shermy Skrevet August 7, 2007 Share Skrevet August 7, 2007 Her i går kveld når jeg kjørte i sentrum helt avslappet og chiller'n med litt musikk, så ser jeg en bil i hovedspeilet mitt, med xenon lys og greier.. Den kjører _selvsagt_ helt oppi ræva på meg. Jeg tenker: "hva skjer'a . Når jeg kommer til et helt vanlig kryss som er veldig vanskelig å se om det faktisk kommer bil fra høyre, da er det jo ned i første gir osv sant, men da svinger bilen ut til venstre og legger i vei forbi meg, _midt i krysset_ ... Å han fortsetter slik i høyrefeltet etter å ha passert meg gjennom 3-4 andre slike kryss! Jeg vil anse dette som en utrolig utrygg/farlig kjøring.. Jeg tenker: "hva faen a..." Så ser jeg jo at det selvføølgelig er en Taxi! Men da så, da er det jo greit da, viss det er en taxi, for de har jo eneretten på veien.. Jeg da, ble så provosert at jeg noterte nummeret Gjorde riktignok ingen ting med det da, siden jeg tenkte politiet ikke ville brydd seg uansett.. Men jeg mener, hvorfor er det alltid slik at disse Taxi'ene skal få eneretten på veiene her til lands da? Er det bare her jeg bor eller er det overalt i landet? Jeg bor i Haugesund.. Neste gang slikt skjer så ringer jeg politiet altså! Makan.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andy_boy Skrevet August 7, 2007 Share Skrevet August 7, 2007 Huff nei er nokk ikke bare i Haugesund det skjer. Jeg bor i Tromsø og der kjører en del av taxi'ene også på den måten , ikke alle da selvfølgelig men en god del av dem.. en kammerat av meg krasjet med en taxi her i vår pga taxien brøt vikeplikten i et kryss midt i Tromsø sentrum Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-Anders- Skrevet August 8, 2007 Share Skrevet August 8, 2007 okej.. da har du nok ikke vært i oslo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
shermy Skrevet August 8, 2007 Forfatter Share Skrevet August 8, 2007 hehe, "Godt" å vite at det faktisk er andre plasser dette skjer også.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kilronan Skrevet August 9, 2007 Share Skrevet August 9, 2007 hehe, "Godt" å vite at det faktisk er andre plasser dette skjer også.. Du vet, når aspirerende taxisjåfører består kjentmannsprøven og begynner å kjøre folk for penger så blir de "profesjonelle" sjåfører. Det sier seg vel egentlig selv at profesjonelle sjåfører kan kjøre dobbelt så fort som vanlige sjåfører. Dere kan derfor bare slappe helt av, taxisjåførene har full kontroll. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dirty Skrevet August 10, 2007 Share Skrevet August 10, 2007 hehe, "Godt" å vite at det faktisk er andre plasser dette skjer også.. Du vet, når aspirerende taxisjåfører består kjentmannsprøven og begynner å kjøre folk for penger så blir de "profesjonelle" sjåfører. Det sier seg vel egentlig selv at profesjonelle sjåfører kan kjøre dobbelt så fort som vanlige sjåfører. Dere kan derfor bare slappe helt av, taxisjåførene har full kontroll. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
shermy Skrevet August 10, 2007 Forfatter Share Skrevet August 10, 2007 hehe, "Godt" å vite at det faktisk er andre plasser dette skjer også.. Du vet, når aspirerende taxisjåfører består kjentmannsprøven og begynner å kjøre folk for penger så blir de "profesjonelle" sjåfører. Det sier seg vel egentlig selv at profesjonelle sjåfører kan kjøre dobbelt så fort som vanlige sjåfører. Dere kan derfor bare slappe helt av, taxisjåførene har full kontroll. Haha.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
FatLaces Skrevet August 12, 2007 Share Skrevet August 12, 2007 Det som nesten irriterer meg mest med taxi sjafører i Oslo er at de aldri blinker. 1 av 10 gidder å si ifra at de skal svinge, eller at de ikke har tenkt å oppholde seg i rundkjøringen lenger. Trafikken flyter mye bedre når man vet hva de andre skal. Og en annen ting jeg hater er folk som kjører sakte mot lyskrysset og gasser på når det blir gult, så jeg må stå igjen på rødt. Taxier kjører forøvrig gris ganske konstant, så de gjør iallefall dette riktig. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kuanov Skrevet August 12, 2007 Share Skrevet August 12, 2007 Slutt å klage... I Bergen er det 99 av 100 som ikke gidder å bruke retningslys Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BimmerKing Skrevet August 12, 2007 Share Skrevet August 12, 2007 Så ser jeg jo at det selvføølgelig er en Taxi! Men da så, da er det jo greit da, viss det er en taxi, for de har jo eneretten på veien..Men jeg mener, hvorfor er det alltid slik at disse Taxi'ene skal få eneretten på veiene her til lands da? Ja, SELVFØLGELIG er det en taxi Du har vel aldri kjørt litt utenom veitrafikkloven? Jeg forsvarer ikke direkte idiotikjøring, men jeg reagerer på måten du generaliserer en yrkesgruppe(Som jeg forøvrig er medlem av!!) Kjører drosje jeg, men jeg bruker blinklys, kjører ikke opp i ræva på folk osv... Mine kolleger her er likedan. Hvordan kan dere sitte å si at alle er sånn? For å stille deg ett spørsmål, nå vet ikke jeg om du bor på bygda, eller i en by, men here goes: PS: Jeg bor i en relativt stor kommune hvor vi har 5-6 biler i sving alt etter som hvor stort "trøkk" det er... Se for deg følgende scenario; Du er rimelig bedugget etter en runde på det lokale vannhullet, og vil hjem. Det er ett stykke så du gidder ikke gå. Du ringer da til taxi for å komme deg hjem. Dette er kl 0230 da "alle" skal hjem samtidig, og noen må naturligvis få bil først, MEN det blir ikke deg. Du ringer taxi igjen og begynner å bruke munn for du tror du får bil fortere da. En taxi kommer og plukker opp en som kommer seg inn i bilen før du kommer i nærheten, noe som faktisk kan irritere enhver, men vi har en såkalt "førstemann til mølla"-prinsipp, så du må bare gi tapt nok en gang. Du ringer taxi igjen og lurer på hvor bilen er... Aner du at en sjåfør kan bli stressa da, og kansje tråkke på litt ekstra i sene nattetimer for å hjelpe deg så godt han kan? Som sagt jeg forsvarer ikke direkte idiotkjøring, men dere prater her om mange sjåfører rundt om i landet, og ikke alle er like!! Ikke alle elektrikere er like heller, men det betyr ikke at jeg sier at alle hus som har hatt elektriker på besøk er rene brannfeller grunnet at en ikke er så dyktig som han gir seg ut for og kobler feil i ett hus... Skjønner dere tegninga her Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Yngvejos Skrevet August 12, 2007 Share Skrevet August 12, 2007 Taxier i Haugesund ja. Hadde en episode med en taxi der for ei stund siden. Kjørte sørover i karmsundsgata (mot esso), i den kjøreretningen er det to kjørefelt. Det kom en taxi imot, som bestemte seg for å legge seg over i det andre kjørefeltet i min retning. Men når jeg nærmer meg, ser jeg at taxien begynner å blinke med alt av lys, jeg sakker litt av, og plutselig legger han seg over i mitt felt mens han blinker mer enn aldri før. Mannen inni (som var av utenlandsk opprinnelse) smilte og vinka til meg idet han svingte inn på essoen rett forran meg. Da denne episoden fant sted, var jeg faktisk den eneste som kom kjørende i den retningen, så han kunne godt venta. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
FatLaces Skrevet August 12, 2007 Share Skrevet August 12, 2007 Slutt å klage...I Bergen er det 99 av 100 som ikke gidder å bruke retningslys Jeg slutter ikke å klage. Kanskje du bør begynne å klage ? Jeg blinker konsekvent, samme om det er biler i nærheten eller ikke. Vil ikke legge meg til uvanen med å "glemme" blinklys. Man skal liksom kunne å kjøre bil når man har bestått føreprøven, og det innebærer faktisk å blinke. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mikke1981 Skrevet August 21, 2007 Share Skrevet August 21, 2007 Hva har dem lov til som vi andre ikke har..? trodde dem oxo hadde samme regler som vanlig folk på veien.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hans Thomas Skrevet August 21, 2007 Share Skrevet August 21, 2007 Men dere må også se hva Bimmerking skriver... Jeg skjønner han også utrolig godt, er ikke alltid greit. Men det er grenser! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eriklepe Skrevet August 21, 2007 Share Skrevet August 21, 2007 kjører taxi selv av og til etter jobb og lenge etter leggetid for sånne som dere. Og må inrømme at det kan gå litt vel fort inn igjen til byen, med passasjerer tar man det selvsagt alltid rolig. i Bergen Taxi må man også gjennom en ferdighetstest for kjøring som er relativt streng, dette luker ut de som ikke behersker seg. du shermy har nok møtt på en særdeles stresset sjåfør, aller kanskje han hadde full kontroll. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå