Gå til innhold

Noen som kjenner til denne bilen? 92' 320i Grimstad. BP62561

-Sammy
 Share

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg trenger litt hjelp ang. kjøp av bruktbil, litt sånn som går på hvilke rettigheter selger og kjøper har.

Jeg lurer også på om det er noen som kjenner til denne bilen, evt har litt historie/info på den. Eigeren sa at de som har hatt bilen før ham ikke tok spesiellt godt vare på den. Etter at nåverende eiger tok over bilen, har han pleiet og fikset den. Men det som "skremmer" meg litt er at den "selges som den står, uten mulighet for senere klager"

Er dette lov, har jeg ikke noe rettigheter etter kjøpet. Har f.eks. hørt noe om 14dagers klagerett eller noe sånnt?

Bilen:

b_gjengen_023.JPG

b_gjengen_037.JPG

b_gjengen_006.JPG

bmw_en_013.JPG

bmw_en_015.JPG

Reg Nr: BP62561 årsmodell er 1992, det er en 320. Den går nå i Grimstad. Før det gikk den i området Lillehammer/Hamar tror jeg.

Takker for all hjelp :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner ikke til bilen, men har sjekket litt med forbrukerombudet angående rettigheter ved kjøp/salg av bruktbil mellom private.

Selger har full rettighet til å skrive sånn som "selges som den står" og "ingen garanti" o.l. og kjøper har IKKE 14 dagers klagerett o.l.

Men visst kjøper finner ut at det er store feil/mangler o.l. som selger har 'glemt' å nevne ved kjøp så kan kjøper kreve "rabatt" i prisen e.l.

Slike feil/mangler kan være:

- Motorbytte

- Triksing med km.stand

- Kollisjonsskader o.l.

Men selger kan aldri heve kjøpet selv om man finner slike feil/mangler ved bilkjøpet. Lurt tips er å spleise med selger på en tilstandsrapport/naf- test! Håper dette var til hjelp og lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det vel ingen som "tvinger" deg til og kjøpe, og når annonsen sier "selges som den står og uten mulighet til senere klager", så kan jeg ganske sikkert si at du da ikke har noen lov som kan hjelpe deg i etterkant. Det du ser er hva du får:P

Personlig syns jeg begge bilene er totalt ødelagt når det gjelder styling, og spes den e36'en ville jeg holdt meg langt unna, her lukter det ungdomsbil lang vei, og når eier t.o.m har sagt at forrige eier IKKE tok særlig godt vare på den så kan jeg ikke se at dette på noen som helst måte vil være et godt kjøp for deg;)

greit at mye er fikset på av nåværende eier, men det fins mye hokus-pokus når det gjelder skjul av skader/slitasje/bytting av deler etc og i dette tilfellet ville jeg vært ekstremt mistenksom!

ta NAF-test/kontroll først, og ta det derifra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selger kan skrive akkurat det han ønsker i kontrakten, men uansett gjelder forbrukerloven. Ingen kan komme seg utenom den.

Så om det dukker opp feil eller mangler som ikke skyldes normal slitasje i henhold til bilens alder km og forholdet til pris du betalte kan du ta saken inn for forbrukerrådet.

Feil og mangler som det ikke er opplyst om, vel å merke. Noe angrefrist finnes nok ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selger kan skrive akkurat det han ønsker i kontrakten, men uansett gjelder forbrukerloven. Ingen kan komme seg utenom den.

Så om det dukker opp feil eller mangler som ikke skyldes normal slitasje i henhold til bilens alder km og forholdet til pris du betalte kan du ta saken inn for forbrukerrådet.

Feil og mangler som det ikke er opplyst om, vel å merke. Noe angrefrist finnes nok ikke.

Bare og skrive at den

selges som delebil/opp pussings objekt.

Da er alt i boks for selger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du ser jo utfra styling osv hva type menneske som eier den bilen...

Som tidligere sagt - Her lukter ungdomsbil lang vei!

Joa..

Ser hva du skriver, men...

Kan ikke se det helt sannsynlige for at den da skal være automatisk grisekjørt av den grunn.

Kjenner flere som styler i hytt og pine med det mest utenkelige av styling.

Men grisekjører de av den grunn?

Er selv en av dem som IKKE plast trimmer biler..

Blir mine biler grisekjørt?? Kanskje.. :roll:

Det jeg mener, er at det kan være dumt og dømme en bil nedenom og hjem utifra plasten den har/ikke har på seg. :lol:

Tør du tippe alderen min utifra bilen jeg har da? :wink:

AESLADD.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...