-Lasse- Skrevet August 5, 2007 Skrevet August 5, 2007 Jeg kjørte nankang i fjor sommer og må si jeg ikke ble imponert. Mye støy og rask slitasje. FK452 derimot var bra. Moderat støynivå og lite sporing. Kunne kanskje ha vært litt mer slitesterke disse også, men det er tross alt et "billigdekk". Jeg kjører nå med orginale run-flat hjul på bilen min. Dette er no skikkelig dritt. Altfor harde og sporer noe jævlig.. I slutten av neste uke ankommer nye felger med pirelli pzero dekk, noe jeg har hørt mye bra om. Gleder meg til å prøve disse. Ellers skal nye hankook s1 evo være bra.. Dekkonline har fine priser!
Gunnar Skrevet August 5, 2007 Forfatter Skrevet August 5, 2007 Høres litt urovekkende ut at Nankang-dekkene blir så fort slitt, de skal tross alt stå på M5en, den har en tendens til å dra løs i ny og ne.. Har ellers hørt kjempemye positivt om de. En på jobb gikk faktisk fra Dunlop til Nankang på sin E39, og sier Dunlop-dekkene er det verste han har kjørt på, mens Nankang både støyer og sporer mindre. Jeg har prøvd Dunlop på fatterns E46 (225/40-17), og det er faktisk noe av det verste jeg har kjørt med, helt "up there" med Roadstone. Mulig det var fordi de begynte å bli godt slitt, det støya og spora ihvertfall fælt. Uansett er det ikke aktuelt å bruke 10 lapper bare på dekk (skal ha 2x235/40-18 og 2x265/35-18), spesielt siden jeg kjører på bane en gang i blant, uten å egentlig bry meg om rundetider - skal bare ha det moro, og å svi opp dekk til 2500,-/stk gidder jeg ikke. Falken-dekkene jeg har nå har tålt ufattelig mye. Jeg kjøpte felgene brukt med skjevslitte dekk for 2 år siden. Snudde bakdekkene på felg og har kjørt med de siden da. De har vært med på bane to ganger. Men nå er bakdekka på corden..
marius paulsen Skrevet August 5, 2007 Skrevet August 5, 2007 har toyo proxes forran (235-30-20) og hankook s1 evo bak (255-30-20) er kjempefornøyd med dette oppsettet,sporer ikke i det hele tatt,selv ikke på dårlige veier! ikke slites dem fort heller! nankang har jeg hatt på en e34 i 18" og det var helt ok dekk(litt glatte på vått)
FritzP Skrevet August 5, 2007 Skrevet August 5, 2007 Kjører E46, og har nå Good Year F1 Asymmetric, hadde tidligere F1GSD3, men synes Asymmetric er bedre spesielt på handling og komfort. Godt fornøyd med det, har også vært på bane med dem. Har ikke tro på disse utpregede billigdekkene som Nankang m/fl. men det kommer jo selvfølgelig an på hva en er ute etter.
Rstockmann Skrevet August 5, 2007 Skrevet August 5, 2007 Skal du ha et bra dekk som duger til alt så kommer du ikke utenom Dunlop sport maxx. Skiftet dekk på min bil i går kveld faktisk, da hadde eg kjørt 11000km med Dunlop SportMaxx. Ikke fornøyd! -Fungerte greit på tørr og nyere veibane, men på vått føre og "sporete" vei var de veldig ustabile. Sporer i det meste laget når de blir litt slitt. Mye støy fra de også. Har nå gått tilbake til Vredestein Ultrac, som er det beste dekket jeg har kjørt på sålangt.. Anbefales på det sterkeste.(fungerer også til en viss grad på snø )
opt Skrevet August 5, 2007 Skrevet August 5, 2007 jeg synes kumho ku31 er bra både med tanke på pris og veigrep. har ikke hatt de lenge nok til å si sikkert hvor slitesterke de er, men det ser bra ut foreløpig.
O'diddy Skrevet August 5, 2007 Skrevet August 5, 2007 Har Vredestein Ultrac Sessenta på min E46 og det fungerer glimrende, slipper idiot-hjulspinn på vått og mye mere forutsigbar på tørt enn Nankang som stod på bilen når jeg kjøpte den. Slitasje på Nankang vet jeg ikke noe om, solgte dekkene og felgene unna så fort som mulig. Kan ikke ødelegge en suveren BMW, med å bruke annet enn de beste dekkene. Det er jo den viktigste delen på hele bilen!
drno Skrevet August 9, 2007 Skrevet August 9, 2007 Må slutte meg til Rstockmann og O'diddy her: Har kjørt Vredestein Ultrac 1 1/2 sesong nå, og er kjempefornøyd (235/45/17). Ingen sporing, presis respons i svinger, bra feste på tørt-/ god drenasje på vått føre. Beste dekket jeg har hatt så langt, anbefales!
-fek- Skrevet August 9, 2007 Skrevet August 9, 2007 No køyrer eg på Uniroyale Rainsport 1, dette skal jo vera eit bra dyrt dekk. Er xtremt gode på vann, men er litt missfornøgd md egenskapene på tørt føre.. litt mjuke på ein måte.. Har også prøvd Goodyear F1 GSD3, desse er extremt gode, kan anbefalle på det sterkaste, med desse dekkene kan du virkeleg leike deg med krappe svingar, berre synd at dei er gått ut av produksjon Aurora K103 er og rimelege dekk med heilt ok køyreegenskaper, problemet er at dei sporer og planer veldig mykje når dei begynner å bli litt slitt..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå