Gå til innhold

Skifte av stempelringer i m20b23


Teciero
 Share

Anbefalte innlegg

Da tror jeg at jeg har begynt å funnet ut av noe feil på min m20b23.

Har plagdes med mye røyk av den, samt den fusker, og det blir for lite vacuum, så klarer ikke en gang å åpne membran inne i bensintrykksregulatoren. Altså den tar livet av tennpluggene etter en halvtime maks.

Tok en komp-test for å finne ut av disse symptomene, og den viste:

Sylinder 1: 8 bar

Sylinder 2: 8,45 bar

Sylinder 3: 9,35 bar

Sylinder 4: 7,85 bar

Sylinder 5: 8,7 bar

Sylinder 6: 8,75 bar

Da slo det meg at stempelringene antaglivis hadde tatt kvelden, i.o.m, vacuumproblemer, og mye blårøyk, som lokter bensin av. så jeg lurer på om hvor mye arbeid dette er på en m20b23, og må jeg ut med hele motoren for å gjøre stempelringene? (motoren er forestn turbomatet)

Eller kan det være andre feil, som er årsaken?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan jo selvfølgelig være en mulighet det også... Vil vise seg ihvertfall når jeg får opp det, for å se. Lurer på om den gikk litt magert på slutten, for plagdes litt med at den kuttet ved pådrag i høyere turtall.

Men jeg må vel ut med motoren for å skifte stempler/tempelringer? Eller kommer jeg til, med at den står nede i motorrommet? Ved å kun ta av toppen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel mulig å skifte ringene med motoren montert? Av med topp og bunnpanne, løsne råden fra veiv og skyv stempel opp..?

Jepp men er enklere bare heise ut motor og gir enn å ligge under bil å skru. skal jo av med en del alikavell så :wink:

Motorbukk fra biltema er billig og helt ok bruke.sparer deg for en masse trange plasseringer med skralla

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er original tenning på den... Angående bensin så har jeg justerbar bensintrykksregulator, samt har hatt MF2 tileggsprut. Den fungerer desverre ikke lenger, så kjørte en liten stund uten noe på slutten. Er 2 stk ekstra dyser fra volvo 740 tic, i tilegg til 6 dyser fra m20b25.

Angående overtrykk har jeg kjørt tidligere på 1,1 bar, men kjørte på slutten på 0,8, da jeg ikke hadde tileggspruten lengre.

Nøyaktig hva det er i komp i den, er jeg ikke sikker på, da det ikke var jeg som senket kompen. Kjøpte motoren brukt, så har ikke nøyaktig fasiten der, uten å høre med forrige eier...

MEn blir nok antaglivis så jeg tar motoren ut av bilen og skrur ja. Har hatt den ut tidligere, så skal ikke være noe problem:) Så satser på at ikke stemplene også har tatt kvelden...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da tok jeg ny pers i å få ut motor/girkasse fra E30`n. Brukte litt over 2 timer!:D

Men hittil fandt jeg ihvertfall ut at toppakningen er gåen. Har ikke hatt opp å sett enda, men merket det var svært mye vann i oljen. Skal plukke av topp osv til helga, for å se hva/om noe mer er gåent.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...