Gå til innhold

Politiets ressursbruk

Gunnar
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg tror ikke det er så enkelt at man kan sammenlikne narkotikaforbrytelser og "forbrytelser" i trafikken. Dette er frittstående enheter i Politiet som hver for seg står ansvarlig for sitt arbeidsfelt. Det kan dermed være ressursutfordringer i den ene "avdelingen" mens den andre har overflod. Narkosaker kan dermed bli henlagt mens tåkelys havner i rettet. Ikke helt logisk for den vanlige mann i gaten .... Politiet er jo politiet ... men man ser akkurat det samme i andre deler av samfunnet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 53
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Selv om det er forskjellige avdelinger,så viser dette bare at pengestrømmen er feil prioritert.

Men mye av sakene,inkludert denne,er bare et tegn på at politiet,avdeling trafikk,har altfor lite å gjøre.De er veldig ute etter å ta de som ikke har en toyota yaris,og ikke har menigmanns oppfattning av bil.Håper av hele mitt hjerte at denne karen vinner saken sin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det mulig, er det mulig altså??? :x

Virker som mange av de såkalte politi ser kun det de vil se, gutten sier jo at han ikke har kjørt ulovlig og det faktisk var tåke. Er jo helt på tryne altså.

Hvorfor i alle dager trur du dem lager tåkelys til bilen, ikke til pynt ihvertfall!! de skal brukes ved tåke og i denne situasjonen var det jo akkurat det!!! Invalider altså...!!!

Ulovlig i all slags vær, piss meg i øret...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er alltid to sider av en sak..... Jeg har som utgangspunkt at Politiet utfører sine oppdrag etter beste evne - herunder at de ikke er "spesielt ute etter å ta de som ikke har en Toyota Yaris". Kan ikke se hvorfor Politiet (generelt sett) skulle ha noen interesse av å følge opp enkelte bilmerker foran andre. Det er imidlertid slik at det er SVÆRT mange med BMW (meg selv inkludert) som synes det ser bra ut å kjøre med engle-øyne og kurve/tåkelys. Det er nok en høyere frekvens av slik kombinasjon hos BMW enn hos Toyota .....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok en høyere frekvens av slik kombinasjon hos BMW enn hos Toyota .....

Inntil for ikke så lenge siden hadde jeg vært enig med deg, men nå er det helt sykt mye Toyotaer som kjører rundt med tåkelys, det gjelder da spesielt nye typen Avensis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja ja blir slik som denne tråden om ressurser nesten dette: http://www.bimmers.no/viewtopic.php?t=55835&highlight=

Hmm, trodde nærlys var greit med tåkelys i tåke jeg, men lært noe her i denne tråden da. Tåke og parklys i kombinasjon bruker jeg kun i godt dagslys. Mente 1500kr var boten jeg for nærlys og tåkelys i kombinasjon på dagen, om enn ble stoppet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, spm: kjøpte kjørelyssett (underlys) på gs og disse lyser ikke til sidene. Er disse feil montert tru? Spm2: er det forsjell på kjørelys,tåkelys eller spreddere og eventuelt bruken av dette i lovverket på hvordan disse kan kombineres?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor gidder de dette? Hvis det stemmer som denne fyren sier at han brukte dette rett er det jo helt håpløst

Generelt så burde politiet enten slå hardt ned på feil bruk av tåke og nærlys eller gitt faen... har sett opptil flere tilfeller om natten der folk kjører med tåke+nærlys bak politiet midt på natten. Da er det litt feil at noen skal gi bot og andre ikke. Når jeg ser politiet ikke gjøre noe når jeg ser dette kunne jo jeg også begynne å lure.. er det lov eller ikke? er ikke alle som leser lovverket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har lagt merke til at en som jobber i UP i distriktet her har kjørt med nærlys/fjernlys + tåkelys på sin volvo v70 privatbil flere ganger.

Har bestandig et kamera liggende i bilen, og er faktisk fristet til å ta bilde av dette en gang, for så å levere en ameldelse. Vil denne anmeldsen føre frem?

For min del gir jeg egentlig %¤%#% i om han kjører med det, men jeg mener at det skal gjelde for alle parter, siden han selv har gitt bot til søskenbarnet mitt da han ble stoppet med nærlys og tåkelys..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har lagt merke til at en som jobber i UP i distriktet her har kjørt med nærlys/fjernlys + tåkelys på sin volvo v70 privatbil flere ganger.

Har bestandig et kamera liggende i bilen, og er faktisk fristet til å ta bilde av dette en gang, for så å levere en ameldelse. Vil denne anmeldsen føre frem?

For min del gir jeg egentlig %¤%#% i om han kjører med det, men jeg mener at det skal gjelde for alle parter, siden han selv har gitt bot til søskenbarnet mitt da han ble stoppet med nærlys og tåkelys..

Du får ta bilde og bruke dette mot de hvis du engang blir stoppet :P selvom det sikkert ikke hadde nådd fram det heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok en høyere frekvens av slik kombinasjon hos BMW enn hos Toyota .....

Inntil for ikke så lenge siden hadde jeg vært enig med deg, men nå er det helt sykt mye Toyotaer som kjører rundt med tåkelys, det gjelder da spesielt nye typen Avensis.

På veg inn til Oslo i kveld observerte jeg en hel rekke biler med en parklys-kurvelys kombinasjon. Det var da et par tilårskommne mondeo, megane og mercedes. Ser ikke alltid like bra ut - det er først når engleøynene synes i speilet godfølelsen kommer frem. Avensiser og andre er bare dårlige etterlikninger :lol:

Kan forøvrig si meg enig i at det ikke er alltid så innlysende at lovens lange arm benytter sine begrensede midler på en god måte - spesielt når slike "fillesaker" trekkes inn for retten. Dette har vel havnet i rettssalen så lenge sjåføren ikke vedtok det forenklede forelegget ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

":1m8orqr7]Må det være tåke for å kjøre med park + tåkelys?

På meg virker det som om det er standaren på lysoppsett uansett vær og årstid her i landet.

At denne saken havner i retten er jo idiotisk...

Den gjengse oppfatning blant bilinteresserte er at det er lov å kjøre med tåke + parklys i dagslys. I artikkelen over virker det som det aldri er lov annet enn i tåke.

Det er fullt lovlig og kjøre med park og "tåke" lys når det er lyst ute, jeg regner med at dette dere kaller "tåkelys" egentlig er grøftelys.. Tåkelys bak er bare lov og kjøre med når det er tjukk tåke..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Generelt så burde politiet enten slå hardt ned på feil bruk av tåke og nærlys eller gitt faen... har sett opptil flere tilfeller om natten der folk kjører med tåke+nærlys bak politiet midt på natten. Da er det litt feil at noen skal gi bot og andre ikke.

Politi ute på patrulje har selvfølgelig ikke mulighet til å henge seg opp i alle bagatellmessige lovbrudd de observerer, det sier seg selv. Men kjører du bevisst med ulovlig belysning bak en politibil så utfordrer du skjebnen, det er en risiko man kan velge å ta. Men dersom en så blir tatt så må man bare akseptere det.

På veg inn til Oslo i kveld observerte jeg en hel rekke biler med en parklys-kurvelys kombinasjon. Det var da et par tilårskommne mondeo, megane og mercedes. Ser ikke alltid like bra ut - det er først når engleøynene synes i speilet godfølelsen kommer frem. Avensiser og andre er bare dårlige etterlikninger :lol:

Skrytejævel. Park + tåkelys er like teit uansett. Rånerne bruker det som en slags uniform og småbarnsforeldre i A4 bruker det for å fremstå som litt hippere enn de egentlig er. Alle dem som absolutt skal drive å fikle med tåkelysene i tide og utide får først og fremst sjekke hvilke regler som gjelder. Og da nytter det ikke å stole på det du har hørt fra fetteren til en kompis. Sjekk det ut selv på www.lovdata.no. Jeg har ved flere tidligere anledninger presentert mine funn fra Norges Lover på dette forumet, men denne gangen får dere finne det ut selv.

Vil dere slippe å bli tatt så skru tåkelysene av, de er bare en gimmick uansett. Hjelper ikke en dritt i hverken snøvær eller tåke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...