Gå til innhold

Bilen er uten sidekollisjonsputer.. Lurt av selger

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

I annonsen til bilen jeg kjøpte, en E39, stod det blant annet at bilen hadde sidekollisjonsputer. Da dette var vesentlig ved kjøp av bil, spurte jeg spesifikt om bilen_hadde_sidekollisjonsputer. Fikk bekreftet dette av selger, og det stod AIRBAG på dørtrekket.

MEN, nå viser det seg at setene og dørtrekkene er ettermonterte. Fikk utstyrslisten av forhandleren her i Bergen, og der stod det ikke noe om sidekollisjonsputer :?

Jævlig surt å oppdage dette nå.

Hva ville dere gjort? Krevd kompansasjon? Går med tanken om å ettermontere, men jeg er ikke lysten på å betale noe ekstra for noe som SKULLE ha vært i bilen da jeg kjøpte den.

Skrevet

Hvis det står i kjøpskontrakten at det skulle være dette i bilen kan du true med å anmelde ham pga svindel. Hvis du ikke har det skriftlig har du litt mer problemer med å bevise at han har sagt det, men du kan true med advokat likevel.

Når det gjelder hva du kan kreve er vel heving av kjøp et alternativ siden bilen har en vesentlig mangel i forhold til det som ble oppgitt. Da jeg ikke regner med du vil dette bør du kreve penger til ettermontering, og evnt kompensasjon for tort og svie.

Skrevet

Står ikke spesifikt i kontrakten, men det står i annonsen, og den har jeg tatt vare på. Står desverre ikke noe om utstyr i standardkontraktene.

Nei, heving av kjøpet er uaktuelt. Har lagt ut over 15 000 på denne bilen, så den blir her :wink:

Sikkert like greit å ringe forbrukerrådet som du sier. Er medlem av NAF, og de kunne visst stille med advokat.

Takk for svar folkens. Alltid greit å høre hva andre mener :)

Skrevet

Etter min mening, hvis det var så vesentlig, så burde du ha dobbelsjekket dette med forhandler før du kjøpte bilen. Det er ikke sikkert forrige eier visste noe om dette, og bare antok at det var airbag siden det sto AIRBAG på dørtrekkene - hvis han ikke har hatt bilen siden den var ny da.

Skrevet

Dette burde du virkelig gå til forbrukerrådet med. De er ekspertene på slike ting. Greit det er masse gode hoder her på bimmers og. Men dette er noe som må gjøres opp på en skikkelig måte. Men gjerne fortell hvordan det gikk ved en senere anledning :)

Skrevet
Etter min mening, hvis det var så vesentlig, så burde du ha dobbelsjekket dette med forhandler før du kjøpte bilen. Det er ikke sikkert forrige eier visste noe om dette, og bare antok at det var airbag siden det sto AIRBAG på dørtrekkene - hvis han ikke har hatt bilen siden den var ny da.

Den tanken har slått meg og.

Skrevet

Nope.. Men de som tittet på bilen noen dager etter jeg fikk bilen, sa det var, og at det var ganske vanlig på disse+ at det står oppført i utstyrslisten i service heftet.

Tok en avlesning og fikk programert inn kjørlys på bilen hos dem.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...