Odd-M Skrevet August 8, 2007 Skrevet August 8, 2007 Skal i morgen og ta en grundig titt på en gammel E30 jeg får rimelig. Tror det er en 87-mod kjørt ca 240.000 km men husker ikke eksakt. Bilen trenger noe rep og fix, men har god historikk, voksne eiere og er neppe mishandlet grovt. Lakken er helt forferdelig stygg, burgunder med avflasset klarlakk. Hjulbuene bak har rusthull og må byttes. Noe overflaterust på kanaler og forskjermer, men det ser ut som om det går å berge kanalene. Ellers skal den være ganske brukbar med tanke på rust. Finner sikkert endel i morgen da jeg skal krype under og inspisere nøyere. Jeg tar med sjekklisten fra autopower.se og følger den slavisk i tillegg. Teknisk skal den være brukbar. Motoren trenger ny kamaksel og vippearmer, nye deler følger med. En eksospotte er gåen så det bråker brukbart. Tannstaget må byttes, nytt følger med. Bilen er todørs og skal vistnok ha M-tech understell. Hvordan kan jeg verifisere det? Må jeg sjekke understellnr mod dataregisteret til forhandler/importør eller er det noen enkle kjennetegn på det? Hva tror dere om verdien på noe slikt? Selvsagt svært vanskelig å annslå uten å se den men jeg tar gladelig i mot forslag? Karosseriet må sees pås som reparasjonsobjekt, men teknisk skal den kunne fikses med små midler og litt innsats.
S.Arnesen Skrevet August 8, 2007 Skrevet August 8, 2007 virker som endel timer i garasjen ihvertfall.... tør ikke å si noen pris.... hvilken pris har du fått av eier?
Odd-M Skrevet August 8, 2007 Forfatter Skrevet August 8, 2007 Jeg får den såpass billig at jeg nok kan slakte bilen, selger deler og tjene en slump penger for i si det slik. Under 10000,- som utgangspunkt. Vi skal ta en gjennomgang av hele bilen i morgen. Kompis som selger. Edit: sveisingen av kaross setter jeg bort til en kjenning som kan sakene. Jeg tenker ikke å sette denne bilen tilbake til strøken "ny" stand, bare til bruksstand og ha noe morro å leke med på banetreff og lignende.
SteffenM2 Skrevet August 8, 2007 Skrevet August 8, 2007 Hadde neppe gitt mer en 3-4 tusen for den. Med mindre motor, gir, understell ser veldig bra ut.
ehrnst Skrevet August 9, 2007 Skrevet August 9, 2007 hvis du får den for under 10, så langt under som mulig tjener du det dobbelte i deler om du bestemmer deg for å drite i det. Fiks noen bilder for oss
Odd-M Skrevet August 9, 2007 Forfatter Skrevet August 9, 2007 Skal ta bilder og legge ut i morgen. Som med alle andre gamle biler dukker det stadig opp mer rustdritt etterhvert som man ribber karossen. Nettopp derfor jeg er svært skeptisk. Uansett er vel ikke rust noe man kommer utenom på disse årsmodellene uansett hvilken bil det er, så på et eller annet punkt må man trekke grensen og si at dette er greit nok. Men så lenge man ikke kan sveise selv drar det fort avgårde med kostnader...
turn-in Skrevet August 9, 2007 Skrevet August 9, 2007 Modeller før '88 ruster også mer, fordi de ikke er galvanisert. Men på alle e30 er kanaler og skjermer verdt en nærmere inspeksjon. En kikk under batteriet og gulvteppet er heller ikke dumt.
Odd-M Skrevet August 10, 2007 Forfatter Skrevet August 10, 2007 Da var bilen inspisert og prøvekjørt! 86-mod, så godt som helt original, M-tech understell, kjørt 246.000 km. Hva slags motorstyring er det på denne? Motronic? Jeg ble faktisk positivt overrasket. Bilen føles veldig tight og fin, motoren drar jevnt, girkassen føles meget bra. En del nye slitedeler, støtdempere forran, foringer bak etc. Mindre rust enn fryktet. Jeg fant så godt som ingenting i bagasjerommet, ingenting under mattene i kupèen eller under karosseriet. Den ble tectylert en gang på slutten av 90-tallet før rustangrepet begynte for fullt, så det er ikke umulig det ligger noe ulumskheter under.
Hesleskaug Skrevet August 10, 2007 Skrevet August 10, 2007 Tviler på at dette er en bil du vil tjene MYE penger på. Rust og maling vil nok koste en del. Men det så ut som et bra objekt hvis du har kontaktene i orden
Odd-M Skrevet August 21, 2007 Forfatter Skrevet August 21, 2007 Nå er bilen kjøpt. Tiden får vise hva det blir av denne bilen. Planene er mange, drømmene er utallige...
Odd-M Skrevet Februar 13, 2008 Forfatter Skrevet Februar 13, 2008 Det er en ting jeg stusser på: Jeg er rimelig sikker på at det står M-understell på bilen, men det står ingenting om M-utstyr i produksjondataene fra BMW. Tidligere eier mener iallefall det og har montert støtdempere til M-understell ved bytte. Det er M-merke i grillen, på bakluka og i seteryggen på forseter. Bilen har derimot ikke sportstoler og M-tech skjørt/spoilere. Hvordan kan man verifisere dette understellet 100% sikkert?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå