Gå til innhold

Varsel om slitte bremseklosser!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har skifta bremseklossene foran på min 520ia(E60) da disse va nedslitt.Problemet er at jeg ikke får sletta feil meldinga om nedslitte bremseklosser hverken med pc eller på dashbordet med å holde inn reset knappen.Må jeg virkelig på bmw verksted for å få avstilt denne feilmeldingen?Det er nemlig 70mil til nærmeste bmw verksted.

Har noen peiling på dette?

Skrevet

kan være at sensoren er gåen eller at ledningen har fått en skade i skjøten til sensoren, er ikke uvanlig det. du kan jo prøve å plukke ut sensoren å blåse rent der først.

Skrevet

man kan vel ikke slette noe her , den meldinga skal jo forsvinne så snart du har montert klosser med følere som ikke gir kontakt, jeg var plaga med at lyset kom på ca 2 mnd etter jeg bytte klosser , det viste seg da at det var ledninga til føleren som hadde brudd, fiksa den med en krympestrømpe og alt i orden.

Skrevet

Jeg trodde og som Champ sier. Blir ikke signalet vekk etter bytte av klosser så er det brudd på kabel eller noe annet galt med føler da dette (trodde jeg) ikke kan nullstilles på noe vis da signalet nullstiller seg selv når sensoren ikke lenger gir kontakt.

Skrevet

Det er en anen type sensorledning på E60/61 ,den har kontakt fra med en gang den settes på ,dette pga disse modellene føler heletiden av hvor mye det er igjen av klossen og sier dette fra på sjærmen under service fungsjon.Er bilen din av tidlig modell kan det være problem med nulling av lampa via trippteller knapp.Du har byttet følerledningen ? .

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...