///MoePower Skrevet August 3, 2007 Skrevet August 3, 2007 Hvor mye bensintrykk kjører du på, og har du sjekket om tenninga di er rett? Er den veldig dau på lavere turtall? Kan også være du får for mye fortenning, at den ikke liker seg på toppturtallene..
kai Skrevet August 3, 2007 Forfatter Skrevet August 3, 2007 den er ikke dau på lavere turtall nei. bensintrykke er på 4 bar
kai Skrevet August 3, 2007 Forfatter Skrevet August 3, 2007 Du kan ikke bare prøve ny dyser! Den må jo justeres til de dysene.. jeg kjører med m3 dyser på bilen min.. og det fungerer topp! har du turbo da?
Azeton Skrevet August 3, 2007 Skrevet August 3, 2007 Nei, ikke nå lengere. Men blir din bil bedre av den grunn? Men jeg brukte megasquirt på turbo.. og bruker MS fortsatt på bilen.
bmwm50turbo Skrevet August 3, 2007 Skrevet August 3, 2007 hvor mye trykk kjører du??viss du bruker original luft mengde måler kutter denne viss du overstiger ca 0,6 bar. denne viser et volt signal som dess mer luft motoren får inn desto mer bensin gir den og viss du trykker maaasssseeee luft inn med en turbo vil denne bunne det vil si gå opp på maks volt og dette funker helt greit men viss du får turtall så får jo motoren mer luft enn på mindre og da vil den kutte. sikkert elendig forklart men dette skjedde i hvertfall med motoren min viss jeg kjørte 0,7bar bilen kuttet på ca 5000omdr. tenkte på å kjøre en slange forbi luftmengde måleren slik at den fikk luft utenom luft mengde måleren men fikk ikke prøvd dette siden bilen gikk helt kanon på 0,6bar.
kai Skrevet August 3, 2007 Forfatter Skrevet August 3, 2007 har orginal lutf masse måler æ. d som kan være feil`n da? er vel ca 5000 den kutter på til meg å. får ikke til å juster ned turbo trykke heller. denn kutter fortere dessto høyere gir, er 0,5 i trykk i første giran 0,6 i 4 gir å ca 0,7 i 5 gir
Nico_18 Skrevet August 3, 2007 Skrevet August 3, 2007 Kan være tilbakeslag i turboen, da pleier motoren å kutte. bytt dyser, og chip motoren. anbefales
kai Skrevet August 3, 2007 Forfatter Skrevet August 3, 2007 lure på å sett på en mindre turbo jeg har, men vil få d til med denn jeg har, for viss jeg skall bytte så må jeg bygge om igjæn
propan Skrevet August 3, 2007 Skrevet August 3, 2007 hvor mye trykk kjører du??viss du bruker original luft mengde måler kutter denne viss du overstiger ca 0,6 bar. denne viser et volt signal som dess mer luft motoren får inn desto mer bensin gir den og viss du trykker maaasssseeee luft inn med en turbo vil denne bunne det vil si gå opp på maks volt og dette funker helt greit men viss du får turtall så får jo motoren mer luft enn på mindre og da vil den kutte. sikkert elendig forklart men dette skjedde i hvertfall med motoren min viss jeg kjørte 0,7bar bilen kuttet på ca 5000omdr. tenkte på å kjøre en slange forbi luftmengde måleren slik at den fikk luft utenom luft mengde måleren men fikk ikke prøvd dette siden bilen gikk helt kanon på 0,6bar. Motor kutter fordi den ikke får mer bensin,fordi den får maks av det som er mulig å oppnå med orginal sprut og dyser. Å legge en bypass vil ikke virke i det hele tatt,i værste fall motsatt-fordi den da tror det er enda mindre luft som kommer inn. Vondt verre. Problemet her er at den ikke får bensin nok på høyere turtall. Og jo mer luft man vil ha inn desto mer bensin.
Morty999 Skrevet August 4, 2007 Skrevet August 4, 2007 min mening.. har du ikek peiling motor.. IKKE rot med turbo hvertfall.. skal ikke mange pådraga med tenningsbank/fuelcut osv før du har smelta alle stempla dine..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå