antiloop Skrevet August 8, 2007 Skrevet August 8, 2007 Hadde et ekstra gir i forhold til de andre tror jeg..
Oddi84 Skrevet August 8, 2007 Forfatter Skrevet August 8, 2007 Ser sånn ut ja Skulle gjerne hatt det samme under panseret.
Oderschvank Skrevet August 8, 2007 Skrevet August 8, 2007 høres ikke helt bra ut for motoren det der^^
Odd-M Skrevet August 8, 2007 Skrevet August 8, 2007 "Høres ikke helt bra ut"? WAS?? Jeg synes det høres helt fantastisk ut! Hvinet du hører er fra drivverket, ikke motoren.
Oderschvank Skrevet August 8, 2007 Skrevet August 8, 2007 høres fortsatt helt jævlig ut, får vondt av den lyden
Ad|oS Skrevet August 8, 2007 Skrevet August 8, 2007 Rettskårne drev ja... Før jo nesten vondt i ørene når han er på høyest turtall å man hører hvinet, men rått er det uansett Dyktig sjåfør og bra bil hehe
frossi Skrevet August 9, 2007 Skrevet August 9, 2007 Rå kjøring - artig å se hvordan han manuvrerer seg mellom alle de andre bilene ! Helt syk lyd. Noe motorlyd, men det "hvinet" som kommer fra drivverket er bare helt forferdelig å høre på i lengden. Etter en stund fikk jeg tannlege assosiasjoner
Odd-M Skrevet August 9, 2007 Skrevet August 9, 2007 http://auto.howstuffworks.com/transmission3.htm Slik ser en vanlig girkasse ut. På denne bilen (gammel touring car?) står tennene på drevene helt rett og ikke på skrå. Det blir mye mer mekanisk støy av dette. At bilen er ribbet for støyisolasjon bidrar også litt. I tillegg er den sekvensiell, såkalt dog-shift, og har ikke det vanlige H-mønsteret. Girskiftet blir som på en motorsykkel/moped. Ved oppgiring kan man i praksis bare rykke i hendelen uten clutch da de bruker en tenningskutter som kutter tenningen noen hundredeler akkurat i det man drar i girspaken. Ved nedgiring må man bruke clutch.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå