Berre83 Skrevet August 3, 2007 Share Skrevet August 3, 2007 Tilleggsdekninger BilEKSTRA Med BilEKSTRA har du en rekke fordeler. Ved en erstatningsmessig kaskoskade nyter du godt av følgende: Egenandel reduseres med inntil kr 2 000 Ingen egenandel ved glasskade og redning Leiebil i inntil 21 dager (inntil 100 km per dag) innenfor normal reparasjonstid Har du TrygVesta Trygghetsavtale, har du rett på leiebil i normal reperasjonstid Ved behov får du leiebil i tilsvarende størrelse som din egen bil, forutsatt at slik bil kan skaffes Fastmontert utstyr dekkes med inntil kr 50 000 Bagasje fra låst bil dekkes med inntil kr 10 000 Bilhjelp fra fast bopel Totalskadegaranti Fører- og passasjerulykkesforsikring Erstatning ved død eller varig invaliditet som følge av skade eller uhell med bilen. Leiebilforsikring Du kan tegne en leiebilforsikring i tilknytning til kasko. Leiebil dekkes ved erstatningsmessig kaskoskade i inntil 10 dager (inntil 100 km per dag) innenfor normal reparasjonstid. Totalskadegaranti Gir deg ny bil av tilsvarende merke, modell og årgang dersom reparasjonen overstiger 60 % av nyanskaffelsesverdien på skadetidspunktet. Forsikringen varer inntil bilen er tre år. Bilen må ikke være kjørt mer enn 60 000 km Denne til leggs forsikringa har jeg hos vesta. Veldig kjekt med den glassforsikringa,for den har jeg hatt bruk for i alle fall. Sikkert flere andre selskaper som har greie pakketilbud. Men når du er 18 år og ikke har bonus og bare skal forsikre en bil så blir det jo igrunnen dyrt uansett. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maurtin Skrevet August 3, 2007 Share Skrevet August 3, 2007 gjensidige var også billigest på min bil, delkasko. 318i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ad|oS Skrevet August 3, 2007 Share Skrevet August 3, 2007 Gjelder det fratrekket når man har 60% bonus? Skal gjelde for alle ja... Desverre skrev jeg feil i forrige innlegg. Man får 16% rabatt ved bare en forsikring hos dem. Har du mer en 3 forsikringer blir det 20%. Uansett mye å spare... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Road96 Skrevet August 3, 2007 Share Skrevet August 3, 2007 Bruker IF, koster meg 4500 med full kasko. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bjojoh Skrevet August 3, 2007 Share Skrevet August 3, 2007 Anbefaler Gjensidige også, men i mitt tilfelle har jeg alle forsikringer samlet. (2 biler, hus, m.m.) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hanzo/// Skrevet August 5, 2007 Share Skrevet August 5, 2007 jeg brukte gjensidige på mine biler samt hus båt. etter ett halvt år ordnet jeg det slik med gjensidige at jeg skulle få automatiske trekk månedtlig fra konto. Det funket greit i ca. 3-4 måneder til jeg begynte å få fakturaer i posten. jeg ringte og lurte på om hva som var meningen med at jeg fikk fakturaer i tilleg til at jeg har trekk fra konto. fikk beskjed at jeg bare skulle se bort fra fakturaene og at jeg selvsagt ikke skulle betale to ganger! MEN når inkassovarslene og inkassoene kom ble jeg drit forbanna og sa at dette må være en vits, neida dette hadde aldrig skjedd med dem før og noe måtte være galt sa dem. Da ringte jeg heller til IF og fikk den samme prisen på forsikringene mine og at dem sa opp min forsikring hos gjensidige. Det gjorde dem ( jeg fikk kopier) men jeg fikk fortsatt inkassoer 10,000, 15,000,- 23,000 og den siste på 38.000. Jeg har hele tiden forholdt meg til if og de har hatt en del samtaler med gjensidige, de mente at jeg måtte betale for en periode som jeg har hatt if. selv om det er sendt en oppsigelse av mine forsikringer. Men i forrige uke når jeg var i sverige på harrytur ringte en behandler/konsulent fra gjensidige til meg og beklaget alt som hadde skjedd. Han hadde sett over papirene mine og kommet frem til at jeg hadde betalt 2,200,- for mye. Dette har jeg nå fått tilbake og en beklagelse fra han på telefonen,. "dette skal vanligvis ikke skje, men vi har nå ordnet dette" måtte de brenne!!!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BoSJo Skrevet August 5, 2007 Share Skrevet August 5, 2007 Jeg bruker IF, men er egentligt litt pissed over at jeg ikke kan få samme Bonus på begge bilene mine og at jeg kun kunne starte på 70% 1år. Har hatt bil i rundt 12 år uten skade, men dette i Danmark derfor kunne jeg ikke overføre den bonus Den ene er en Transit som er registrert i mit Enkeltmans foretak nu med 70% 3år Bimmeren med 50% Kunne ikke få 70% 3år på begge, selvom jeg er eneste som kjører bilene? Noen som veit om man kan det i gjensidige? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Olsen Skrevet August 7, 2007 Share Skrevet August 7, 2007 Ser mange skriver at Gjensidige er klart billigst for dem her. Er kalkulatoren deres helt på jordet, de gir vel ikke så voldsomt mye lavere pris via telefon? Jeg får ca. 12000 i året der ('97 320, 16000 km, kasko, 8000 egenandel, 30% bonus, i Mjøsområdet), betaler 9300,- for denne gjennom DnB NOR nettbank. If sin pris via kalkulator er også helt horribel (ca. 18000,-). Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ehrnst Skrevet August 7, 2007 Share Skrevet August 7, 2007 jeg bruker storebrand. og tidligere brukt gjensidige. Fikk samme pris på delkasko på min e30 316 som gjensidige ga meg på ansvar. i tillegg har jeg innbo og kameraforsikring 30% bonus 21 år. betaler 800,- pr måned Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå