Gå til innhold

Et godt og rimelig BMW verksted (autorisert) i Århus

Fredrik
 Share

Anbefalte innlegg

Som jeg skrev i bmwccn´s forum må jeg bare dele dagens opplevelse med dere. For et par-tre år siden ble alt som hadde noe med BMW å gjøre omstrukturert og reorganisert her i Danmark (bl.a ble alle tidligere forhandler og verkstedavtaler annullert). Det resulterte i at en av de eldste og mest velrenomerte autoriserte BMW forhandlerne i Danmark - Kock Biler A/S i Viby (Århus) mistet forhandlerstatusen av BMW. Verkstedet har imidlertid i alle år vært et autorisert BMW verksted... dog uten tilsvarende profilering som f.eks Terminalen i Egå (Århus). Vel... av ulike årsaker har de lang ventetid på både service og reparasjoner hos Terminalen (typisk 2-3 uker) og når de i tillegg er svindyre og yter minimal service/goodwill begynte jeg å se meg om etter alternative verksteder. Jeg kom til å tenke på Kock Biler og fant ut at de ikke bare er relativt billige (660,- kroner timen + moms), men de har også to helt erklærte målsetninger: akutte problemer forsøkes løst med det samme (de kikket på mitt eksosannlegg med det samme) og service/reparasjonstimer for BMW skal kunne bookes innenfor fem dager (de reparerte mitt eksosannlegg dagen etter). Verkstedet aksepterer også at kunden medbringer egne deler fra f.eks Koed.

Alt i alt bør verkstedet være midt i blinken for nordmenn som skal ha noe gjort med BMW´en samtidig som de avlegger Århus et besøk. Lokaltoget går mer eller mindre forbi døren og bruker ca. 10 minutter inn til Århus sentrum. For ordens skyld - jeg har ingen personlige relasjoner til Kock Biler... dette er kun min anbefalning etter en positiv opplevelse med et godt autorisert BMW verksted. Som en liten anekdote bør jeg nevne at jeg så et par av byens BMW sjåførskolebiler stå parkert utenfor verkstedet - disse folkene tjener penger på å holde bilene kjørende og derfor burde det også indikere at verkstedet er et bra verksted... :D

Kock Biler A/S

Gunnar Clausens Vej 10-12

8260 Viby J

Tlf: +4587386800

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...