Gå til innhold

Noen som har overhalt en turbo selv?


David
 Share

Anbefalte innlegg

Men må ikke akslingen og propellene balanseres når de har vært demontert? Er jo en del rpm der, så ville ikke gjort det selv hvis ikke turboen er veldig sliten.

Om ikke annet burde man merke seg hvor mange nm alle skruer er teita til med, spesielt de som holde propeller og aksling påplass.

Merker man nøyaktig av posisjonen delene inni turboen stod i, så burde det vel ikke bli så galt.

Snakker ikke av erfaring, har ikke gjort dette selv!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men må ikke akslingen og propellene balanseres når de har vært demontert? Er jo en del rpm der, så ville ikke gjort det selv hvis ikke turboen er veldig sliten.

Om ikke annet burde man merke seg hvor mange nm alle skruer er teita til med, spesielt de som holde propeller og aksling påplass.

Merker man nøyaktig av posisjonen delene inni turboen stod i, så burde det vel ikke bli så galt.

Snakker ikke av erfaring, har ikke gjort dette selv!

må seff vite tiltrekningsmoment til alle skuer..

men det var det med balangseringa eg også lurde på?

i teorien skal det vell ikkje bli ubalanse om du skrur på turbinhjula/impeller på samme måte som det stod.?

uansett, det koster 8000kr å levere inn turboen og få en nyoverhalt tilbake. Hadde vert greit å spare dei pengane. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hadde eg vore deg hadde eg sendt den inn. men kansje skjekka kor det er billigast og slikt først.

er ikkje berre berre å overhala ein turbo. eg gjer det skøl men har og mulegheten og sjekka balangseringa på div deler. på den og måla det.

og er berre f.eks når du skal ha av eksos huset på den så heng det veldig godt på og du må varma det opp for å få det av. og det er lett og slå noka sjeift. er berre eit kakk i rotoren det også kar det rett i ras når du sett den på og gjer gass.

mitt råd. send den innn viss du ikkje er godt rik eller har god peiling.

men lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hadde eg vore deg hadde eg sendt den inn. men kansje skjekka kor det er billigast og slikt først.

er ikkje berre berre å overhala ein turbo. eg gjer det skøl men har og mulegheten og sjekka balangseringa på div deler. på den og måla det.

og er berre f.eks når du skal ha av eksos huset på den så heng det veldig godt på og du må varma det opp for å få det av. og det er lett og slå noka sjeift. er berre eit kakk i rotoren det også kar det rett i ras når du sett den på og gjer gass.

mitt råd. send den innn viss du ikkje er godt rik eller har god peiling.

men lykke til.

Skal bygge motor til vinteren, derfor gidd eg ikkje å betale 8000 kr for å få overhalt turboen no.

Vist nokon forklarar litt skal eg nokk få det til. :wink:

takk for tipset!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altfor dyrt for en overhaling av turbo.

Snakka med en som hadde sendt inn en kkk k27 og fått en nyoverhalt tilbake, han sa det kosta 8000kr.. :roll:

Skal høre på pris sjøl i morga!

sikkert pris på bytte turbo det.. rundt 8000 for en k27 er vel normalt, vertfall det eg har kvittering på fra GIK fra forrige eier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...