bjsyse Skrevet Juli 31, 2007 Skrevet Juli 31, 2007 Hei Jeg har en BMW 325i og kjøpte nye tennplugger og nytt bensinfilter i dag. Tennpluggene er Bosch Super4. Har ca. nettopp byttet de pga motoren gikk ugjevnt, virket som feiltenninger, når motoren bakker og trykker inn gassen fullt, så hakker han seg litt oppover til han kom. Så prøvde å bytte tennpluggene, mange av de gamle var fulle av olje (auch), men etter bytte ble det enda værre, går ugjevnt på lavt turtall og når jeg når enn 5500-6000 klikker motoren helt, så må kjøre midt på ca. Noen som har en aning hva problemet kan være ?
vegard89 Skrevet Juli 31, 2007 Skrevet Juli 31, 2007 jeg syntes det hørtes litt rart ut etter du hadde byttet.. sku jo tru det blei bedre da i værtfall og ikke værre, om det ikke sku være feilen.. men sjekk om du har satt på pluggledningene ordentlig på tennpluggene.. kan sitte litt dårlig å da skal det ingenting til at den går ujevnt, kan jo hende den går bare på 5 sylindre.. eller at det kanskje kan være dårlig kontakt..
BMW Touring Skrevet August 1, 2007 Skrevet August 1, 2007 Kjører kun NGK. Aldri problemer. Men det kan jo være en anna feil som gjør at bilen oppfører seg slik. Bytt kabler.
bjsyse Skrevet August 1, 2007 Forfatter Skrevet August 1, 2007 hmm, vel, er enda olje på pluggene, så har bestilt nytt topdeksel pakning, hvis det enda ikke funker, bør jeg da satse på NGK tennplugger ? Isåfall, hvilke NGK plugger ? ser noen steder at Beru er også bra, stod slike i fra før av, noe å satse på dem eller ?
monster11 Skrevet August 1, 2007 Skrevet August 1, 2007 kjøp en Kompresjonstester på biltema. koster 139kr (art nr:15-1316)
bjsyse Skrevet August 2, 2007 Forfatter Skrevet August 2, 2007 Hvordan funker denne kompresjonstesten da ? Må man ta ut alle tennpluggene og sette ned kompresjonstest saken en etter en og bruke start motoren til å sjekke eller sveive rundt selv ?
Dirty Skrevet August 2, 2007 Skrevet August 2, 2007 Hvordan funker denne kompresjonstesten da ?Må man ta ut alle tennpluggene og sette ned kompresjonstest saken en etter en og bruke start motoren til å sjekke eller sveive rundt selv ? du hadde nesten riktig! du skrur ut plugg og putter den ned i hølet ja! så for du en til å starte den for deg! men husk at du ikke må ha noen av pluggkablene på for du skal ikke starte den hehe
bjsyse Skrevet August 2, 2007 Forfatter Skrevet August 2, 2007 hehe ville ikke vært helt bra å starte den nei, men får komme meg bil biltema da og kjøpe en, lurte litt også på, hvor mye kompresjon bør det være ?
Dirty Skrevet August 2, 2007 Skrevet August 2, 2007 rundt rundt 10 kg tror jeg er bra! er usikker! så skyt meg vis jeg tar feil!
Odd-M Skrevet August 2, 2007 Skrevet August 2, 2007 Bæsj-Bosch Super-4 tennplugger har kostet meg 4-5 tusinger på verksted på en Honda jeg hadde før. Samme symptomer som du skriver om. Verkstedet skiftet ut en rekke tenningskomponenter, men fant aldri ut av det. Som et siste forsøk byttet jeg til originale tennplugger fra NGK og motoren gikk som en drøm igjen. Bosch styrer jeg LANGT unna, samme med Champion. Denso har jeg kun prøvd en gang, men solgte bilen kjapt etterpå. NGK har alltid fungert for min del, på bil, moped, mc, snøscooter og båtmotor. Selv snøscootere som brenner av plugger i rekordtempo fungerer fint med NGK. Har kjørt over 2000 km på de pluggene som står i scooteren nå, for de som bryr seg om sånt...
bjsyse Skrevet August 2, 2007 Forfatter Skrevet August 2, 2007 hmm, ukidoki, var en kar som hadde blitt anbefalt Bosch Super4 så, men da opplever vel jeg samme problem. 320 kr rett i dass:/ Skal nå få hentet nye coilen og toppdeksel pakning i morgen å få byttet, så ser man hva som skjer Leste litt rundt om kompresjons test, 10 KG stod det mange plasser, men det som var nøye at de var like på alle sammen, hvis det var 10 KG måtte det ikke overstige 1 kg forskjell, men høres vel greit ut da Skal hjem å prøve ganske snart, så da finner man vel ut om det er likt Wish me luck
bjsyse Skrevet August 2, 2007 Forfatter Skrevet August 2, 2007 Da var kompresjonstesten tatt, alt var fint der, rundt 10 KG på alle, litt vanskelig å holde startmotoren nøyaktig like lenge vær gang, så tok 3 ganger med telling, fikk 9, 10 og 11 fra å telle 1 til 3. Så kan vel påstå at alle var ganske like da
propan Skrevet August 2, 2007 Skrevet August 2, 2007 Hvordan funker denne kompresjonstesten da ?Må man ta ut alle tennpluggene og sette ned kompresjonstest saken en etter en og bruke start motoren til å sjekke eller sveive rundt selv ? du hadde nesten riktig! du skrur ut plugg og putter den ned i hølet ja! så for du en til å starte den for deg! men husk at du ikke må ha noen av pluggkablene på for du skal ikke starte den hehe Han hadde helt rett. ALLE pluggene skal ut og man skal holde starter i gang til komp-måleren er stabil. Og sørg da for bra strøm på batteri.
BoSJo Skrevet August 2, 2007 Skrevet August 2, 2007 Og så er det jo en ganske så god ide å nappe ut bensin pumpe relæet. Er ikke så smart å pøse bensin ret i katalysatoren
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå