Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor mye bensintrykk kjører du på, og har du sjekket om tenninga di er rett?

Er den veldig dau på lavere turtall?

Kan også være du får for mye fortenning, at den ikke liker seg på toppturtallene..

  • Svar 39
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Skrevet
Du kan ikke bare prøve ny dyser! Den må jo justeres til de dysene.. jeg kjører med m3 dyser på bilen min.. og det fungerer topp!
har du turbo da?
Skrevet

hvor mye trykk kjører du??viss du bruker original luft mengde måler kutter denne viss du overstiger ca 0,6 bar. denne viser et volt signal som dess mer luft motoren får inn desto mer bensin gir den og viss du trykker maaasssseeee luft inn med en turbo vil denne bunne det vil si gå opp på maks volt og dette funker helt greit men viss du får turtall så får jo motoren mer luft enn på mindre og da vil den kutte. sikkert elendig forklart men dette skjedde i hvertfall med motoren min viss jeg kjørte 0,7bar bilen kuttet på ca 5000omdr. tenkte på å kjøre en slange forbi luftmengde måleren slik at den fikk luft utenom luft mengde måleren men fikk ikke prøvd dette siden bilen gikk helt kanon på 0,6bar.

Skrevet

har orginal lutf masse måler æ. d som kan være feil`n da? er vel ca 5000 den kutter på til meg å. får ikke til å juster ned turbo trykke heller. denn kutter fortere dessto høyere gir, er 0,5 i trykk i første giran 0,6 i 4 gir å ca 0,7 i 5 gir

Skrevet

lure på å sett på en mindre turbo jeg har, men vil få d til med denn jeg har, for viss jeg skall bytte så må jeg bygge om igjæn

Skrevet
hvor mye trykk kjører du??viss du bruker original luft mengde måler kutter denne viss du overstiger ca 0,6 bar. denne viser et volt signal som dess mer luft motoren får inn desto mer bensin gir den og viss du trykker maaasssseeee luft inn med en turbo vil denne bunne det vil si gå opp på maks volt og dette funker helt greit men viss du får turtall så får jo motoren mer luft enn på mindre og da vil den kutte. sikkert elendig forklart men dette skjedde i hvertfall med motoren min viss jeg kjørte 0,7bar bilen kuttet på ca 5000omdr. tenkte på å kjøre en slange forbi luftmengde måleren slik at den fikk luft utenom luft mengde måleren men fikk ikke prøvd dette siden bilen gikk helt kanon på 0,6bar.

Motor kutter fordi den ikke får mer bensin,fordi den får maks av det som er mulig å oppnå med orginal sprut og dyser. Å legge en bypass vil ikke virke i det hele tatt,i værste fall motsatt-fordi den da tror det er enda mindre luft som kommer inn. Vondt verre. Problemet her er at den ikke får bensin nok på høyere turtall. Og jo mer luft man vil ha inn desto mer bensin.

Skrevet

min mening.. har du ikek peiling motor.. IKKE rot med turbo hvertfall.. skal ikke mange pådraga med tenningsbank/fuelcut osv før du har smelta alle stempla dine.. ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...