Gå til innhold

Angående Org stereo på E39


Anbefalte innlegg

Er disse delte? tenker da på 1 radio del og/eller 1 cd/kasett del, ser det er mange cd spillere til salgs på ebay, jeg har selv en vanlig kjip Reverse kasett/radio i min er den delt også eller? blir liksom ikke helt klok på alle disse delene, hehe. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Holder selv på med å bytte ut min Reverse i e39en. Dette er komplisert å finne ut av, men jeg skal prøve å oppsummere det jeg vet så langt.

Har kjøpt en Business RDS-kassettspiller med utgang for CD-veksler og IRIS display. Den originale Reverse er i et stykke, mens Business saken er i to deler. Det er vistnok alle Business varianter. Det finnes to displayvarianter, dette er bare styre/informasjonsenheter så vidt jeg har skjønt. Varianten med det lille displayet kalles IRIS (Integriertes Radio Informations System) og det store diplayet kalles MID (Multi Informations System)

Det jeg så langt vet, (Får forhåpentligvis vite mer i morgen) er at for å bytte fra Reverse til et todelt system må det innstalleres en MID/IRIS-kabel. Denne har 3 ender og skal koples bak på styreenheten og mot sikringsbok og i elsentralen (bak hanskerommet, :( ) den siste kan vist også koples på kabler bak på stereoen. Dette er forløbig ganske uklart for meg, men jeg nøster videre i saken.

Hvis man kjøper en enhet med MID-display, må vistnok et BMW-verksted inn å gjøre en reprogrameringsjobb

Hvis man skal sette inn et anlegg nyere en 2001-2002 er det forskjellige tilkoplingsplugger og man må kjøpe en overgang, samt overgang for antennetilkopling.

Selv skal jeg kjøpe en ICElink-adapter for å bruke iPoden mot CD-vekslerkontakten på stereoanlegget. Da får jeg også styring av iPoden fra stereoen.

Håper du ble litt klokere av dette. Du kan også sjekke autopower.se

Der er det flere som har gjort dette.

Link til en oversikt over forskjellige anlegg i e39, det jeg har kjøpt er ikke her.

http://bmw.bazzi.biz/radios.htm

Vi kan jo holde kontakt fremover og utveksle erfaringer til fordel for oss begge :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da blir det nok litt mer styr enn jeg hadde tenkt, har fått tak i en Navi 16:9 skjerm hvor skjermen er knust, så har nå bestillt en Lilliput skjerm så jeg skal sette inn i stedenfor, det blir nok Carputer da tenker jeg.

Men takker for tipset.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...