Gå til innhold

Bil kjøp :D

DStraX
 Share

Anbefalte innlegg

Trenger litt hjelp med og finne riktig bil :D

har ca 25k og rutte med og bor på sørlandet, så helst ikke no som er i finnmark.

har kikket en god del på finn.no. vurderer 318i 518i eller 320i og 520i.

faderen mener jeg burde kjøpe en bil med 4 silynder.. med tanke på bensin forbruket. men er veldig interesert i å høre hva dere mener om det?

hadde vert greit med en bil som lå på under literen på mila :P

det jeg er mest interesert i er en bil med kvikk aks som er morsom og kjøre.

bare og komme med forslag :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal du ha BMW til 25000 er det desverre fort det kan bli dyrare etter ei lita stund, ein så "billig" BMW kan fort medføre ein del reparasjonar pga. lang køyrelengde.

Hadde eg vore deg hadde eg kjøpt f.eks ein Golf, så kan du heller spare litt til du har råd til ein litt dyrare BMW... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det var litt lite motiverende komentarer her..

har sett på finn som sagt og syntes ikke de bilene virker så gale. og det burde jo vere greiere om jeg kjøper en bil som nettop er eu ok.

+Jeg kan skru litt selv, og kjenner mange som har god peilng.

sååå, hvilken bil vill dere anbefale til meg?

Vil ha en bil som er god og kjøre, komfortabel men med god aks bra handling.

leste en plass at de mindre bilene i 3 serien var sånn. 318i feks.

men lurer på om rekke fireren blir litt i minste laget om man skal kunne svi litt gummi og lignende.

:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sekseren har anlegg for å bruke mye bensin, men det har alt med høyrefoten din å gjøre. Kjører du økonomisk så går sekseren økonomisk.

Jeg har en 22 år gammel 2.8 sekser, har likevel hatt den nedi 0.7 på langkjøring. Forutsatte at jeg kjørte veldig fint, men du ser poenget mitt.

518i blir uansett veldig tregt, 5-serien er veldig tunge biler.

Har ikke noe veldig bra forslag til hva du skal kjøpe deg, men tenkte bare jeg skulle dele noe av det jeg visste her slik at du kanskje kommer et steg til på veien til å kjøpe deg bil :)

*host*E28, E30 eller E34*host*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk :)

så om jeg har forrstått dette rett er 518i litt for tunge i forhold til motorkraft. så om jeg skulle kjøpe 5 serie burde jeg kjøpe 520i eller høyere, ok :)

men 3 serien da, de er lettere. eller?

og om jeg skal ha muligheten til og ta noen burnouts, må jeg kjøpe 2L og oppover eller funker det med 1,8L å?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

320 / 520 synes jeg ikke har noe spesielt bra aks for å si det slik. Bruker mye bensin og er tunge.. Er du ute etter litt aks må du opp på 323/325 av e30, event. 318is. Men de holder en litt høyere prisklasse.. FInner du deg en med 24v dvs. en 320 e36 er det _mye_ bedre enn den slappe 130hk som sitter i 320/520

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk :)

så om jeg har forrstått dette rett er 518i litt for tunge i forhold til motorkraft. så om jeg skulle kjøpe 5 serie burde jeg kjøpe 520i eller høyere, ok :)

men 3 serien da, de er lettere. eller?

og om jeg skal ha muligheten til og ta noen burnouts, må jeg kjøpe 2L og oppover eller funker det med 1,8L å?

3-serien er endel lettere, ja.

Tror du skal klare å få hjula til å slippe med noe skikkelig pisking om du kjøper 518i, men skal ikke uttale meg så mye om det da jeg ikke har prøvd annet enn en 78 mod. 518 med forgasser.

Tror en 518i også lett kan bli dyrere i forbruk i og med at du må gasse mer for å få opp fart osv.

Se bare på den nyeste 3-serien. 316i er oppgitt til et forbruk på 0.77l pr mil, mens 318i er oppgitt til 0.73l pr. mil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det jeg tror jeg har kommet frem til til nå er at det står mellom en E30 eller en E36. *helst E36 :)*

har kommet så langt at jeg legger ut noen annonser, vill høre hva dere mener?

http://finn.no/finn/car/object?finnkode=10616225&sid=xz17abcOltf7481573

syntes denne så kul ut, men det er en 316, og den er ikke eu ok heller..

er det noen spessielle deler på denne eller ser de sånn ut orginalt?

DENNE http://finn.no/finn/car/object?finnkode=10695347 har jeg sikla etter en stund :D I annonsen står det "Motoren tikker litt når den blir varm" ... Litt urovekkende? jeg syntes det.

skal legge ut fler ettehvert som jeg finner de :P

takk for hjelp alle sammen, kjempe flott :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...