Gå til innhold

Oppgradere annlegget? Hva bør bli bedre?


Anbefalte innlegg

Jeg har:

Frontsett: Kicker KS 652 6,5"

Bakhøytalere: Kicker DS693 6*9"

Dette blir drevet av en Kicker ZX 650.4

Så har jeg:

Subber: Kicker DCVR12

Som blir drevet av en Kicker ZX 850.2

Har dere noen tips om hva som bør oppgraderest her?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva vil du ha mer av da? Hva slags spiller har du?

Oppsettet du allerede har burde jo funke meget bra. Men som man sier: Mye vil ha mer ;)

Jeg vil jo til syvende å sist ha alt bedre, Men jeg lurer på hva bør jeg begynne med?

Jeg har en Panasonic spiller, aner ikke hva den heter, koster rund 2500-3000 rundt forbi nå.

Oppsettet mitt funker bra det, men som du sier mye vil ha mer:-P

Har bl.a. lyst å kunne være med i db drag.

Noen idè om hva det oppsettet jeg har nå kan spille målt i db?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du fremdels lyst å benytte Kicker eller ønsker du å prøve noe annet?

De nye Kicker CVX elementene funker kanonbra. De er hakket over de du allerede har.

Hva med to slike og f.eks. to ZX1500.1 monoblokker? Da skulle det være nok pulver ute å gå. Så kommer det jo veldig an på bilen da. Tett bagasjerom hindrer jo masse. Åpne opp i hattehylla. To 4" porter opp der f.eks.

850.2 på et RS eller SS kompsett kanskje?

Og så ville jeg selv valgt å bytte ut spilleren til en Pioneer DEH-P88RS.

Bare et lite forslag. Vet det kommer til å koste. Men det vil det jo gjøre hvis du vil oppgradere.

JBL er jo og et bra alternativ. De har masse bra produkter som spiller høyt og bra.

Ang. hvor høyt anlegget ditt spiller kan bare svares på med en måling. Har ingen snøring der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vet ikke hva ditt anlegg vil måle men du kan jo sammen ligne med meg =P

har en 2x12" L5 kicker kasse som drives av en 1500 monoblokk også fra kicker, jeg målte vel 137db...eller 138 husker ikke helt;) men jeg hadde ikke tatt vekk hatte hylla osv kansje det ødelagte litt=P

kansje ikke samme db drag du snakker om har egentlig ikke så mye peiling, men det jeg gjorde var bare bass....hadde heller lite med høy/klar lyd å gjøre....som sagt jeg hakke peiling =P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du fremdels lyst å benytte Kicker eller ønsker du å prøve noe annet?

De nye Kicker CVX elementene funker kanonbra. De er hakket over de du allerede har.

Hva med to slike og f.eks. to ZX1500.1 monoblokker? Da skulle det være nok pulver ute å gå. Så kommer det jo veldig an på bilen da. Tett bagasjerom hindrer jo masse. Åpne opp i hattehylla. To 4" porter opp der f.eks.

850.2 på et RS eller SS kompsett kanskje?

Og så ville jeg selv valgt å bytte ut spilleren til en Pioneer DEH-P88RS.

Bare et lite forslag. Vet det kommer til å koste. Men det vil det jo gjøre hvis du vil oppgradere.

JBL er jo og et bra alternativ. De har masse bra produkter som spiller høyt og bra.

Ang. hvor høyt anlegget ditt spiller kan bare svares på med en måling. Har ingen snøring der.

Siden du jobber eller jobbet på Bilradiospesialisten.

Har du noen bra pris på ett bra oppsett og komme med til meg?

Jeg har ikke noe erfaring med andre merker enn kicker, men hvis du kan anbefale noe annet som holder like bra standar som kicker, er jeg selfølgeligt inntresert i det også.

Anlegget står i en åpen bil, SAAB 900.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

SAAB 900 cab eller vanlig kombi?

Jeg kan jo sjekke litt på jobben. Kan sette opp ett tilbud på noe grymt. Men må få noen dager på meg. Er LITT travelt for tiden. Folk på ferie og sykemedlte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...