snø_sokk Skrevet August 5, 2007 Share Skrevet August 5, 2007 har planer om og få litt mer bass i bilen, uten og måtte bytte ut spiller, og gå til innkjøp av forsterker. så jeg lurte på om det går an og koble på en aktiv sub til det eksisterende lednings-nettet? noen som har noe lignende? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
todleif Skrevet August 5, 2007 Share Skrevet August 5, 2007 Aktiv sub vil sei at det er ein innebygd forsterker i basskassen. Den må selfølgeligt ha strøm, so du må nok legge opp strømkabler. Etter det eg har lese her, har ikkje originale bmw-spillere signalutgang. De som folk gjere da, er å kjøpe ein dings som omformer signalet ifra høgtalerene bak til å passe med signalet forsterkeren trenger. Det er sikkert andre som kan svare meir utfyllande her, og du kan jo søke om meir info og. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hansh Skrevet August 5, 2007 Share Skrevet August 5, 2007 Det er også mulig å få aktive suber som kan kobles rett på høyttalerutgangene. Ikke at det er verken dyrt eller komplisert med en egen overgang fra høyttalersignal til lavnivåutgang.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
snø_sokk Skrevet August 6, 2007 Forfatter Share Skrevet August 6, 2007 okei. takk for bra svar får jeg kjøpt sånn overgang på bilstereo sjapper? og er det noen som har noe erfaring med aktiv sub tidligere? blir det noe bra effekt? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Henrik K Skrevet August 6, 2007 Share Skrevet August 6, 2007 Jeg har akkurat fått montert en liten aktiv sub i min E39 touring. Gjorde ikke monteringen selv, så detaljer rundt det kan jeg ikke redegjøre for. Men jeg regner med at de hentet signal fra de eksisterende høyttalerutgangene. I tillegg må den selvfølgelig ha strøm. Jeg valgte denne, primært med tanke på plassen: http://www.pioneer.no/no/products/TS-WX22A/print.html Den leverer selvfølgelig et begrenset lyddtrykk med tanke på størrelsen, men til mitt bruk synes jeg den fungerer greit. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå