JvP Skrevet Juli 30, 2007 Share Skrevet Juli 30, 2007 Hei har slitt en del med at jeg har mistet kjølevann og høy motor tempratur til tider. Men mener at jeg har fått stoppet lekasjen nå og luftet som en gærning både på flat mark og i oppoverbakke. Så kom jeg til og prøve og stoppe viften ved kald motor og da var det jo ikke noe stort sjokk at det var fint lite motstand i den. Derimot så sjekket jeg viften på nytt etter en liten kjøretur med påfølgende tomgangs kjøring med godt over driftstemp på motor og viften var like lett og stoppe testet og stoppe den med en finger å det var ikke noe problem det heller, kan ikke påstå at det var noe "motstand" i den heller noe var det jo men heller sparsomt med kreftene der. Så for og komme til poenget hvordan skal viskose koblingen oppføre seg ved varm motor ? Skal vell ikke bare være og stoppe den med fingern eller ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fliid Skrevet Juli 30, 2007 Share Skrevet Juli 30, 2007 Ved godt varm motor (godt var viskose) så skal den være til å stoppe med en sammenrullet avis, men den skal ta seg opp i farten igjen med engang. For å skjekke viskosekoblingen på kald motor; Ta tak i vifte bladet, den skal snurre litt men være på en måte "seig" når du vrir den. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Haug530D Skrevet Juli 30, 2007 Share Skrevet Juli 30, 2007 ja på en så gammel bil er det ikke utenkelig at den er gåen, ved varm motor skal den være treg å skru rundt på ja, har selv skiftet på 2 biler. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JvP Skrevet Juli 31, 2007 Forfatter Share Skrevet Juli 31, 2007 Ved godt varm motor (godt var viskose) så skal den være til å stoppe med en sammenrullet avis, men den skal ta seg opp i farten igjen med engang. For å skjekke viskosekoblingen på kald motor; Ta tak i vifte bladet, den skal snurre litt men være på en måte "seig" når du vrir den. Fikk testet skikkelig i dag og den er nok moden for utskifting ny bestilt. Takker så meget for svar Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Torra tuning Skrevet August 1, 2007 Share Skrevet August 1, 2007 det samme har skjedd med min e36. det er ett helvete å få av.. har hørt å sett i boka at man må ha spesialverktøy til demontering og montering av viskosekoblingen. Er det murlig å få det av uten å kjøpe no spess verktøy.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Haug530D Skrevet August 1, 2007 Share Skrevet August 1, 2007 det samme har skjedd med min e36. det er ett helvete å få av.. har hørt å sett i boka at man må ha spesialverktøy til demontering og montering av viskosekoblingen. Er det murlig å få det av uten å kjøpe no spess verktøy.... Spesial verktøyet de bruker hos BMW er 2 litt spesielle fastnøkler, det går greit å få av uten også, må bare låse av reimhjulet og huske på at det er links gjenger. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Torra tuning Skrevet August 1, 2007 Share Skrevet August 1, 2007 men hvordan får jeg låst reim hjulet... prøvde å skru av en viskosekobling fra en e30 318 som skulle visst ha samme kobling som e36 320. men fikk faen ikke låst reim hjulet på noe vis... den bare sklei rundt reima og låste seg ikke. Mne den koblingen... hva kommer ut når du skrur den av... er det koblingen og den mutteren? for hvis det så tenkte jeg en jalla måte å "fikse" den gamle på.. ved å bare sveise den fast i mutteren.., så den går hele tiden Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fliid Skrevet August 1, 2007 Share Skrevet August 1, 2007 Ved å sveise den fast vil du bruke hundre år på og oppnå temp på vannet. Kan jeg tenke meg, aldri prøvd dette. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JvP Skrevet August 8, 2007 Forfatter Share Skrevet August 8, 2007 Å sveise den fast er vell heller mindre lurt eller ? Viften vill jo da gå "litt" vell fort ved høyt turtall med tanke på balanse vil jo å blåse så jævli at det må vell nesten være så panserett spretter opp Skiftet forresten viskosekobling på bilen min i dag tok vell kanskje rundt en 15-20 minutter inkludert røyke pause. Fjærnet bare dekslet som står på radiatoren skrudde av vifte bladene så fikset stor skiftnøkkelen og hammern resten. Såre enkelt bare man husker på links gjengene Den gammle var forresten gåen olja eller hva det er som er inni den var for det meste på viftebladene og ikke i koblinga. Etter bytte holder tempraturen seg akkurat som den skal "ENDELIG" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå