alt Tenningslåsen mangler på bildet.
Mexos Skrevet November 12, 2007 Forfatter Skrevet November 12, 2007 tenningslås er nå også i hus. Fikk visst med rattstammen også da selger ikke orket å demontere den Noe som passer meg bra siden min rattstamme nå har slakke i seg. Så hvis det er mer som må gjøres med min enn å kun stramme den kan jeg bare bytte Er fortsatt på leting etter eksosanlegg. Ellers skal jeg vel nå ha alt jeg trenger til bilen. Mulig det blir påspandert nytt batteri. Hvis noen har forslag til hvor jeg kan feste coilene, rop ut
sveinis Skrevet November 22, 2007 Skrevet November 22, 2007 Kult å se folk som kjører på med sånne "mindre" prosjekter også. Håper jeg med tid og stunder har utstyr og "guts" til å gjøre noe lignende... Lykke til, Mexos!
Mexos Skrevet November 24, 2007 Forfatter Skrevet November 24, 2007 Kult å se folk som kjører på med sånne "mindre" prosjekter også. Håper jeg med tid og stunder har utstyr og "guts" til å gjøre noe lignende... Lykke til, Mexos! Takk for det
Mexos Skrevet November 26, 2007 Forfatter Skrevet November 26, 2007 Da er nye baklykter bestilt og på vei fra USA 650kr inkl. frakt og fraktforsikring. Utrolig hvor mye billigere slike ting er i utlandet kontra Norge. Så no blir det røkte blinklys all the way around
aLan Skrevet November 26, 2007 Skrevet November 26, 2007 Det here blir bra. Gleder meg til bilene våres er ferdige, da blir det photoshot
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå