iceguy Skrevet Juli 27, 2007 Skrevet Juli 27, 2007 Vinduet på førersiden fungerer ikke lenger på auto-opp, og samtidig stopper det ikke når det kommer helt opp. Dvs motoren fortsetter å ta i om du ikke slipper knappen. En annen ting er at vinduene skal vell gå en cm eller to ned når dørene åpnes? Dette fungerer heller ikke. Så om noen har tips om hvor jeg bør begynne å feilsøke, hadde det vært greit.
bmw328 Skrevet Juli 27, 2007 Skrevet Juli 27, 2007 kan være den brytern inne ved døra som er ødelagt. kan jo ta av dørtrekket og se om du ser noe galt
iceguy Skrevet Juli 28, 2007 Forfatter Skrevet Juli 28, 2007 kan være den brytern inne ved døra som er ødelagt. kan jo ta av dørtrekket og se om du ser noe galt Antar dette er for at vinduene skal gå opp/ned ved lukking/åpning av dørene? Hva er det som gjør at vinduene skal stoppe når de er kommet helt opp da? Og hva er det som gjør at vinduene går helt opp av seg selv ved å trykke knappen helt ned?
iceguy Skrevet Juli 29, 2007 Forfatter Skrevet Juli 29, 2007 Ingen som kan el.anlegget? Evt. ett skjema over det..
erlend_p Skrevet Juli 29, 2007 Skrevet Juli 29, 2007 dette er et velkjent problem på e-36 cab og cupe, har problem med passasjerdøren min, med at vinduet ikke går ned når døren åpnes, men hos meg er det bare hammeren på microføleren som har låst seg. hos deg virker det kanskje som om microføleren og styringsmodulen kanskje har tatt kvelden. hvis du bruker søkefunksjonen her på forumet, så finner du nok mange tråder og innlegg som handler om det samme.
iceguy Skrevet Juli 29, 2007 Forfatter Skrevet Juli 29, 2007 dette er et velkjent problem på e-36 cab og cupe, har problem med passasjerdøren min, med at vinduet ikke går ned når døren åpnes, men hos meg er det bare hammeren på microføleren som har låst seg.hos deg virker det kanskje som om microføleren og styringsmodulen kanskje har tatt kvelden. hvis du bruker søkefunksjonen her på forumet, så finner du nok mange tråder og innlegg som handler om det samme. Ikke så kjent med bilen ennå, så hvor sitter disse komponentene?
-Roger- Skrevet Juli 29, 2007 Skrevet Juli 29, 2007 Prøv å hold inne knappen på opp eller ned i 10 sek... husker ikke om det var når du tok vindu opp eller ned! Prøv deg litt frem! Da skal du nullstille noe greier med bryterne....
iceguy Skrevet Juli 29, 2007 Forfatter Skrevet Juli 29, 2007 Faktisk forsent nå, vinduet på førersiden går ikke i hele tatt lengre...
Mexos Skrevet Juli 29, 2007 Skrevet Juli 29, 2007 jeg har et lignende problem med at auto opp funksjonen ikke fungerer helt som den skal. den går ned, men ruten stopper før den er helt ned. Så vil den ikke gå auto opp når jeg trykker opp igjen. Hvis jeg trykker auto ned, men stopper ruta før den er helt ned og så trykker på auto opp går ruta opp av seg selv. rare greier.
-Roger- Skrevet Juli 29, 2007 Skrevet Juli 29, 2007 Som sagt, prøv å hold inne knappen i en lengre periode, både opp og ned!
Gomlers Skrevet Juli 31, 2007 Skrevet Juli 31, 2007 Jeg har samme problem på min e36 cab fra 97. Jeg beit i et skikkelig surt eple og satte den på verksted.. Kosta 1200,- å få konstatert at BÅDE motor og heis var gåen, noe som jeg synes var rart. Verkstedet kobla nemlig fra hele kontakta, så når jeg fikk den hjem igjen så dro jeg av dørtrekket og kobla på igjen. Vinduet "fungerer" med knappen opp og ned, men auto-opp fungerer dårlig. Vinduet "stopper" på 3 steder, og må "presses" opp av at jeg holder knappen helt nede. Jeg lurer på om sånt kan komme av at heisen blir gammel og slitt, og dermed blir vinduet for tungt for motoren som også blir sliten. Tror løsninga er ny motor og ny heis, men å fikse dette koster ca. 5500,- for deler og verksted om ikke du er en jæ%¤# til å ordne selv. Si ifra hvis du bor rundt tønsbergområdet og skal ordne det selv, da parkerer jeg gjerne ved siden av deg og fikser mitt samtidig Lykke til.
Gomlers Skrevet Juli 31, 2007 Skrevet Juli 31, 2007 Noen som vet om motorene og heisene som sitter på e36 cab er anderledes enn de som sitter i vanlig coupe? Er det motoren som selv gjør at vinduene går 1-2 cm ned når man åpner/lukker, eller er det rett og slett et relee eller en bryter som er koblet på?
iceguy Skrevet August 1, 2007 Forfatter Skrevet August 1, 2007 Jeg tok ut motoren på førersiden idag. Når jeg da plugget den til, gikk den som bare f, begge veier. Prøvde så å sette motoren på plass igjen, og begynte kjøre vindu. Gikk helt fint ned, også i auto. Men auto-opp fungerte ikke, og vinduet fortsatte å gå etter det hadde kommet til topps. Etter dette stoppet motoren å fungere igjen. Er dette slitasje som gjør at det blir for tungt for motoren (som nevnt tidligere), eller kan det være noe annet?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå