Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har i den siste tid opplevd en stygg vibrasjon ved tomgang.

Skjer når jeg har kjørt litt og så skal stoppe i lys kryss for eks, bilen står da i D og det vibrer noe sykt syns jeg.

Merker det spesielt i rattet, men føles ut som hele bilen står å rister.

Nesten som en skulle tru det var kast i svinghjulet :shock:

Setter jeg den i N så minker det. Når jeg da begynner å kjøre igjen så er det ikke noe vibrasjon.

Noen som kan hjelpe? er desperat etter å finne det ut da jeg har 3 mnd igjen av garanti.

Skrevet

Min var faktisk slik i går kveld når jeg rygget inn i garasjen.

Merket at den nykket litt ved pen rygging.

Tenkte med en gang at noe var galt med kassa, men fant fort ut at den hanglet på tomgang og gikk dårlig på lavt turtall.

Var treg respons på gass fra tomgang, men som vanlig ved høyere turtall.

Stoppet motoren og startet opp igjen.. Da var den normal.

Har opplevd at bilen har stoppet tidligere på tomgang og hatt ett og annet nykk under kjøring.

Har en feilkode fra avlesning tidligere på veivaksel sensor, så jeg slår meg til ro med at det er den som plaget.

Har ny liggende, så skal i skrivende stund ut og bytte nå.

• 9 months later...
Skrevet

Bumper opp denne jeg..

Min mor har nettopp kjøpt seg et fin fint flak av en E39 528iA individual (montrealblau!) med 183K på telleren.

Hun har mye av de samme symptomene. Av de to gangene det har skjedd nu, så har det vært etter at man har svinget til VENSTRE.

Den gangen jeg fikk det, var etter å ha kjørt i en rundkjøring (igår). Mens hun fikk det idag etter at hun svingte til venstre, for så å stoppe bilen (lempe av noen personer). Da stod den og ristet på tomgang, og visstnok så kom det plastikkliknende lyder fra høyresiden utenfor..

Noen som vet?

Det rister såpass at det føles ut som man kjører på en vaskebrettliknende kjempedårlig grusvei :? :?

Bilen ble hentet i Oslo igår, så dette har da skjedd 2 ganger siden da.

Er 3mnd garanti på den, så vi skal få det fikset, men jeg vil gjerne vite noe om hva det er først.

Og som en annen ting:

Når den kjører på veier med hus på sidene og det er en liten bump i veien, så kommer et metallisk "klakk" fra høyresiden til tider..

Skrevet

Og som en annen ting:

Når den kjører på veier med hus på sidene og det er en liten bump i veien, så kommer et metallisk "klakk" fra høyresiden til tider..

Hei ChrZZ.

Småstein i bremseskjoldet er et lite tips herfra. Be dem fikse det samtidig som de ordner det andre :wink:

Skrevet

Takker, Andreas1!

Skal huske på det, og be dem sjekke det ut!

Kan være demperne også, for den ser rimelig lav ut til å være standard..

Har ikke sjekket fjærene eller demperne om den er senket..

(alle fire sidene ser forsåvidt senke-lav ut og ikke dårligdempere-lav)

Skrevet

Kan denne forårsake (store) vibrasjoner også når bilen står helt stille? :?

Ringte BMW på Gardermoen, og verkstedet der hadde ALDRI hørt om et slikt tilfelle før.. :(

Skrevet

blei litt feil.

Og som en annen ting:

var dette jeg sku svare på :) hehe

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...