Gå til innhold

Spm ang e90


Anbefalte innlegg

hei.

Har ett par spm ang 06mod e90 med buissness annlegget...

Dama har ordna seg ny bil, denne har da buissness annlegget, dette blir litt tamt i lengden... Har en Pioneer spiller (se her: http://www.bimmers.no/viewtopic.php?t=30103&highlight= ), lurer på om denne må få plass etterhvert.

Fram til da lurer jeg på om jeg sku lage sub nedfelt baki bagasjerommet. Kommer i så tilfellet til å bruke høynivå-signal til sub. disse må jeg da ta ifra noen plass, så da på Online ETK og fant ut at det skal være sub under stolene framme også på buissness?

stemmer dette?

sube90.jpg

de øverste står det at er til stereosystem, dvs buissness?

Isåfall skal må jeg jo prøve å få tatt signal fra disse, event sette inn to uorginale elementer\kasser med ekstern forsterker (regner med at jeg bare kan glemme å få plass til 12" under setet?

Hvis noen også kunne gi meg dimensjonene på oppbevaringsrommet under platene i bagasjerommet på e90 hadde jeg vært evig takknemlig (får ikke bilen før freddan :cry: )

Vet forresten noen om en kan ta ut spilleren uten å måtte til med diagnoseverktøy etterpå? event om buissness har egen forsterker? eller om det bare er Professionel som har dette? er det mulig å montere Professional headunit når man kun har buissness? (ser det bare er ett el-system på online etk....)?

Vet det er mange spm, håper det er noen som kan hjelpe meg med dette :D (skal spandere en pils om vi møttes noen gang :wink: )

På forhånd takk :D

Bilen:

DSC_0804.jpg

DSC_0792.jpg

DSC_0806.jpg

Kjapp 3d modell av sub: (derfor jeg trenger dimensjoner på rom i bagasjelokk :wink: )

BMZ3-12DVC.jpg

Edit:

Har noen bilder av e90 med uorginal spiller? gjerne pioneer avix eller tilsvarende...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du vil nok ikke få i noe særlig i de originale subkassens under setene. Så du må nok sette inn en kasse i bagasjen. Eller en kasse i rommet i gulvet som du nevner. Så kan du kople deg innpå bakhøyttalerene i hattehylla som høynivå. Da trenger du jo ikke strekke kabler fram. Batteriet ligger vel i bagasjen det og. Men hvis du skal ha inn en Pioneer ville jeg strukket signalkabler.

Gamlingen har Professionalspilleren i sin E91. Han har ikke original ekstern forsterker. Dette er opsjon uansett om det er Business eller Prof.

Men husk for all del at hvis bilen har ryggesensor, vil denne ikke funke hvis du bytter spiller. Pipingen fra PDCen går via radioen. Dette skjedde da vi monterte pioneer AVIC-X1BT i en E90.

Her har du et par bildet av skjermen. ADVARSEL!! Ekstremt dårlige bilder :)

316E90006.jpg

316E90007.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du vil nok ikke få i noe særlig i de originale subkassens under setene. Så du må nok sette inn en kasse i bagasjen. Eller en kasse i rommet i gulvet som du nevner. Så kan du kople deg innpå bakhøyttalerene i hattehylla som høynivå. Da trenger du jo ikke strekke kabler fram. Batteriet ligger vel i bagasjen det og. Men hvis du skal ha inn en Pioneer ville jeg strukket signalkabler.

Gamlingen har Professionalspilleren i sin E91. Han har ikke original ekstern forsterker. Dette er opsjon uansett om det er Business eller Prof.

Men husk for all del at hvis bilen har ryggesensor, vil denne ikke funke hvis du bytter spiller. Pipingen fra PDCen går via radioen. Dette skjedde da vi monterte pioneer AVIC-X1BT i en E90.

Her har du et par bildet av skjermen. ADVARSEL!! Ekstremt dårlige bilder :)

http://i181.photobucket.com/albums/x256/Stream77/316E90006.jpg

http://i181.photobucket.com/albums/x256/Stream77/316E90007.jpg

Hei.

Takk for svar....

Da er de store spørsmålene: Jeg har buissness spiller, kan jeg ettermontere Professional uavhengig om noen av annleggene har org forsterker eller ikke? (ser professional spillerene ligger på ebay....)

Får jeg plass til en 12" under hvert sete? (for det er vel forsetene dere snakker om?) elementet bygger ca 16-17cm....

Håper noen kan svare :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror nok at du kan sette inn en Professional spiller. Men er ikke helt sikker. Hør med en BMWforhandler om det.

Du vil IKKE få plass til en 12er under framsetene. Vi prøvde å få inn denne under setet i en 1 serie. Gikk akkurat ikke. 1eren og 3eren har samme sub under setene.

http://www.pioneer.no/no/products/25/13 ... index.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror nok at du kan sette inn en Professional spiller. Men er ikke helt sikker. Hør med en BMWforhandler om det.

Du vil IKKE få plass til en 12er under framsetene. Vi prøvde å få inn denne under setet i en 1 serie. Gikk akkurat ikke. 1eren og 3eren har samme sub under setene.

http://www.pioneer.no/no/products/25/13 ... index.html

Får snakke me de i morra når bilen skal hentes....

Ser at det kan bli litt problematisk å få plass til 12" ja... hva var det som stoppa det med den aktive pioneeren?

laga ein kjapp tegning av 12" kontra den aktive pioneeren:

sammenligning.jpg

Tror det kan bli ett lite problem...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi prøvde å legge den på ryggen. Den ble for høy. Pluss at den ikke er helt rund. Mener å huske at hvis den hadde vært rund hadde den gått nedi. Men hadde jo ikke hjulpet noe fordet. Tror det er en 6.5", men er ikke helt sikker. Har ikke sett denne bassen når den ikke er montert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi prøvde å legge den på ryggen. Den ble for høy. Pluss at den ikke er helt rund. Mener å huske at hvis den hadde vært rund hadde den gått nedi. Men hadde jo ikke hjulpet noe fordet. Tror det er en 6.5", men er ikke helt sikker. Har ikke sett denne bassen når den ikke er montert.

Stemmer.... Tror jeg kommer til å satse på å montere sub under setene, men uten de org kassene... Hvordan var det å ta ut setene? Bare å ta de av med skinnene? Har du kobla fra elektronikken i setet? Kjipt hvis dette må kodes etter å ha vært frakoblet....

Bestilte forresten adapter til ISO spiller i dag... 180kr inkl frakt... lenge leve Ebay :wink:

Er det forresten samme koblingen til spiller (org bmw) som på e46 m buissness spiller?

Tror det blir en utfordring å finne element som passer under setene....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
HEI! ser dere snakker om mitt problem og! Hvordan kan jeg få tak i signalene fra høytalerne bak i min E90 slik at jeg kan koble til en aktiv sub? Det er vel enklere å ta fra bakhøytalerne enn den under setet?

Hei.

Signalene tar du helst fra under setet... er de mest egnede signalene...

Men du kan ta signalene fra høytalerne bak også... da må du bare koble deg innpå de, for så å legge ledninger bakover.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...