frossi Skrevet August 7, 2007 Share Skrevet August 7, 2007 Etter litt tids kvaler har jeg byttet ut min gode gamle 523iAT med en E60 diesel. Det var i utgangspunktet en litt vanskelig beslutning ettersom jeg har en forkjærlighet for bensin rekkesekser - men et par prøveturer overbeviste meg om at diesel var absolutt "levelig". Det er en -04 modell med det meste av utstyr, blant annet: - Sportsunderstell - Servotronic - Gode seter dvs komfortseter - Navi, Radio og Telefon professional - +++ Bilen står nå med orginale felger og dekk (245/45/17), men jeg vurderer om jeg eventuelt skal skifte ut sommerdekkfelgene til 18". Lurer også på om jeg skal skifte ut til chrome nyrer. Det eneste jeg har gjort så langt er å bytte ut enderørene på eksosanlegget fra standard til doble rustfrie rør (Svendsen eksos hjalp til med denne oppgraderingen) og installering av iPod interface. Greit å ha et bærbart stereoanlegg for bilen, jobben og hjemme Bilen er nå inne for å installere utstyret og oppgradere software i iDrive. Et par bilder: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Steffan C Skrevet August 7, 2007 Share Skrevet August 7, 2007 Gratulerer . Er det rillene på nyrene som "blir" chrom ved bytte du snakker om? I såfall bør du droppe det syns nå jeg . Ellers så bør du ihvertfall gå opp til 19" ved skifte av hjul, ser best ut på E60. Uansett en finfin BMW du har fått deg . Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Chriso Skrevet August 8, 2007 Share Skrevet August 8, 2007 Grattis med nytt kjæledyr Regner med det er 520d du har? Og, er det manuell? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ad|oS Skrevet August 8, 2007 Share Skrevet August 8, 2007 Du har glemt motorstørrelsen ja... Men så grei ut denn. Tror nok også at 19" vil blil best på sommer... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
325icab_88 Skrevet August 8, 2007 Share Skrevet August 8, 2007 Digger fronten på disse Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tom Thorsø Skrevet August 8, 2007 Share Skrevet August 8, 2007 Grattis med nytt kjæledyr Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
frossi Skrevet August 8, 2007 Forfatter Share Skrevet August 8, 2007 Takk for hyggelige tilbakemeldinger. Gratulerer . Er det rillene på nyrene som "blir" chrom ved bytte du snakker om? I såfall bør du droppe det syns nå jeg .Ellers så bør du ihvertfall gå opp til 19" ved skifte av hjul, ser best ut på E60. Uansett en finfin BMW du har fått deg . Jeg er veldig usikker på dette med nyrene, men tenker litt sånn at så lenge det er noen chrome lister rundt om på bilen, så ville dette komplettere bilens utseende. Men - må nok tenke nærmere på dette 19" ser absolutt bra ut - må ta med dette i en kost-nytte vurdering Må da til med 245/35 - 19 foran og 275/30 - 19 bak. Det begynner da å bli en kostbar affære å slite dekk Er også litt usikker på hvordan blien da vil begynne å oppføre seg på våre typiske høstveier ... Grattis med nytt kjæledyr Regner med det er 520d du har? Og, er det manuell? .... den har 218 HK og 500 Nm ... Det er tiptronic automatgir - men skulle gjerne hatt "paddleshift". Det er sikkert ikke det mest fornuftige på en dieselbil, men ville vært artig når man kjører aktivt. Kan legge ut litt flere bilder og data når bilen kommer tilbake fra verksted. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
aloebiz.net Skrevet August 8, 2007 Share Skrevet August 8, 2007 Da er det 530D du har da! Najs!! Jo gå for chrome i nyrene!! Absolutt ingen tvil!! Blir myye penere! Fattern har gjort det på sin E60.. Onkel gjorde det på sin E90.. Jeg gjorde det på min forrige E39.. Det ble myye flottere på alle bilene Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ad|oS Skrevet August 8, 2007 Share Skrevet August 8, 2007 Såpass med effekt ja... Regner med det var en "litt" annen opplevelse å kjøre i forhold til den gamle 523'n Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TJ Skrevet August 8, 2007 Share Skrevet August 8, 2007 Gratulerer med ny bil! Virkelig grom motor du har, regner med det drar greit. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ron Jeremy Skrevet August 8, 2007 Share Skrevet August 8, 2007 Å prøve en E60 530 Da - er vel ikke så veldig nederlag når man kommer fra en E39 523i ville jeg tro? Flott bil, jeg ville absolutt satt på facelift lykter på bilen, hvis det er mulig å få tak i, lekkert i mørke. Grattis! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ellingsen B. Skrevet August 8, 2007 Share Skrevet August 8, 2007 Flott bil. Gratulerer..530d er flott motor..Jeg ble veldig imponert over hvor potent den motoren var..500nm ved "tomgang" gjør jo heller ingenting. Grunn til at siste bilde er speilvendt ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet August 8, 2007 Share Skrevet August 8, 2007 Nydlig bil.. dieselbilene til bmw passer bedre med aut. enn med manuell mener da jeg:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hakon Skrevet August 8, 2007 Share Skrevet August 8, 2007 Kjekk bil dette. Antar at din 530 hadde de stygge nedbøyde enderørene i likhet med E46 330d ? Godt du kvittet deg med de da de så ufattelig stygge ut. Hvor langt har bilen din gått? Hatt noen problemer med gearkassen enda? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Chriso Skrevet August 8, 2007 Share Skrevet August 8, 2007 Grattis med nytt kjæledyr Regner med det er 520d du har? Og, er det manuell? .... den har 218 HK og 500 Nm ... Det er tiptronic automatgir - men skulle gjerne hatt "paddleshift". Det er sikkert ikke det mest fornuftige på en dieselbil, men ville vært artig når man kjører aktivt. Hehe, da "beklager" jeg Når folk ikke nevner motoren, da er det ofte fordi de har minste motor. Men her var det motsatt gitt! Uansett, herlig med 530da! Da vil jeg legge enda mer trykk på min gratulasjon Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå