mAZE Skrevet Juli 28, 2007 Share Skrevet Juli 28, 2007 Når jeg anbefaler en større motor enn toliters bensiner har det e HELT annen begrunnelse enn økonomi. Motorkarrakter, draevne osv. 520 er helt klart det rimeligeste alternativet, men f.eks 523 ligger bare noen få tusinger høyere i pris og føles så utrolig mye bedre. Du kjører ikke akkurat en liten rød RV-racer selv. Hvorfor har du M3 da? Du kunne jo heller hatt en 316, evt en enliters Nissan Micra slik staten egentlig vil at vi skal kjøre rundt i. Tenk så billig det hadde vært da! 0,5 liter på mila og samme pris for en helt ny som en 20 år gammel M3. Man må jo være komplett idiot for å kjøre M3 da.. Satt litt på spissen selvsagt! Først av alt, så hadde ikke trådstarter så mye penger å bruke. Men en 523 hadde jeg nok absoultt valgt fremfor en 520. Den bruker ikke så mye mer bensin, om ikke mindre enn en 520. Ang hva jeg kjører, du ser vel at jeg kjører Skoda? M3'n bruker jeg jo ikke. Den har jeg kun kjørt 65mil med den siden jeg handlet den i fjor. Så om den bruker 4-5liter på mila har ikke noe å si. (Noe den da ikke gjør såklart). Dessuten bruker faktisk ikke M3'n så utrolig mye bensin, så helt idiot tror jeg ikke jeg er. Vil tro om trådstarter hadde hatt mer penger å bruke hadde han garantert handlet en større motor enn 520. Men han skal kjøre en god del før det lønner seg å handle seg en diesel istedenfor bensin pga mye høyere pris i innkjøp. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kurt Andre Skrevet Juli 28, 2007 Share Skrevet Juli 28, 2007 Kjøpte 520i touring på sensommeren i fjor, er veldig fornøyd med den,men skulle gjerne hatt litt mere hk og rutte med noen ganger. men du kommer nok ikke til og angre ved kjøp av en. men er som de skriver her, du burde prøve noen andre motor alternativer Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ropa Skrevet Juli 28, 2007 Share Skrevet Juli 28, 2007 når vi allerede er inne på motor og kraft. Kjørte fra en E34 520i med 150hk med min gamle E36 318i med M40 motor. Så tyngde på en bil spiller vel defintivt inn. Men E39 er jo en oppgradert versjon da og sikkert kjappere enn E34. Men når lommeboken ikke tillater enn 523, den er vel dyrere i innkjøp, litt mere i bensinkostnader og forsikring. Trur alt i alt at en E39 520 er en flott bil og kjøre rundt med. Go for it Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ballder Skrevet Juli 28, 2007 Share Skrevet Juli 28, 2007 Skal du bruke bilen til deg selv og eventuell passasjer, så funker jo 520 greit til normal kjøring. Er passe lat på lave turtall, men over 3500 kommer den etterhvert og drar greit derfra i grunn. Skal du dra henger til stadighet så er 520 bilen du IKKE bør kjøpe! Skal du cruise rundt og holde farta som andre holder... Ja da er bilen gulle god. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
antiloop Skrevet Juli 28, 2007 Share Skrevet Juli 28, 2007 Hva har du satt som maks pris da? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andy_boy Skrevet Juli 28, 2007 Forfatter Share Skrevet Juli 28, 2007 hmm har hatt som maks pris 70 lapper +\- , men så fikk jeg tilbud om å kjøpe den 520i rimelig pga en lakk skade på ei dør , så vist det viser seg at bilen er ellers i fin stand så tror jeg at jeg slår til på den for har lenge hatt lyst på e39 Men det er e36 jeg har sett på for det meste siden jeg har bare 70tusen pluss,minus å legge i bil akkurat for tiden... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
antiloop Skrevet Juli 28, 2007 Share Skrevet Juli 28, 2007 Da hadde jeg heller kikket etter en pen E34 525i med under 200.000 på telleverket.. For eksempel denne.. http://www.finn.no/finn/car/object?finn ... D8qF123537 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ballder Skrevet Juli 28, 2007 Share Skrevet Juli 28, 2007 Da hadde jeg heller kikket etter en pen E34 525i med under 200.000 på telleverket..For eksempel denne.. http://www.finn.no/finn/car/object?finn ... D8qF123537 Det blir jo som og kjøpe en E30 i stedet for E36.. To forskjellige biler av dimmensjoner.. Hvem som er best skal ikke nevnes. Nei.. Ville nok gått for den billig E39 jeg. En helt annen bil og eie enn en E34. Det blir liksom back in time. Klima er noe du vil ha!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kurt Andre Skrevet Juli 29, 2007 Share Skrevet Juli 29, 2007 Ja, for en 523 eller 525 for man ikke for rundt 70lapper vel? De har jo sybki så vanvittig i pris i det siste de bilene der, det er det jo både positive og negative sider ved da. Men gå får en 520, er en go bil det, selv om det trengs litt turtall på de. Funker for min del Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
antiloop Skrevet Juli 29, 2007 Share Skrevet Juli 29, 2007 70.000 for en E39 er meget billig hvis det kun er en lakkskade på ei dør! Jeg vil heller anta at det er noe annet som også drar prisen ned.. Har du link til salgs annonsen for bilen? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andy_boy Skrevet Juli 29, 2007 Forfatter Share Skrevet Juli 29, 2007 tror ikke den ligger på nettet , jeg fikk vite om at den var til salgs pga han som selger bilen er en kjenning av meg , pratet litt med han igår å fikk høre at det ikke var en lakk skade med en bulk i døren og mangler et tåkelys og en liten sprekk i bakfangeren , men ellers så tror jeg no bilen skal være i fin stand.. men det får man no se når jeg skal prøvekjøre den å få tatt en nermere titt på den Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Odd-M Skrevet Juli 29, 2007 Share Skrevet Juli 29, 2007 70' er nesten for billig til å være sant! Jeg ville fått den bilen på en grundig test hvis du ikke har stor kompetanse på bil selv... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå