Gå til innhold

Mitt student prosjekt. E36 316I-318is. *skrota*

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har koblet til jordinga på motorfestet. Tok den samtidig som jeg skrudde til motorfestene for regnet med den var lett å glemme :P Men er et par jordinger på motornettet jeg tror jeg kanskje ikke har festet enda. Men kan det bli varmgang av manglende jording da? Trodde det bare ville bli brudd i kretsen jeg? Blir nok skruing fra onsdag av :) Jobb imorgen formiddag og tirsdag. Koster jo penger denne bilen :lol:

• Svar 441
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

varmgang kommer jo av først og fremst av kortslutning. men er jordingen for dårlig skal det jo igrunn ikke klare og gå noe strøm og polen skal jo ikke bli varm om den ikke leverer noe strøm. hmm.. men når du prøver og feiler og kobler til div. ledninger, bruk alltid en sikringskobling imellom! i tilfelle du skulle være uheldig og koble pluss direkte til minus uten noe som helst imellom:P

Skrevet
varmgang kommer jo av først og fremst av kortslutning. men er jordingen for dårlig skal det jo igrunn ikke klare og gå noe strøm og polen skal jo ikke bli varm om den ikke leverer noe strøm. hmm.. men når du prøver og feiler og kobler til div. ledninger, bruk alltid en sikringskobling imellom! i tilfelle du skulle være uheldig og koble pluss direkte til minus uten noe som helst imellom:P

Sant. Hm. kanskje jeg har koblet pluss til starter'n rett på minus så den går rett i godset når jeg vrir om. Jeg må feilsøke litt tror jeg. Er ikke enkelt dette.

Skrevet

Da har jeg kjøpt ny motor :lol: M42 E36 motor som er chipa. Registeret på motoren er nylig bytta så den skal gå bra en god stund fremover. Motoren står enda i bil så får prøve den imorgen. Så blir den tatt ut imorgen kveld og satt inn i helga satser jeg på :) Alt jeg trenger for å plugge den i bilen følger med. Jeg orket ikke styre mer med den jeg hadde. Den blir solgt videre. Hadde ting blitt forsinket enda mer måtte jeg kjøpt flybillett tur retur oslo for å begynne på skolen og skulle jeg begynt å fly opp og ned for å skru hadde det fort blitt dyrt! Håper delene fra Koed kommer snart no. Ringte huggeren her som hadde en M42 stående, men den var ledningsnettet istykkerklipt på og ting som coiler, hjerne, luftmengdemåler, starter osv manglet på. Den står på øysand til salgs for 4500kr om noen skulle være interessert ;) De visste ikke Km stand på den. Jeg takket nei ;)

Skrevet
Da har jeg kjøpt ny motor :lol: M42 E36 motor som er chipa. Registeret på motoren er nylig bytta så den skal gå bra en god stund fremover. Motoren står enda i bil så får prøve den imorgen. Så blir den tatt ut imorgen kveld og satt inn i helga satser jeg på :) Alt jeg trenger for å plugge den i bilen følger med. Jeg orket ikke styre mer med den jeg hadde. Den blir solgt videre. Hadde ting blitt forsinket enda mer måtte jeg kjøpt flybillett tur retur oslo for å begynne på skolen og skulle jeg begynt å fly opp og ned for å skru hadde det fort blitt dyrt! Håper delene fra Koed kommer snart no. Ringte huggeren her som hadde en M42 stående, men den var ledningsnettet istykkerklipt på og ting som coiler, hjerne, luftmengdemåler, starter osv manglet på. Den står på øysand til salgs for 4500kr om noen skulle være interessert ;) De visste ikke Km stand på den. Jeg takket nei ;)

det var en dyr høgger! :lol:

men bra du ahr fått skikkelig motor nå da :) fikk du med eksos og ?

Skrevet

det var en dyr høgger! :lol:

men bra du ahr fått skikkelig motor nå da :) fikk du med eksos og ?

Ja han ble desperat på telefonen og :P Spurte om ledningsnettet var med så svarte han: "Faen, ledningan e jo kløpt jo! Aill kontaktan e kløpt tå!" Så sa jeg til han at det var ikke så lurt :lol: Han slo av 500 på prisen tvert pga det, men jeg takket nei. Måtte betale litt mer for den jeg har skaffet nå, men da følger jo alt med, samtidig som jeg får prøvd motoren og har garantert km stand på den. Komplett eksosanlegg er på vei i posten fra Koed, men får sikkert med katalysator på den jeg har kjøpt no og. Selger skal ha seg 2,5 liter så han har nok ikke bruk for den.

Skrevet
Er det en trøndersk hugger du forhandler med? :P

Var en trøndersk hugger jeg snakka med ja :) Men må innrømme jeg er litt skeptisk til å handle sånt av huggerne. Virker ikke som de er så nøye når de demonterer biler. Ting skal ut hurtigst mulig, noe som kan ødelegge mye. Dette fikk jo jeg erfare når jeg ringte og fikk høre at ledningsnettet var klipt istykker. Bedre å kjøpe av en privat som har gjort det skikkelig. Jeg kjøper motor av en som jobber på Bmw verksted som mekaniker.

Skrevet

komme lankt? har du elefantjekk eller?.. tenker jeg river ut 318 motorn selv idag, setter sammen 2.5 turbon i helga, men problemet er att jeg må dra inn og ut motor for hand:P

Skrevet

Elefantjekk er luksus jeg ikke har heller :lol: Har 2 garasjejekker jeg støtter opp under. Så setter jeg stroppe til slepekroken på golfen til mor og stropper den ut mens jeg flytter jekken etter motor. Slik kan jeg flytte en jekk foran bærebrua under mens den andre støtter opp bak og få den over tilslutt :) Er litt stress, men det går :) Har løsnet alt på motor og mellomaksling og fester til girkassa idag så motoren kan i teorien bare dras rett ut, men det er vanskelig å gjøre så må vente til imorgen og prøve å få hjelp av en kompis :)

dsc01241pt6.jpg

Skrevet

Hahaha, det er en måte å gjøre det på :lol: Glad jeg har elefant.

Kanskje like greit å få noe som er komplett, blir fort litt enkelere. Tid er jo som sagt penger. Denne sitter i E36? Vi får satse på at den passer.

Ellers kom jeg over denne jeg hadde liggende i elnettmappa mi.. mulig den kan hjelpe deg med M42. Mulig den kun gjelder for E30 M42 motor (?)

E30motorkontakt.jpg

Skrevet

E30 kontakten har jeg klar. Er E36'n jeg ikke fant info om. Men det driter jeg i for nå skal jeg selge motoren uansett :D

Motoren jeg har skaffet kommer fra E36. Prøvekjørte den ikveld før selger tok den ut og må si jeg ble overrasket over hvor godt den sparket fra på turtall! Kombinasjonen med chip var konge pga. kunne dra den til 7200rpm før den sperra :D Tok ut E30 motoren idag og setter inn E36 motoren imorgen. Delene ble sendt fra Koed idag så håper jeg har de på Tirsdag eller Onsdag. Har bestilt hjulstillingskontroll og Eu kontroll på Strandveien Auto på fredag. De skulle også fikse papirer til meg på forskjellene mellom 316 og 318is. Så da har jeg alt jeg trenger som skal leveres til biltilsynet for å få godkjent søknaden min :) Byttet også en foring idag. Tar den andre når jeg har fått inn motoren. :) Så nå føler jeg at jeg har kontroll :)

Skrevet

Moro! Får håpe du slipper å flytte om på motorpinene. iS motor går ikke så rent dårlig! ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...