Gå til innhold

225dekk på 10"

Warsteiner
 Share

Anbefalte innlegg

alt er vel mulig, men hvorfor i alle dager skal du det?

en 10" felg er vel ca 254mm bred mens dekket er 225, da blir det 29mm i forskjell, eller 14,5 mm på hver side, skulle tro det vil gå, men det blir skikkelig tyskerstuk :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okei. men viss jeg tar 225/45 da???

snakker du fortsatt om 10" felg eller?

jeg har 225/45/17 på 8 eller 8.5" tror jeg...hvis ikke det er så pinglete som 7.5"??? ble usikker jeg nå, men det fulgte hvertfall originalt med bilen så det skulle være "ok" dim ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ville ikke satser på 10" felg med så smale dekk og uten å valse.

med så brei felg vil jo uansett felgen gå lengre ut, og dermed vil dekket også gå lengre ut, så da burde du kanskje gå helt ned til 205 for at det ikke skal subbe?

Smalere felg eller breiere dekk og vals er de eneste løsningene her tror jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

selvfølgelig snakker jeg fortsatt om 10" felg :D

jeg har 8" nå med 225.. men det var snakk om å kjøpe nye felger som var 10" og det store spørsmålet var om det gikk med 225 dekk på en 10" felg, da jeg ikke har plass til mere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liker man tyskerstuk er dekkstrekk en god løsning på subbing. 10mm smalere dekk kan løse problemet. Men om du går opp 10mm i profil så vet jeg ikke helt, er vell et skritt frem og et skritt tilbake :) Blir jo nesten traktorhjul det til e36 :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men hvis du hiver på en 10" felg vil felgen gå lengre ut, og hvis felgen går lengre ut går midten på felgen lengre ut.

Og hvis midten på felgen går lengre ut går midten på dekket lengre ut, og hvis midten på dekket går lengre ut går dekket lengre ut.

så da er det kanskje for mye med 225.

må kanskje ned i 205 eller 195, og det går aldri.

Skjønner du hva jeg mener?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...